[Tajfutas] szélmalomharc

bofjp44 bofjp44 at gmail.com
2020. Jún. 10., Sze, 22:03:01 CEST

Szia Gerzson!Szerintem amikor Te még kisiskolásvoltál (50-es évek) nem igen volt szó a sportágról a rádióban...amúgy a tájfutás kifejezés a 7o- es években terjedt el közöttünk...akkor már elég nagyfiú voltál...😀spottársi üdvözlettelJuhászpistiSaját Samsung Galaxy okostelefonról küldve.
-------- Eredeti üzenet --------Feladó: Kéri Gerzson <gfkeri at gmail.com> Dátum: 2020. 06. 10.  19:57  (GMT+01:00) Címzett: Szabolcs Tornai <tornai.szabolcs at gmail.com> Másolatot kap: Lista <tajfutas at lazarus.elte.hu> Tárgy: Re: [Tajfutas] szélmalomharc Sziasztok!Ezzel ilyen formában nem értek egyet. Viszont úgy módosítanám Szabolcs javaslatát, hogy az általa említett hivatalos vagy a nagyvilágnak szánt megnyilatkozásban nagyon üdvös lenne időnként megemlíteni, hogy a tájfutás szóban a "táj" szóelem nem egy kies helyet fejez ki, hanem a tájékozódás fogalmára utal. Persze nem kéne minden egyes alkalommal, de azért elég gyakran célszerű lenne ezt megmagyarázni, hogy azoknak is legyen fogalmuk róla, akik nem ismerik ezt a sportágat.Saját ifjúkori élményemre hivatkozok. Mindig eszembe jut, hogy amikor falusi iskolás gyerekként hallottam a sporthírekben tájfutásról, értelmezés híján mindig egész másra gondoltam, mint ami valójában a tájfutás,Nem a tárgyhoz tartozik, de ha már nálam van a szó, hadd mondjam el, hogy a "mezei futást" is (amit Valkony Feri bácsi a tájfutók számára is nagyon fontosnak tartott) egész másként képzeltem el korábban, iskolás korban, mint ami valójában.És még egy rövidítés eszembe, amit 2 eltérő értelemben is használ a sportágunk. Arra is sokára jöttem rá, hogy a jelleghatár és jellegfa szavakban mit fejez ki a "jelleg" szóelem. Nem egészen ugyanazt a kettőben.  jellegfa = jellegzetes fa, ugye, de a jelleghatár az nem jellegzetes határ.Vajon ma az edzők elmagyarázzák az ilyen rövidítéseket a gyerekeknek?  Üdv:GerzsonSzabolcs Tornai <tornai.szabolcs at gmail.com> ezt írta (időpont: 2020. jún. 10., Sze, 19:31):Janónak annyiban igaza van (és ez nem is szélmalomharc), hogy hivatalos, a nagyvilágnak szánt megnyilatkozásokban (főként a médiában) valóban a hosszú elnevezést kellene használni (és aztán a szövegen belül lehet variálni a rövidebbel) mindenfajta félreértés elkerülése és a pontosság végett.Sz.