[Tajfutas] Iksz

Ádám Petrócki adam.futas at gmail.com
2023. Már. 14., K, 20:07:05 CET

Szia Janó!
Szerintem teljes mértékben a fogadó szervezeten múlik, hogy mennyire tud
értelmes feladatot adni a diákoknak. Mi a Hód-Mentornál például a program
kezdete óta aktívan kihasználjuk a lehetőséget, és igyekszünk a diákok
óraszámának nagy részét lekötni, hogy egy viszonylag állandó csapattal
tudjunk dolgozni.
Meglepődnél például, ha látnád, hogy Mezei Futás Diákolimpia körzeti
fordulóját és megyei döntőjét milyen lendülettel és hatékonysággal
bonyolítja le a 18 év alatti (!) átlagéletkorú rendezői csapat. 900+ méter
kordonozás és bójázás, sátrak, óra, célkapu stb. építés, 5-600 versenyzőnek
chipek kiosztása, majd befutás után visszaszedése, rajtoltatás két helyről.
Az egész pálya és versenyközpont felépítése kb. 3 óra alatt, bontás 1,5 óra
(!) alatt megvan, teherautóra pakolással együtt. Videó a versenyről itt:
https://youtu.be/eyPceoO4jxA

A tájfutó verseny rendezésben is meglepően sok feladat kiszervezhető (1-2
órás előzetes betanítást követően) nem tájfutó személyeknek, akár
diákoknak. Ilyen például a rajtoltatási feladatok nagy része (beléptetés,
ellenőrzés, térkép mellé állítás, szimbol ragasztás stb.) és a versenyiroda
(ami már 90%-ban az E-nevezés nyomkodása).

Persze nagy létszámban kellenek pontőrök, illetve az utcai
futóversenyeinken útvonal biztosítók is, ami tényleg nem igényel túl sok
kreativitást (de ugyanúgy nélkülözhetetlen, mint bármelyik másik rendezői
feladat). Törekszünk rá, hogy a visszajáró önkéntesek ezek mellett más,
izgalmasabb feladatokat is kipróbálhassanak.

A fentiekkel azt sikerült elérni, hogy szeretnek hozzánk jönni rendezni és
nagyobb versenyeknél egy 15-20 fős középiskolás csapatot minden gond nélkül
össze tudunk hívni akár komolyabb feladatokra is.

Üdv:
Ádám

Kelemen János <kelemen.janos111 at t-online.hu> ezt írta (időpont: 2023. márc.
14., K, 19:34):