[Tajfutas] Holba Ágnes 1943 - 2023

Kelemen János kelemen.janos111 at t-online.hu
2023. Ápr. 19., Sze, 13:10:42 CEST

"Leszállás után egy kocsmába mentünk, ott volt a start."

A Legendárium részei a Tájoló 1992 és 1993 évi számaiban olvashatók.

http://lazarus.elte.hu/tajfutas/magyar/szaklap/tajolo/1992r.pdf

124-125. , 144-145., 160-161., oldalak (PDF oldalszámai és nem az újság
oldalszámai alapján)

http://lazarus.elte.hu/tajfutas/magyar/szaklap/tajolo/1993r.pdf

14-15., 34-35., 52-53., 74-75., 92-93., 132-133., oldalak (PDF
oldalszámai és nem az újság oldalszámai alapján)

A 9. esszé így kezdődik:

"1952-ben a PAT vándordíját alapított a Vörös Meteor terepversenyzők
számára. A díjat hétről hétre lehetett elnyerni annak, aki a legutolsó
versenyen a legnagyobbat keverte. Maga a díj egy szilvalekvár-keverő
óriásfakanál volt, szárára szép sorjában felvésték a nyertesek nevét. E
vándordíjra mondja az egyszeri terepversenyző a PAT MŰSOR-ban:
"Alapítottátok volna már a nyáron, az én nevem nyolcszor is ott lenne a
száron!"

Tán ennek mintájára alapították a "Nagy zakó" díjat a hetvenes évek vége
felé. Azon válogatott versenyzőnek kellett viselnie, aki az előző
versenyen a legrosszabb eredményt érte el. Sajátos díszeket, jelvényeket
lehetett rajta elhelyezni. Nem volt szerencsém viselni ezt a zakót,
pedig néha a közelében jártam. Jó lenne látni róla egy korabeli fotót.
Hol lehet most? Ki találta ki? Tán Csonti?

A 10-11-12-13. Legendáriumot nem leltem meg, aki rábukkan az tegye
közkinccsé az oldalszámokat.

Slava ...

Janó