[Tajfutas] ISSprOM2019 jelkulcs értelmezése

György Bozán bozan.gyorgy at gmail.com
2020. Feb. 6., Cs, 19:19:41 CET


 "Jobb megoldásnak gondolták, hogy ha a forgalomra vonatkozó információk
meg vannak adva a térképen."


Az utóbbi időben a versenyzők útvonalai egyre jobban hozzásimultak a lila
vonalhoz: a térkép, a technika fejlődése és pályakitűzési szempontok miatt.

Egyedül a városi sprintversenyeken maradt még meg az útvonalválasztás,
amihez az átmenet tágabb körzetét is appercipiálni és értékelnie kell a
versenyzőnek a térképen. Márpedig ehhez le kellene tudni olvasni a
térképről az egyes útvonalak futhatóságának sebességét (amit az erdőben a
növényzet felületi jelei próbálnak meg érzékeltetni).

Az utakra adandó két árnyalatú barna felülnyomást egy kényszeredett
próbálkozásnak tartom arra, hogy az útvonalválasztás elvi lehetősége
megmaradjon a sprintpályákon.
Boxi



Kovács Gábor <borea at is.hu> ezt írta (időpont: 2020. febr. 6., Cs, 12:11):

> Bocsánat, túl gyorsan küldtem el, a vége lemaradt:
>
> Az ISSproM2019 mellé készült egy másik dokumentum is, aminek ez a címe:
> *What has changed from previous ISSOM 2007* – ez a korábbi sprint
> jelkulcshoz képest történt változásokat tartalmazza, ebben ezt írják:
>
> *The paragraph related to the fact that Traffic must be kept out of sprint
> orienteering areas has been removed. It has been considered that a better
> solution would be in giving traffic information on the map.*
>
> Szóval, kikerült a korábbi jelkulcsból az a rész, hogy a
> (gépjármű)forgalmat ki kell zárni a sprint terepekről. Jobb megoldásnak
> gondolták, hogy ha a forgalomra vonatkozó információk meg vannak adva a
> térképen.
> Ez persze csak a jelkulcsi része a dolognak, a másik szempont lehet
> rendezésnél, hogy a Versenyszabályzat hogyan szabályozza ezt a kérdést – ez
> is téma lesz a Térépfórumon, illetve febr. 29-én a Versenybírói
> továbbképzésen is.
>
> Kovács Gábor
>
> *From:* Kovács Gábor <borea at is.hu>
> *Sent:* Thursday, February 06, 2020 12:05 PM
> *To:* Gábor Forrai <fgjasi at gmail.com> ; Ádám Petrócki
> <adam.futas at gmail.com>
> *Cc:* tajfutas at lazarus.elte.hu
> *Subject:* Re: [Tajfutas] ISSprOM2019 jelkulcs értelmezése
>
> Sziasztok!
>
> Igen, lesz szó a Térképfórumon a burkolt területek kétféle barnájáról.
> Az ISSProM sajnos elég szűkszavú ezzel kapcsolatban:
> *Differences in the brown colour shall be used to show differences in the
> traffic of vehicles or pedestrians. Colour: brown 30% for light traffic of
> vehicles or pedestrians, 50% for heavy traffic of vehicles or pedestrians*
>
> A definíció két szempontból is érdekes: a “forgalom” sűrűsége nemcsak
> gépjármű, hanem gyalogos forgalomra is vonatkozik, tehát pl. egy szombat
> délután sűrű gyalogos forgalmú sétálóutca kaphat sötétbarna jelet egy ROB
> döntő térképén, akkor is, ha azon nincs gépjárműforgalom. Másrészt viszont
> egy gépkocsival ritkán járt utca maradhat világosbarna.
> A másik szempont, hogy az angol definíció szerint kötelező (shall) a
> kétféle színt alkalmazni a különböző sűrűségű forgalom ábrázolására, azaz
> ez nem csak egy lehetőség.
>
> Az ISSproM2019 mellé készült egy másik dokumentum is, aminek ez a címe:
>
>
>
> *From:* Gábor Forrai <fgjasi at gmail.com>
> *Sent:* Thursday, February 06, 2020 11:52 AM
> *To:* Ádám Petrócki <adam.futas at gmail.com>
> *Cc:* tajfutas at lazarus.elte.hu
> *Subject:* Re: [Tajfutas] ISSprOM2019 jelkulcs értelmezése
>
> Sziasztok!
>
> Azt lenne jó tudni, hogy milyen indíttatásból került be a kétféle barna a
> jelkulcsba. Remélem, erről lesz majd szó a térképész konferencián.
> Énszerintem versenyzői szemszögből a kétféle barnának akkor lenne értelme,
> ha a sötétbarna egyben tiltást is jelentene, így inkább csak zavaró.
> Egyedül a pályakitőző számára adhat hasznos informnációt, így láthatja,
> hogy melyek azok az utak, ahol rendezői biztosítás kell az átkeléshez.
> Emiatt én inkább Kelemen Janó 3. rajzát tartanám követendőnek, miszerint
> csak a veszélyes utakat jelöljük sötétbarnával, mert így legalább rendezői
> szemszögből lenne értelme a kétféle barnának.
>
> Üdv,
> Gábor
>
> Ádám Petrócki <adam.futas at gmail.com> ezt írta (időpont: 2020. febr. 6.,
> Cs, 11:02):
>
>> Sziasztok!
>> Nem vagyok gyakorló térképkészítő, de engem első gondolatra és ránézésre
>> zavar a kétféle barna. A nagy forgalmat maximum gyalogosokkal tudom
>> értelmezni, mert erős autóforgalomnál, komolyabb versenyen biztosítani kell
>> a versenyzők szabad áthaladását. Cél az, hogy az útvonalválasztást
>> befolyásolja a forgalmi szint meglehetősen szubjektív és időszakosan
>> változó jelölése?
>>
>> Üdv:
>> Ádám
>>
>> Kelemen János <kelemen.janos111 at t-online.hu> ezt írta (időpont: 2020.
>> febr. 6., Cs, 0:44):
>>
>>> Sziasztok,
>>>
>>> Késztettem egy összehasonlító térképanyagot. Tanulmányt.
>>>
>>> A térkép fórum itt van a nyakunkon, de bizonytalan, hogy fel tudok-e rá
>>> utazni.
>>>
>>> Volt egy régi munkán 2008-évi, ami ISSOM 2007-ben rajzolódott és van
>>> kettő másik ami már az új ISSprOM2019 jelkulcs segítségével lett készítve. Itt
>>> van a terület élőben
>>> <https://www.google.hu/maps/@46.3578355,17.7939247,3a,75y,281.48h,78.14t/data=!3m6!1e1!3m4!1sRuZRrkbkTaBO3SBaHQvidQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=hu>.
>>> Felismered?
>>>
>>> A 2. 3. térképen azt boncolgatnám, hogy a kétféle barnát az aszfalt
>>> felületekre hogyan alkalmazzuk. A 2-n a sötétebbet mindenhol ahol autó
>>> közlekedés van (út, parkoló, beálló) vagy egy jóval szűkítettebb körben, a
>>> 3. rajzom csak ott ahol a pálya veszélyes, kifejezetten nagy forgalmú
>>> utakat keresztez?
>>>
>>> Törekedjnk arra, hogy térképünk minél világosbarnább maradjon?
>>>
>>> Mellékeleve a térkép PDF-ben és OCAD9 verzióban, hogy bárki kifesthesse
>>> az elképzelése szerinti ábrázolást.
>>>
>>> Felüljáró jelét is kérdezném, hogy jól ábrázolja-e a térkép?
>>>
>>> Nagyan szívesen becsatlakoznék egy külön térképészeti problémákkal
>>> foglalkozó levelező listába, ha van vagy lesz,
>>>
>>> Üdv,
>>>
>>> Janó
>>>
>>> Más: jártam vagy 5 év után a BMTFSZ irodájában. Van ott egy vitrines
>>> szekrény. Belenéztem az üvegen keresztül. Minden mozdulatlan. Láttam ott
>>> egy 2007 évi Hungária Kupa sárga pólót amit egy N60-s induló várhat, Alatta
>>> lévő polcon egy nagy kék zsákból (olyan lengyel utazó árusok korából maradt
>>> példány) kikandikálnak a 2011 évi Szenior VB zöld egyen dzsekijei. Ábelre
>>> gondoltam egyből. A múzeumba egy-egy példányt átadni, ha előkerülne a
>>> vitrin kulcsa. A többit pedig RR versenyen díjazásra kellene felajánlani.
>>> _______________________________________________
>>> Tajfutas mailing list
>>> Tajfutas at lazarus.elte.hu
>>> http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas
>>>
>> _______________________________________________
>> Tajfutas mailing list
>> Tajfutas at lazarus.elte.hu
>> http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas
>>
> ------------------------------
> _______________________________________________
> Tajfutas mailing list
> Tajfutas at lazarus.elte.hu
> http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas
>
> _______________________________________________
> Tajfutas mailing list
> Tajfutas at lazarus.elte.hu
> http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas
>
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://lazarus.elte.hu/pipermail/tajfutas/attachments/20200206/77407a2c/attachment.html>


More information about the Tajfutas mailing list