<div dir="ltr">
<div><span class="gmail-im"><font size="3" face="Calibri">"Jobb megoldásnak gondolták, hogy ha a forgalomra
vonatkozó információk meg vannak adva a térképen."</font></span></div><div><span class="gmail-im"><font size="3" face="Calibri"><br></font></span></div><div><span class="gmail-im"><font size="3" face="Calibri"><br></font></span></div><div><span class="gmail-im"><font size="3" face="Calibri">Az utóbbi időben a versenyzők útvonalai egyre jobban hozzásimultak a lila vonalhoz: a térkép, a technika fejlődése és pályakitűzési szempontok miatt.</font></span></div><div><span class="gmail-im"><font size="3" face="Calibri"><br></font></span></div><div><span class="gmail-im"><font size="3" face="Calibri">Egyedül a városi sprintversenyeken maradt még meg az útvonalválasztás, amihez az átmenet tágabb körzetét is appercipiálni és értékelnie kell </font></span><span class="gmail-im"><font size="3" face="Calibri">a versenyzőnek </font></span><span class="gmail-im"><font size="3" face="Calibri">a térképen. Márpedig ehhez le kellene tudni olvasni a térképről az egyes útvonalak futhatóságának sebességét (amit az erdőben a növényzet felületi jelei próbálnak meg érzékeltetni).<br></font></span></div><div><span class="gmail-im"><font size="3" face="Calibri"><br></font></span></div><div><span class="gmail-im"><font size="3" face="Calibri">Az utakra adandó két árnyalatú barna felülnyomást egy kényszeredett próbálkozásnak tartom arra, hogy az útvonalválasztás elvi lehetősége megmaradjon a sprintpályákon.</font></span></div><div><span class="gmail-im"><font size="3" face="Calibri">Boxi<br></font></span></div><div><span class="gmail-im"><font size="3" face="Calibri"><br></font></span></div><div><span class="gmail-im"><font size="3" face="Calibri"><br></font></span></div>
</div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">Kovács Gábor <<a href="mailto:borea@is.hu">borea@is.hu</a>> ezt írta (időpont: 2020. febr. 6., Cs, 12:11):<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">
<div dir="ltr">
<div dir="ltr">
<div style="font-size:12pt;font-family:"Calibri";color:rgb(0,0,0)">
<div>Bocsánat, túl gyorsan küldtem el, a vége lemaradt:</div>
<div> </div>
<div>Az ISSproM2019 mellé készült egy másik dokumentum is, aminek ez a
címe:</div>
<div><em>What has changed from previous ISSOM 2007</em> – ez a korábbi sprint
jelkulcshoz képest történt változásokat tartalmazza, ebben ezt írják:</div>
<div> </div>
<div><em>The paragraph related to the fact that Traffic must be kept out of
sprint orienteering areas has been removed. It has been considered that a better
solution would be in giving traffic information on the map.</em></div>
<div style="font-size:small;text-decoration:none;font-family:"Calibri";font-weight:normal;color:rgb(0,0,0);font-style:normal;display:inline">
<div style="font:10pt tahoma">
<div><font size="3" face="Calibri"></font> </div>
<div><font size="3" face="Calibri">Szóval, kikerült a korábbi jelkulcsból az a rész,
hogy a (gépjármű)forgalmat ki kell zárni a sprint terepekről. Jobb megoldásnak
gondolták, hogy ha a forgalomra vonatkozó információk meg vannak adva a
térképen.</font></div>
<div><font size="3" face="Calibri">Ez persze csak a jelkulcsi része a dolognak, a
másik szempont lehet rendezésnél, hogy a Versenyszabályzat hogyan szabályozza
ezt a kérdést – ez is téma lesz a Térépfórumon, illetve febr. 29-én a
Versenybírói továbbképzésen is.</font></div>
<div><font size="3" face="Calibri"></font> </div>
<div><font size="3" face="Calibri">Kovács Gábor</font></div>
<div><font size="3" face="Calibri"></font> </div>
<div style="background:rgb(245,245,245) none repeat scroll 0% 0%">
<div><b>From:</b> <a title="borea@is.hu" href="mailto:borea@is.hu" target="_blank">Kovács Gábor</a> </div>
<div><b>Sent:</b> Thursday, February 06, 2020 12:05 PM</div>
<div><b>To:</b> <a title="fgjasi@gmail.com" href="mailto:fgjasi@gmail.com" target="_blank">Gábor
Forrai</a> ; <a title="adam.futas@gmail.com" href="mailto:adam.futas@gmail.com" target="_blank">Ádám Petrócki</a> </div>
<div><b>Cc:</b> <a title="tajfutas@lazarus.elte.hu" href="mailto:tajfutas@lazarus.elte.hu" target="_blank">tajfutas@lazarus.elte.hu</a> </div>
<div><b>Subject:</b> Re: [Tajfutas] ISSprOM2019 jelkulcs
értelmezése</div></div></div>
<div> </div></div>
<div style="font-size:small;text-decoration:none;font-family:"Calibri";font-weight:normal;color:rgb(0,0,0);font-style:normal;display:inline">
<div dir="ltr">
<div style="font-size:12pt;font-family:"Calibri";color:rgb(0,0,0)">
<div>Sziasztok!</div>
<div> </div>
<div>Igen, lesz szó a Térképfórumon a burkolt területek kétféle
barnájáról.</div>
<div>Az ISSProM sajnos elég szűkszavú ezzel kapcsolatban: </div>
<div><em>Differences in the brown colour shall be used to show differences in
the traffic of vehicles or pedestrians. Colour: brown 30% for light traffic of
vehicles or pedestrians, 50% for heavy traffic of vehicles or
pedestrians</em></div>
<div><em></em> </div>
<div>A definíció két szempontból is érdekes: a “forgalom” sűrűsége nemcsak
gépjármű, hanem gyalogos forgalomra is vonatkozik, tehát pl. egy szombat délután
sűrű gyalogos forgalmú sétálóutca kaphat sötétbarna jelet egy ROB döntő
térképén, akkor is, ha azon nincs gépjárműforgalom. Másrészt viszont egy
gépkocsival ritkán járt utca maradhat világosbarna.</div>
<div>A másik szempont, hogy az angol definíció szerint kötelező (shall) a
kétféle színt alkalmazni a különböző sűrűségű forgalom ábrázolására, azaz ez nem
csak egy lehetőség.</div>
<div> </div>
<div>Az ISSproM2019 mellé készült egy másik dokumentum is, aminek ez a
címe:</div>
<div> </div>
<div> </div>
<div style="font-size:small;text-decoration:none;font-family:"Calibri";font-weight:normal;color:rgb(0,0,0);font-style:normal;display:inline">
<div style="font:10pt tahoma">
<div> </div>
<div style="background:rgb(245,245,245) none repeat scroll 0% 0%">
<div><b>From:</b> <a title="fgjasi@gmail.com" href="mailto:fgjasi@gmail.com" target="_blank">Gábor Forrai</a> </div>
<div><b>Sent:</b> Thursday, February 06, 2020 11:52 AM</div>
<div><b>To:</b> <a title="adam.futas@gmail.com" href="mailto:adam.futas@gmail.com" target="_blank">Ádám Petrócki</a> </div>
<div><b>Cc:</b> <a title="tajfutas@lazarus.elte.hu" href="mailto:tajfutas@lazarus.elte.hu" target="_blank">tajfutas@lazarus.elte.hu</a> </div>
<div><b>Subject:</b> Re: [Tajfutas] ISSprOM2019 jelkulcs
értelmezése</div></div></div>
<div> </div></div>
<div style="font-size:small;text-decoration:none;font-family:"Calibri";font-weight:normal;color:rgb(0,0,0);font-style:normal;display:inline">
<div dir="ltr">Sziasztok!
<div> </div>
<div>Azt lenne jó tudni, hogy milyen indíttatásból került be a kétféle barna a
jelkulcsba. Remélem, erről lesz majd szó a térképész konferencián.</div>
<div>Énszerintem versenyzői szemszögből a kétféle barnának akkor lenne értelme,
ha a sötétbarna egyben tiltást is jelentene, így inkább csak zavaró. Egyedül a
pályakitőző számára adhat hasznos informnációt, így láthatja, hogy melyek azok
az utak, ahol rendezői biztosítás kell az átkeléshez. Emiatt én inkább Kelemen
Janó 3. rajzát tartanám követendőnek, miszerint csak a veszélyes utakat jelöljük
sötétbarnával, mert így legalább rendezői szemszögből lenne értelme a kétféle
barnának.</div>
<div> </div>
<div>Üdv,</div>
<div>Gábor</div></div>
<div> </div>
<div class="gmail_quote">
<div class="gmail_attr" dir="ltr">Ádám Petrócki <<a href="mailto:adam.futas@gmail.com" target="_blank">adam.futas@gmail.com</a>>
ezt írta (időpont: 2020. febr. 6., Cs, 11:02):<br></div>
<blockquote class="gmail_quote" style="padding-left:1ex;margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204)">
<div dir="ltr">
<div>Sziasztok!</div>
<div>Nem vagyok gyakorló térképkészítő, de engem első gondolatra és ránézésre
zavar a kétféle barna. A nagy forgalmat maximum gyalogosokkal tudom
értelmezni, mert erős autóforgalomnál, komolyabb versenyen biztosítani kell a
versenyzők szabad áthaladását. Cél az, hogy az útvonalválasztást befolyásolja
a forgalmi szint meglehetősen szubjektív és időszakosan változó
jelölése?</div>
<div> </div>
<div>Üdv:</div>
<div>Ádám<br></div></div>
<div> </div>
<div class="gmail_quote">
<div class="gmail_attr" dir="ltr">Kelemen János <<a href="mailto:kelemen.janos111@t-online.hu" target="_blank">kelemen.janos111@t-online.hu</a>> ezt írta (időpont: 2020.
febr. 6., Cs, 0:44):<br></div>
<blockquote class="gmail_quote" style="padding-left:1ex;margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204)">
<div>
<p>Sziasztok,</p>
<p>Késztettem egy összehasonlító térképanyagot. Tanulmányt.<br></p>
<p>A térkép fórum itt van a nyakunkon, de bizonytalan, hogy fel tudok-e rá
utazni.</p>
<p>Volt egy régi munkán 2008-évi, ami ISSOM 2007-ben rajzolódott és van
kettő másik ami már az új ISSprOM2019 jelkulcs segítségével lett készítve.
<a href="https://www.google.hu/maps/@46.3578355,17.7939247,3a,75y,281.48h,78.14t/data=!3m6!1e1!3m4!1sRuZRrkbkTaBO3SBaHQvidQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=hu" target="_blank">Itt van a terület élőben</a>. Felismered?<br></p>
<p>A 2. 3. térképen azt boncolgatnám, hogy a kétféle barnát az aszfalt
felületekre hogyan alkalmazzuk. A 2-n a sötétebbet mindenhol ahol autó
közlekedés van (út, parkoló, beálló) vagy egy jóval szűkítettebb körben, a
3. rajzom csak ott ahol a pálya veszélyes, kifejezetten nagy forgalmú utakat
keresztez? <br></p>
<p>Törekedjnk arra, hogy térképünk minél világosbarnább maradjon?</p>
<p>Mellékeleve a térkép PDF-ben és OCAD9 verzióban, hogy bárki kifesthesse
az elképzelése szerinti ábrázolást.</p>
<p>Felüljáró jelét is kérdezném, hogy jól ábrázolja-e a térkép?</p>
<p>Nagyan szívesen becsatlakoznék egy külön térképészeti problémákkal
foglalkozó levelező listába, ha van vagy lesz,</p>
<p>Üdv,</p>
<p>Janó</p>
<p>Más: jártam vagy 5 év után a BMTFSZ irodájában. Van ott egy vitrines
szekrény. Belenéztem az üvegen keresztül. Minden mozdulatlan. Láttam ott egy
2007 évi Hungária Kupa sárga pólót amit egy N60-s induló várhat, Alatta lévő
polcon egy nagy kék zsákból (olyan lengyel utazó árusok korából maradt
példány) kikandikálnak a 2011 évi Szenior VB zöld egyen dzsekijei. Ábelre
gondoltam egyből. A múzeumba egy-egy példányt átadni, ha előkerülne a vitrin
kulcsa. A többit pedig RR versenyen díjazásra kellene
felajánlani.<br></p></div>_______________________________________________<br>Tajfutas
mailing list<br><a href="mailto:Tajfutas@lazarus.elte.hu" target="_blank">Tajfutas@lazarus.elte.hu</a><br><a href="http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas" rel="noreferrer" target="_blank">http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas</a><br></blockquote></div>_______________________________________________<br>Tajfutas
mailing list<br><a href="mailto:Tajfutas@lazarus.elte.hu" target="_blank">Tajfutas@lazarus.elte.hu</a><br><a href="http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas" rel="noreferrer" target="_blank">http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas</a><br></blockquote></div>
<p>
</p><hr>
_______________________________________________<br>Tajfutas mailing
list<br><a href="mailto:Tajfutas@lazarus.elte.hu" target="_blank">Tajfutas@lazarus.elte.hu</a><br><a href="http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas" target="_blank">http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas</a><br><p></p></div></div></div></div></div></div></div>
_______________________________________________<br>
Tajfutas mailing list<br>
<a href="mailto:Tajfutas@lazarus.elte.hu" target="_blank">Tajfutas@lazarus.elte.hu</a><br>
<a href="http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas" rel="noreferrer" target="_blank">http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas</a><br>
</blockquote></div>