<div dir="ltr">
<div><span class="gmail-im"><font size="3" face="Calibri">"Jobb megoldásnak gondolták, hogy ha a forgalomra
        vonatkozó információk meg vannak adva a térképen."</font></span></div><div><span class="gmail-im"><font size="3" face="Calibri"><br></font></span></div><div><span class="gmail-im"><font size="3" face="Calibri"><br></font></span></div><div><span class="gmail-im"><font size="3" face="Calibri">Az utóbbi időben a versenyzők útvonalai egyre jobban hozzásimultak a lila vonalhoz: a térkép, a technika fejlődése és pályakitűzési szempontok miatt.</font></span></div><div><span class="gmail-im"><font size="3" face="Calibri"><br></font></span></div><div><span class="gmail-im"><font size="3" face="Calibri">Egyedül a városi sprintversenyeken maradt még meg az útvonalválasztás, amihez az átmenet tágabb körzetét is appercipiálni és értékelnie kell </font></span><span class="gmail-im"><font size="3" face="Calibri">a versenyzőnek </font></span><span class="gmail-im"><font size="3" face="Calibri">a térképen. Márpedig ehhez le kellene tudni olvasni a térképről az egyes útvonalak futhatóságának sebességét (amit az erdőben a növényzet felületi jelei próbálnak meg érzékeltetni).<br></font></span></div><div><span class="gmail-im"><font size="3" face="Calibri"><br></font></span></div><div><span class="gmail-im"><font size="3" face="Calibri">Az utakra adandó két árnyalatú barna felülnyomást egy kényszeredett próbálkozásnak tartom arra, hogy az útvonalválasztás elvi lehetősége megmaradjon a sprintpályákon.</font></span></div><div><span class="gmail-im"><font size="3" face="Calibri">Boxi<br></font></span></div><div><span class="gmail-im"><font size="3" face="Calibri"><br></font></span></div><div><span class="gmail-im"><font size="3" face="Calibri"><br></font></span></div>

</div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">Kovács Gábor <<a href="mailto:borea@is.hu">borea@is.hu</a>> ezt írta (időpont: 2020. febr. 6., Cs, 12:11):<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">
<div dir="ltr">
<div dir="ltr">
<div style="font-size:12pt;font-family:"Calibri";color:rgb(0,0,0)">
<div>Bocsánat, túl gyorsan küldtem el, a vége lemaradt:</div>
<div> </div>
<div>Az ISSproM2019 mellé készült egy másik dokumentum is, aminek ez a 
címe:</div>
<div><em>What has changed from previous ISSOM 2007</em> – ez a korábbi sprint 
jelkulcshoz képest történt változásokat tartalmazza, ebben ezt írják:</div>
<div> </div>
<div><em>The paragraph related to the fact that Traffic must be kept out of 
sprint orienteering areas has been removed. It has been considered that a better 
solution would be in giving traffic information on the map.</em></div>
<div style="font-size:small;text-decoration:none;font-family:"Calibri";font-weight:normal;color:rgb(0,0,0);font-style:normal;display:inline">
<div style="font:10pt tahoma">
<div><font size="3" face="Calibri"></font> </div>
<div><font size="3" face="Calibri">Szóval, kikerült a korábbi jelkulcsból az a rész, 
hogy a (gépjármű)forgalmat ki kell zárni a sprint terepekről. Jobb megoldásnak 
gondolták, hogy ha a forgalomra vonatkozó információk meg vannak adva a 
térképen.</font></div>
<div><font size="3" face="Calibri">Ez persze csak a jelkulcsi része a dolognak, a 
másik szempont lehet rendezésnél, hogy a Versenyszabályzat hogyan szabályozza 
ezt a kérdést – ez is téma lesz a Térépfórumon, illetve febr. 29-én a 
Versenybírói továbbképzésen is.</font></div>
<div><font size="3" face="Calibri"></font> </div>
<div><font size="3" face="Calibri">Kovács Gábor</font></div>
<div><font size="3" face="Calibri"></font> </div>
<div style="background:rgb(245,245,245) none repeat scroll 0% 0%">
<div><b>From:</b> <a title="borea@is.hu" href="mailto:borea@is.hu" target="_blank">Kovács Gábor</a> </div>
<div><b>Sent:</b> Thursday, February 06, 2020 12:05 PM</div>
<div><b>To:</b> <a title="fgjasi@gmail.com" href="mailto:fgjasi@gmail.com" target="_blank">Gábor 
Forrai</a> ; <a title="adam.futas@gmail.com" href="mailto:adam.futas@gmail.com" target="_blank">Ádám Petrócki</a> </div>
<div><b>Cc:</b> <a title="tajfutas@lazarus.elte.hu" href="mailto:tajfutas@lazarus.elte.hu" target="_blank">tajfutas@lazarus.elte.hu</a> </div>
<div><b>Subject:</b> Re: [Tajfutas] ISSprOM2019 jelkulcs 
értelmezése</div></div></div>
<div> </div></div>
<div style="font-size:small;text-decoration:none;font-family:"Calibri";font-weight:normal;color:rgb(0,0,0);font-style:normal;display:inline">
<div dir="ltr">
<div style="font-size:12pt;font-family:"Calibri";color:rgb(0,0,0)">
<div>Sziasztok!</div>
<div> </div>
<div>Igen, lesz szó a Térképfórumon a burkolt területek kétféle 
barnájáról.</div>
<div>Az ISSProM sajnos elég szűkszavú ezzel kapcsolatban: </div>
<div><em>Differences in the brown colour shall be used to show differences in 
the traffic of vehicles or pedestrians. Colour: brown 30% for light traffic of 
vehicles or pedestrians, 50% for heavy traffic of vehicles or 
pedestrians</em></div>
<div><em></em> </div>
<div>A definíció két szempontból is érdekes: a “forgalom” sűrűsége nemcsak 
gépjármű, hanem gyalogos forgalomra is vonatkozik, tehát pl. egy szombat délután 
sűrű gyalogos forgalmú sétálóutca kaphat sötétbarna jelet egy ROB döntő 
térképén, akkor is, ha azon nincs gépjárműforgalom. Másrészt viszont egy 
gépkocsival ritkán járt utca maradhat világosbarna.</div>
<div>A másik szempont, hogy az angol definíció szerint kötelező (shall) a 
kétféle színt alkalmazni a különböző sűrűségű forgalom ábrázolására, azaz ez nem 
csak egy lehetőség.</div>
<div> </div>
<div>Az ISSproM2019 mellé készült egy másik dokumentum is, aminek ez a 
címe:</div>
<div> </div>
<div> </div>
<div style="font-size:small;text-decoration:none;font-family:"Calibri";font-weight:normal;color:rgb(0,0,0);font-style:normal;display:inline">
<div style="font:10pt tahoma">
<div> </div>
<div style="background:rgb(245,245,245) none repeat scroll 0% 0%">
<div><b>From:</b> <a title="fgjasi@gmail.com" href="mailto:fgjasi@gmail.com" target="_blank">Gábor Forrai</a> </div>
<div><b>Sent:</b> Thursday, February 06, 2020 11:52 AM</div>
<div><b>To:</b> <a title="adam.futas@gmail.com" href="mailto:adam.futas@gmail.com" target="_blank">Ádám Petrócki</a> </div>
<div><b>Cc:</b> <a title="tajfutas@lazarus.elte.hu" href="mailto:tajfutas@lazarus.elte.hu" target="_blank">tajfutas@lazarus.elte.hu</a> </div>
<div><b>Subject:</b> Re: [Tajfutas] ISSprOM2019 jelkulcs 
értelmezése</div></div></div>
<div> </div></div>
<div style="font-size:small;text-decoration:none;font-family:"Calibri";font-weight:normal;color:rgb(0,0,0);font-style:normal;display:inline">
<div dir="ltr">Sziasztok! 
<div> </div>
<div>Azt lenne jó tudni, hogy milyen indíttatásból került be a kétféle barna a 
jelkulcsba. Remélem, erről lesz majd szó a térképész konferencián.</div>
<div>Énszerintem versenyzői szemszögből a kétféle barnának akkor lenne értelme, 
ha a sötétbarna egyben tiltást is jelentene, így inkább csak zavaró. Egyedül a 
pályakitőző számára adhat hasznos informnációt, így láthatja, hogy melyek azok 
az utak, ahol rendezői biztosítás kell az átkeléshez. Emiatt én inkább Kelemen 
Janó 3. rajzát tartanám követendőnek, miszerint csak a veszélyes utakat jelöljük 
sötétbarnával, mert így legalább rendezői szemszögből lenne értelme a kétféle 
barnának.</div>
<div> </div>
<div>Üdv,</div>
<div>Gábor</div></div>
<div> </div>
<div class="gmail_quote">
<div class="gmail_attr" dir="ltr">Ádám Petrócki <<a href="mailto:adam.futas@gmail.com" target="_blank">adam.futas@gmail.com</a>> 
ezt írta (időpont: 2020. febr. 6., Cs, 11:02):<br></div>
<blockquote class="gmail_quote" style="padding-left:1ex;margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204)">
  <div dir="ltr">
  <div>Sziasztok!</div>
  <div>Nem vagyok gyakorló térképkészítő, de engem első gondolatra és ránézésre 
  zavar a kétféle barna. A nagy forgalmat maximum gyalogosokkal tudom 
  értelmezni, mert erős autóforgalomnál, komolyabb versenyen biztosítani kell a 
  versenyzők szabad áthaladását. Cél az, hogy az útvonalválasztást befolyásolja 
  a forgalmi szint meglehetősen szubjektív és időszakosan változó 
jelölése?</div>
  <div> </div>
  <div>Üdv:</div>
  <div>Ádám<br></div></div>
  <div> </div>
  <div class="gmail_quote">
  <div class="gmail_attr" dir="ltr">Kelemen János <<a href="mailto:kelemen.janos111@t-online.hu" target="_blank">kelemen.janos111@t-online.hu</a>> ezt írta (időpont: 2020. 
  febr. 6., Cs, 0:44):<br></div>
  <blockquote class="gmail_quote" style="padding-left:1ex;margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204)">
    <div>
    <p>Sziasztok,</p>
    <p>Késztettem egy összehasonlító térképanyagot. Tanulmányt.<br></p>
    <p>A térkép fórum itt van a nyakunkon, de bizonytalan, hogy fel tudok-e rá 
    utazni.</p>
    <p>Volt egy régi munkán 2008-évi, ami ISSOM 2007-ben rajzolódott és van 
    kettő másik ami már az új ISSprOM2019 jelkulcs segítségével lett készítve. 
    <a href="https://www.google.hu/maps/@46.3578355,17.7939247,3a,75y,281.48h,78.14t/data=!3m6!1e1!3m4!1sRuZRrkbkTaBO3SBaHQvidQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=hu" target="_blank">Itt van a terület élőben</a>. Felismered?<br></p>
    <p>A 2. 3. térképen azt boncolgatnám, hogy a kétféle barnát az aszfalt 
    felületekre hogyan alkalmazzuk. A 2-n a sötétebbet mindenhol ahol autó 
    közlekedés van (út, parkoló, beálló) vagy egy jóval szűkítettebb körben, a 
    3. rajzom csak ott ahol a pálya veszélyes, kifejezetten nagy forgalmú utakat 
    keresztez? <br></p>
    <p>Törekedjnk arra, hogy térképünk minél világosbarnább maradjon?</p>
    <p>Mellékeleve a térkép PDF-ben és OCAD9 verzióban, hogy bárki kifesthesse 
    az elképzelése szerinti ábrázolást.</p>
    <p>Felüljáró jelét is kérdezném, hogy jól ábrázolja-e a térkép?</p>
    <p>Nagyan szívesen becsatlakoznék egy külön térképészeti problémákkal 
    foglalkozó levelező listába, ha van vagy lesz,</p>
    <p>Üdv,</p>
    <p>Janó</p>
    <p>Más: jártam vagy 5 év után a BMTFSZ irodájában. Van ott egy vitrines 
    szekrény. Belenéztem az üvegen keresztül. Minden mozdulatlan. Láttam ott egy 
    2007 évi Hungária Kupa sárga pólót amit egy N60-s induló várhat, Alatta lévő 
    polcon egy nagy kék zsákból (olyan lengyel utazó árusok korából maradt 
    példány) kikandikálnak a 2011 évi Szenior VB zöld egyen dzsekijei. Ábelre 
    gondoltam egyből. A múzeumba egy-egy példányt átadni, ha előkerülne a vitrin 
    kulcsa. A többit pedig RR versenyen díjazásra kellene 
    felajánlani.<br></p></div>_______________________________________________<br>Tajfutas 
    mailing list<br><a href="mailto:Tajfutas@lazarus.elte.hu" target="_blank">Tajfutas@lazarus.elte.hu</a><br><a href="http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas" rel="noreferrer" target="_blank">http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas</a><br></blockquote></div>_______________________________________________<br>Tajfutas 
  mailing list<br><a href="mailto:Tajfutas@lazarus.elte.hu" target="_blank">Tajfutas@lazarus.elte.hu</a><br><a href="http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas" rel="noreferrer" target="_blank">http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas</a><br></blockquote></div>
<p>
</p><hr>
_______________________________________________<br>Tajfutas mailing 
list<br><a href="mailto:Tajfutas@lazarus.elte.hu" target="_blank">Tajfutas@lazarus.elte.hu</a><br><a href="http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas" target="_blank">http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas</a><br><p></p></div></div></div></div></div></div></div>
_______________________________________________<br>
Tajfutas mailing list<br>
<a href="mailto:Tajfutas@lazarus.elte.hu" target="_blank">Tajfutas@lazarus.elte.hu</a><br>
<a href="http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas" rel="noreferrer" target="_blank">http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas</a><br>
</blockquote></div>