[Tajfutas] ISSprOM2019 jelkulcs értelmezése

Tibor Tamás atomtibi69 at gmail.com
2020. Feb. 6., Cs, 22:56:21 CET


Sziasztok!

A két barna közötti ábrázolás lehetősége az adott forgalomra vonatkoztatva,
véleményem szerint elég szubjektív.
Rengeteg sok mindentől függ, hogy a hét melyik napján, és/vagy a nap melyik
napszakában, esetleg figyelembe kellene venni az adott időjárási
viszonyokat....???
Na jó, kimondom: egy nagy baromságnak tartom az egészet.

Üdv!
Tamástibi

György Bozán <bozan.gyorgy at gmail.com> ezt írta (időpont: 2020. febr. 6.,
Cs, 19:04):

> "Jobb megoldásnak gondolták, hogy ha a forgalomra vonatkozó információk
> meg vannak adva a térképen."
>
>
> Az utóbbi időben a versenyzők útvonalai egyre jobban hozzásimultak a lila
> vonalhoz: a térkép, a technika fejlődése és pályakitűzési szempontok miatt.
>
> Egyedül a városi sprintversenyeken maradt még meg az útvonalválasztás,
> amihez az átmenet tágabb körzetét is appercipiálni és értékelnie kell a
> versenyzőnek a térképen. Márpedig ehhez le kellene tudni olvasni a
> térképről az egyes útvonalak futhatóságának sebességét (amit az erdőben a
> növényzet felületi jelei próbálnak meg érzékeltetni).
>
> Az utakra adandó két árnyalatú barna felülnyomást egy kényszeredett
> próbálkozásnak tartom arra, hogy az útvonalválasztás elvi lehetősége
> megmaradjon a sprintpályákon.
> Boxi
>
>
>
> Kovács Gábor <borea at is.hu> ezt írta (időpont: 2020. febr. 6., Cs, 12:11):
>
>> Bocsánat, túl gyorsan küldtem el, a vége lemaradt:
>>
>> Az ISSproM2019 mellé készült egy másik dokumentum is, aminek ez a címe:
>> *What has changed from previous ISSOM 2007* – ez a korábbi sprint
>> jelkulcshoz képest történt változásokat tartalmazza, ebben ezt írják:
>>
>> *The paragraph related to the fact that Traffic must be kept out of
>> sprint orienteering areas has been removed. It has been considered that a
>> better solution would be in giving traffic information on the map.*
>>
>> Szóval, kikerült a korábbi jelkulcsból az a rész, hogy a
>> (gépjármű)forgalmat ki kell zárni a sprint terepekről. Jobb megoldásnak
>> gondolták, hogy ha a forgalomra vonatkozó információk meg vannak adva a
>> térképen.
>> Ez persze csak a jelkulcsi része a dolognak, a másik szempont lehet
>> rendezésnél, hogy a Versenyszabályzat hogyan szabályozza ezt a kérdést – ez
>> is téma lesz a Térépfórumon, illetve febr. 29-én a Versenybírói
>> továbbképzésen is.
>>
>> Kovács Gábor
>>
>> *From:* Kovács Gábor <borea at is.hu>
>> *Sent:* Thursday, February 06, 2020 12:05 PM
>> *To:* Gábor Forrai <fgjasi at gmail.com> ; Ádám Petrócki
>> <adam.futas at gmail.com>
>> *Cc:* tajfutas at lazarus.elte.hu
>> *Subject:* Re: [Tajfutas] ISSprOM2019 jelkulcs értelmezése
>>
>> Sziasztok!
>>
>> Igen, lesz szó a Térképfórumon a burkolt területek kétféle barnájáról.
>> Az ISSProM sajnos elég szűkszavú ezzel kapcsolatban:
>> *Differences in the brown colour shall be used to show differences in the
>> traffic of vehicles or pedestrians. Colour: brown 30% for light traffic of
>> vehicles or pedestrians, 50% for heavy traffic of vehicles or pedestrians*
>>
>> A definíció két szempontból is érdekes: a “forgalom” sűrűsége nemcsak
>> gépjármű, hanem gyalogos forgalomra is vonatkozik, tehát pl. egy szombat
>> délután sűrű gyalogos forgalmú sétálóutca kaphat sötétbarna jelet egy ROB
>> döntő térképén, akkor is, ha azon nincs gépjárműforgalom. Másrészt viszont
>> egy gépkocsival ritkán járt utca maradhat világosbarna.
>> A másik szempont, hogy az angol definíció szerint kötelező (shall) a
>> kétféle színt alkalmazni a különböző sűrűségű forgalom ábrázolására, azaz
>> ez nem csak egy lehetőség.
>>
>> Az ISSproM2019 mellé készült egy másik dokumentum is, aminek ez a címe:
>>
>>
>>
>> *From:* Gábor Forrai <fgjasi at gmail.com>
>> *Sent:* Thursday, February 06, 2020 11:52 AM
>> *To:* Ádám Petrócki <adam.futas at gmail.com>
>> *Cc:* tajfutas at lazarus.elte.hu
>> *Subject:* Re: [Tajfutas] ISSprOM2019 jelkulcs értelmezése
>>
>> Sziasztok!
>>
>> Azt lenne jó tudni, hogy milyen indíttatásból került be a kétféle barna a
>> jelkulcsba. Remélem, erről lesz majd szó a térképész konferencián.
>> Énszerintem versenyzői szemszögből a kétféle barnának akkor lenne
>> értelme, ha a sötétbarna egyben tiltást is jelentene, így inkább csak
>> zavaró. Egyedül a pályakitőző számára adhat hasznos informnációt, így
>> láthatja, hogy melyek azok az utak, ahol rendezői biztosítás kell az
>> átkeléshez. Emiatt én inkább Kelemen Janó 3. rajzát tartanám követendőnek,
>> miszerint csak a veszélyes utakat jelöljük sötétbarnával, mert így legalább
>> rendezői szemszögből lenne értelme a kétféle barnának.
>>
>> Üdv,
>> Gábor
>>
>> Ádám Petrócki <adam.futas at gmail.com> ezt írta (időpont: 2020. febr. 6.,
>> Cs, 11:02):
>>
>>> Sziasztok!
>>> Nem vagyok gyakorló térképkészítő, de engem első gondolatra és ránézésre
>>> zavar a kétféle barna. A nagy forgalmat maximum gyalogosokkal tudom
>>> értelmezni, mert erős autóforgalomnál, komolyabb versenyen biztosítani kell
>>> a versenyzők szabad áthaladását. Cél az, hogy az útvonalválasztást
>>> befolyásolja a forgalmi szint meglehetősen szubjektív és időszakosan
>>> változó jelölése?
>>>
>>> Üdv:
>>> Ádám
>>>
>>> Kelemen János <kelemen.janos111 at t-online.hu> ezt írta (időpont: 2020.
>>> febr. 6., Cs, 0:44):
>>>
>>>> Sziasztok,
>>>>
>>>> Késztettem egy összehasonlító térképanyagot. Tanulmányt.
>>>>
>>>> A térkép fórum itt van a nyakunkon, de bizonytalan, hogy fel tudok-e rá
>>>> utazni.
>>>>
>>>> Volt egy régi munkán 2008-évi, ami ISSOM 2007-ben rajzolódott és van
>>>> kettő másik ami már az új ISSprOM2019 jelkulcs segítségével lett készítve. Itt
>>>> van a terület élőben
>>>> <https://www.google.hu/maps/@46.3578355,17.7939247,3a,75y,281.48h,78.14t/data=!3m6!1e1!3m4!1sRuZRrkbkTaBO3SBaHQvidQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=hu>.
>>>> Felismered?
>>>>
>>>> A 2. 3. térképen azt boncolgatnám, hogy a kétféle barnát az aszfalt
>>>> felületekre hogyan alkalmazzuk. A 2-n a sötétebbet mindenhol ahol autó
>>>> közlekedés van (út, parkoló, beálló) vagy egy jóval szűkítettebb körben, a
>>>> 3. rajzom csak ott ahol a pálya veszélyes, kifejezetten nagy forgalmú
>>>> utakat keresztez?
>>>>
>>>> Törekedjnk arra, hogy térképünk minél világosbarnább maradjon?
>>>>
>>>> Mellékeleve a térkép PDF-ben és OCAD9 verzióban, hogy bárki kifesthesse
>>>> az elképzelése szerinti ábrázolást.
>>>>
>>>> Felüljáró jelét is kérdezném, hogy jól ábrázolja-e a térkép?
>>>>
>>>> Nagyan szívesen becsatlakoznék egy külön térképészeti problémákkal
>>>> foglalkozó levelező listába, ha van vagy lesz,
>>>>
>>>> Üdv,
>>>>
>>>> Janó
>>>>
>>>> Más: jártam vagy 5 év után a BMTFSZ irodájában. Van ott egy vitrines
>>>> szekrény. Belenéztem az üvegen keresztül. Minden mozdulatlan. Láttam ott
>>>> egy 2007 évi Hungária Kupa sárga pólót amit egy N60-s induló várhat, Alatta
>>>> lévő polcon egy nagy kék zsákból (olyan lengyel utazó árusok korából maradt
>>>> példány) kikandikálnak a 2011 évi Szenior VB zöld egyen dzsekijei. Ábelre
>>>> gondoltam egyből. A múzeumba egy-egy példányt átadni, ha előkerülne a
>>>> vitrin kulcsa. A többit pedig RR versenyen díjazásra kellene felajánlani.
>>>> _______________________________________________
>>>> Tajfutas mailing list
>>>> Tajfutas at lazarus.elte.hu
>>>> http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas
>>>>
>>> _______________________________________________
>>> Tajfutas mailing list
>>> Tajfutas at lazarus.elte.hu
>>> http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas
>>>
>> ------------------------------
>> _______________________________________________
>> Tajfutas mailing list
>> Tajfutas at lazarus.elte.hu
>> http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas
>>
>> _______________________________________________
>> Tajfutas mailing list
>> Tajfutas at lazarus.elte.hu
>> http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas
>>
> _______________________________________________
> Tajfutas mailing list
> Tajfutas at lazarus.elte.hu
> http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas
>
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://lazarus.elte.hu/pipermail/tajfutas/attachments/20200206/1607b980/attachment.html>


More information about the Tajfutas mailing list