[Tajfutas] rendezői felelősség extrém időjárás esetén

karolyi karolyi at cs.elte.hu
2019. Jún. 24., H, 17:09:54 CEST

En eletemben sok hulyeseget elkovettem. Egyik volt az, hogy
az ominozus diakolimpian 5-kor felkeltem es felvezettem. Sajat
akaratombol.
Kozben haromszor volt halalkozeli elmenyem, ketszer megaradt pataknal,
egyszer egy kb. 30 fos vaddisznocsorda kozepette.

Valoban Kovalcsik Istvan volt az ellenorzobirka, es o a
tapasztalataimat is figyelembe veve kiment meg hajnalban
a terepre es lefujta a versenyt. Szerintem nagyon bolcsen,
hiszen a versenyzok tulnyomo resze fiatalkoru volt, sokan
keves tapasztalattal.

Be kell latnunk, hogy sportagunk, ha extremnek nem is szamit,
sok veszellyel jar. Nmm kellenek villamok, vagy ejszakai sotetseg,
hogy baj legyen. Volt mar sulyos vaddiszno-tamadas,
kullancs-encefalitis,
szamos lyme-kor, stb. Ha ozbak tamadna, meg durvabb lenne.
Villam sujtotta tajfutorol meg nem hallottam, viszont a ketszeres
vilagbajnok
Mortenssont ugy kellet egyszer kimenteni a mocsarbol.

Ezen kockazatok elviselese szerintem a versenyzok (kiskoruak eseten
szuleik,
vagy gondviseloik, megallapodas szerint edzoik) kizarolagos felelossege.
Ha ez a rendezok reszere szabalyozva lenne, akkor nem letezne tajfutas.

Magyarorszagon sajnos mar tenyleg alig letezikt ez a sport, de ha ezt
meg
szeretnenk alabb aknazbi, akkor folytassuk a jogi ervek sorozatat,  mert
akkor biztos el is hal.

Udvzlettel, Gyula