[Tajfutas] ÉOB

István Zsebeházy zsebeisti at gmail.com
2019. Jún. 22., Szo, 16:36:48 CEST

Remélem a kérdés csak költői. Kétlem, hogy a hazai éjszakai tájfutás beteg
lenne, éppen csak nem alakult ki a kultúrája, a múltban senkinek sem volt
rá igénye, hogy ezért lobbizzon vagy éppen maga felfuttassa. Szerintem
nincs olyan józan ember a magyar tájfutásban aki ne látná, hogy a mai
versenyre járási kultúrában mennyire erős tényező a több éves, évtizedes
beidegződés. Az éjszakai OB-ra mindig is ekkora volt az igény. De a műfajt
tekintve fiatal vagyok, nyugodtan javítsatok ki ha tévedek. Egy másik
OB-val való kiegészítése egyébként ha nem is old meg mindent, versenyző
vonzó ereje azért lehet, de az sem árt, ha nem heréljük ki és nem
züllesztjük az egyetlen bajnoki rendszerben maradt egyéni bajnoksággá, ami
nem kiemelt.
Szóval ebből a szempontból pozitív változás, hogy kapott maga mellé egy
olyan OB-t, ami felemelheti a bajnoki futamból, bajnoki hétvégévé, éppen
ezért kár lékelni egy olyan témával, mint az eredményhirdetés, mert
atavisztikus válaszokkal még soha semmit nem lehetett megreformálni. Bocs
Fifi, semmi személyes, de szerencsétlennek tartom a mostani vitaindítódat,
pontosabban, hogy nem a lényegre fókuszáltál. Az okozatra és nem az okra.

Akkor itt a pillanat az akadémikus kérdésfeltevésre: miért beteg a magyar