[Tajfutas] versenykiírás vs. invitation

Márk Porgányi porganyi.mark at gmail.com
2018. Feb. 6., K, 23:41:01 CET

Érdekes szempont, köszönöm, hogy felhoztad.

Igazából velem is így volt sokáig, hogy ha tudok, akkor megyek. és nem
nagyon kellett csalogatni.

Viszont úgy gondolom, hogy a versenyzőknek több féle csoportjuk van. Van
olyan, akit ez tényleg nem izgat.
De van olyan is, akinek kell az extra invitáció. Tegyük fel, hogy egy jó
marketingel csak 10%-al lehet növelni a nevezők számát, de monjuk ha az
alap nevezési díjak 80-90 %-a állandó költségekre megy el (térképjavítás,
cél felépítése stb.), akkor ez a 10% + versenyző, ami igazából nem kerül
szinte semmibe a nyereséget másfél vagy kétszeresre is tudja növelni.

Persze a rendezőknek azt is számba kell venniük, hogy a verseny célja az,
hogy tájfutási lehetőséget biztosítsanak annak aki akar menni, vagy az,
hogy bevételt szerezzenek.

Visszatérve például lehet hogy valaki két verseny között vacilál, mivel a
terep adott, csak azzal tudjuk növelni annak az esélyét, hogy a miénkre
jön, hogy nagyobb élményt adunk, reklámozzuk a versenyt, hogy legyen
"brand"-je

Illetve például én azon is elgondolkoztam, hogy megéri-e elmenni egy
távolabbi versenyre, amikor feleannyi utazásból kevesebb költséggel
futhatok egy egyszerű térképes edzést, amit teljesen a saját igényeimre
szabhatok.

Összegezve,
szerintem egy kiírásban/értesítőben ki kéne hangsúlyozni, hogy mi az amiben
a versenyünk jobb, mint egy sima edzés vagy egy másik verseny.
Nem azokért, akik ígyis-úgyis eljönnek, hanem azokért (még ha kisebbség
is), akik nem biztos hogy ott lesznek.