<div dir="ltr">Érdekes szempont, köszönöm, hogy felhoztad.<div><br></div><div>Igazából velem is így volt sokáig, hogy ha tudok, akkor megyek. és nem nagyon kellett csalogatni.</div><div><br></div><div>Viszont úgy gondolom, hogy a versenyzőknek több féle csoportjuk van. Van olyan, akit ez tényleg nem izgat.</div><div>De van olyan is, akinek kell az extra invitáció. Tegyük fel, hogy egy jó marketingel csak 10%-al lehet növelni a nevezők számát, de monjuk ha az alap nevezési díjak 80-90 %-a állandó költségekre megy el (térképjavítás, cél felépítése stb.), akkor ez a 10% + versenyző, ami igazából nem kerül szinte semmibe a nyereséget másfél vagy kétszeresre is tudja növelni.</div><div><br></div><div>Persze a rendezőknek azt is számba kell venniük, hogy a verseny célja az, hogy tájfutási lehetőséget biztosítsanak annak aki akar menni, vagy az, hogy bevételt szerezzenek.</div><div><br></div><div>Visszatérve például lehet hogy valaki két verseny között vacilál, mivel a terep adott, csak azzal tudjuk növelni annak az esélyét, hogy a miénkre jön, hogy nagyobb élményt adunk, reklámozzuk a versenyt, hogy legyen "brand"-je</div><div><br></div><div>Illetve például én azon is elgondolkoztam, hogy megéri-e elmenni egy távolabbi versenyre, amikor feleannyi utazásból kevesebb költséggel futhatok egy egyszerű térképes edzést, amit teljesen a saját igényeimre szabhatok.</div><div><br></div><div><br></div><div><br></div><div>Összegezve,</div><div>szerintem egy kiírásban/értesítőben ki kéne hangsúlyozni, hogy mi az amiben a versenyünk jobb, mint egy sima edzés vagy egy másik verseny.</div><div>Nem azokért, akik ígyis-úgyis eljönnek, hanem azokért (még ha kisebbség is), akik nem biztos hogy ott lesznek.</div><div><br></div><div>Üdv,</div><div>M</div><div><br></div><div><br></div><div><br></div></div><div class="gmail_extra"><br><div class="gmail_quote">2018-02-06 13:46 GMT+01:00 Csikós Miklós <span dir="ltr"><<a href="mailto:csem@invitel.hu" target="_blank">csem@invitel.hu</a>></span>:<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex"><div lang="HU" link="#0563C1" vlink="#954F72"><div class="m_-3927918997430754481WordSection1"><p class="MsoNormal"><span>Szia!<u></u><u></u></span></p><p class="MsoNormal"><span><u></u> <u></u></span></p><p class="MsoNormal"><span>Én egy versenyre a tájfutás miatt megyek. Hogy ez a tájfutás élményem milyen lesz, az a helyszíntől függ. Ez benne van a kiírásban. Ráérek-e akkor, amikor a verseny lesz, ez is benne van a kiírásban. Tehát a kiírás tájékoztat arról, hol és mikor.<u></u><u></u></span></p><p class="MsoNormal"><span><u></u> <u></u></span></p><p class="MsoNormal"><span>Az hogy milyen lesz, az meg benne van abban, hogy tájfutó versenyre megyek. Ezt meg ismerem. Másra nincs szükségem, meg tudom tervezni azt, milyen élményt nyújt nekem, ha elmegyek.<u></u><u></u></span></p><p class="MsoNormal"><span><u></u> <u></u></span></p><p class="MsoNormal"><span>Magát a tájfutást nem kell reklámozni, a többit lehet, de az nem a verseny dolga.<u></u><u></u></span></p><p class="MsoNormal"><span>Sok kiírásban szerepelnek kísérő programok is. Ez fontos, de nem ezek miatt megyek, hanem a tájfutás miatt.<u></u><u></u></span></p><p class="MsoNormal"><span><u></u> <u></u></span></p><p class="MsoNormal"><span>Így nekem elég a kiírás.<u></u><u></u></span></p><p class="MsoNormal"><span><u></u> <u></u></span></p><p class="MsoNormal"><span>Üdv.:<u></u><u></u></span></p><p class="MsoNormal"><span><u></u> <u></u></span></p><p class="MsoNormal"><span>Csikós Miklós<u></u><u></u></span></p><p class="MsoNormal"><span><u></u> <u></u></span></p><p class="MsoNormal"><span><u></u> <u></u></span></p><p class="MsoNormal"><b>From:</b> <a href="mailto:tajfutas-bounces@lazarus.elte.hu" target="_blank">tajfutas-bounces@lazarus.elte.<wbr>hu</a> [mailto:<a href="mailto:tajfutas-bounces@lazarus.elte.hu" target="_blank">tajfutas-bounces@<wbr>lazarus.elte.hu</a>] <b>On Behalf Of </b>Márk Porgányi<br><b>Sent:</b> Tuesday, February 06, 2018 12:52 PM<br><b>To:</b> tájfutó lista <<a href="mailto:tajfutas@lazarus.elte.hu" target="_blank">tajfutas@lazarus.elte.hu</a>><br><b>Subject:</b> [Tajfutas] versenykiírás vs. invitation<u></u><u></u></p><div><div class="h5"><p class="MsoNormal"><u></u> <u></u></p><div><p class="MsoNormal">Sziasztok!<u></u><u></u></p><div><p class="MsoNormal"><u></u> <u></u></p></div><div><p class="MsoNormal">Az egyik levlistára elküldött versenykiírás után (direkt nem mondom melyik, nem ez a lényeg) még az elolvasása előtt feltettem magamban a kérdést, hogy mi az amiért menjek a versenyre. <u></u><u></u></p></div><div><p class="MsoNormal">Reméltem, hogy a választ meg is kapom miután elolvastam a dokumentumot.<u></u><u></u></p></div><div><p class="MsoNormal"><u></u> <u></u></p></div><div><p class="MsoNormal">Viszont nem igazán találtam válaszokat. Csak száraz adatokat. Amivel amúgy egyet értek, hogy lennie kell. Mert különben nem tudnám, hogy mikor is van a verseny stb. <u></u><u></u></p></div><div><p class="MsoNormal"><u></u> <u></u></p></div><div><p class="MsoNormal">Az egyetemen mindig azt mondják nekünk, hogy hiába van egy világmegváltó terméked, ha nem tudod eladni, akkor nem fogsz belőle semmit keresni.<u></u><u></u></p></div><div><p class="MsoNormal"><u></u> <u></u></p></div><div><p class="MsoNormal">És szerintem erre kéne nekünk is a tájfutó versenyek rendezése közben figyelni, hogy igazából az élményt adjuk el. A versenyzésnek, a természet közelségének az élményét. Különben miben lenne más, mint egy egyszerű edzőtábor?<u></u><u></u></p></div><div><p class="MsoNormal"><u></u> <u></u></p></div><div><p class="MsoNormal">Lehet, hogy ez valamennyi munkába kerül, de ne várjuk el azt, hogy a versenyeinkre sokan fognak elmenni, hogyha nem teszünk érte semmit. Szerintem az beleférne, hogy 1 órával többet foglalkozunk a kiírással és az értesítővel. És amikor elolvassa ezt valaki legyen az az érzése, hogy hát ezt a versenyt nem szabad kihagyni, és mintha már ott is lenne a versenyen.<u></u><u></u></p></div><div><p class="MsoNormal"><u></u> <u></u></p></div><div><p class="MsoNormal">Szerintem az angol "invitation" sokkal jobban körülírja, amire gondoltam. A "kiírás" tényleg úgy hangzik, mintha csak adatok lennének benne.<u></u><u></u></p></div><div><p class="MsoNormal"><u></u> <u></u></p></div><div><p class="MsoNormal">Én sokkal szívesebben szeretnék ilyen kiírásokat és értesítőket olvasni. Nektek mi a véleményetek? <u></u><u></u></p></div><div><p class="MsoNormal"><u></u> <u></u></p></div><div><p class="MsoNormal">Üdv, <u></u><u></u></p></div><div><p class="MsoNormal">Márk<u></u><u></u></p></div><div><p class="MsoNormal"><u></u> <u></u></p></div><div><p class="MsoNormal">u.i. a mellékelt email-ben volt egy ilyen reklám, ez tetszett is, viszont szerintem ezt be kéne emelni a kiírásba, mert nem mindenki a levlista miatt olvassa a kiírást.<u></u><u></u></p></div></div></div></div></div></div></blockquote></div><br></div>