[Tajfutas] váltóversenyek (és egy kicsit OCSB is)

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2017. Feb. 16., Cs, 11:39:04 CET

Sziasztok!

Először én javasoltam néhány évvel ezelőtt a levelező listán, hogy
pályakombinációk esetén is eltérő (de legfeljebb csak kis mértékben eltérő)
nehézségű pályákat is lehessen kategóriánként, ne pedig
pályakombinációnként kezelni a minősítésnél. Azzal indokoltam, hogy ez
bizonyos mértékben teret enged ugyan a szerencsének, mert tökéletesen
egyforma erősségű kombinációkat lehetetlen kitűzni, viszont ez a szerencse
faktor szerintem ELHANYAGOLHATÓ A TÁJFUTÁS EGYÉB SZERENCSE FAKTORAIHOZ
VISZONYÍTVA. Például nagyon nem mindegy, hogy egy-egy minősítő kategóriában
hány érvényes eredmény lesz, itt jön be leginkább a szerencse szerepe. 5-6
fő esetén sokkal könnyebben lehet időnként magas rangsorpontot futni, mint
népesebb mezőnyökben. Ezért felvetettem, hogy a k faktort kellene úgy
szabályozni, hogy kisebb mezőny esetén kisebb értékű, nagyobb mezőny esetén
nagyobb értékű legyen. Erre joggal kifogásolta valaki, azt hiszem Sculó
Marci, hogy azt nem tehetjük meg, hogy a versenyek után utólag állítjuk be
a faktor értékét.

Ezért most mást javaslok. Maradjanak a váltó és egyéb pályakombinációs
versenyek minősítőek, ahogy az utóbbi években, ne pályánként, hanem
kategóriánként, de egészüljön ki úgy a minősítési szabályzat, hogy ilyen
versenyeken ne lehessen egy meghatározott (például 70 vagy 80)
rangsorpontnál többet futni. Így szerintem mindenki jól járna. Az
élversenyzők esetén, akik számára élesebb a minősítés és rangsorolás
kérdése, és akik esetén leginkább kifogásolható a különböző
pályakombinációk közös nevezőre hozása, ezek az eredmények akkor úgy sem
kerülnének be az adott év legjobb 6 eredménye közé. Tehát ebben az esetben
számukra olyan, mintha nem is lenne rangsoroló. A többségnek viszont
megmaradna motivációnként, hogy az eredményük a rangsorba számít, és akkor
nem következik be az, amitől más hozzászólók félnek, nevezetesen, hogy a
szabályzat változása miatt a váltóversenyeknek a jövőben befellegzett.

Üdv:
Kéri Gerzson