<div dir="ltr">Sziasztok!<div><br></div><div>Először én javasoltam néhány évvel ezelőtt a levelező listán, hogy pályakombinációk esetén is eltérő (de legfeljebb csak kis mértékben eltérő) nehézségű pályákat is lehessen kategóriánként, ne pedig pályakombinációnként kezelni a minősítésnél. Azzal indokoltam, hogy ez bizonyos mértékben teret enged ugyan a szerencsének, mert tökéletesen egyforma erősségű kombinációkat lehetetlen kitűzni, viszont ez a szerencse faktor szerintem ELHANYAGOLHATÓ A TÁJFUTÁS EGYÉB SZERENCSE FAKTORAIHOZ VISZONYÍTVA. Például nagyon nem mindegy, hogy egy-egy minősítő kategóriában hány érvényes eredmény lesz, itt jön be leginkább a szerencse szerepe. 5-6 fő esetén sokkal könnyebben lehet időnként magas rangsorpontot futni, mint népesebb mezőnyökben. Ezért felvetettem, hogy a k faktort kellene úgy szabályozni, hogy kisebb mezőny esetén kisebb értékű, nagyobb mezőny esetén nagyobb értékű legyen. Erre joggal kifogásolta valaki, azt hiszem Sculó Marci, hogy azt nem tehetjük meg, hogy a versenyek után utólag állítjuk be a faktor értékét.</div><div><br></div><div>Ezért most mást javaslok. Maradjanak a váltó és egyéb pályakombinációs versenyek minősítőek, ahogy az utóbbi években, ne pályánként, hanem kategóriánként, de egészüljön ki úgy a minősítési szabályzat, hogy ilyen versenyeken ne lehessen egy meghatározott (például 70 vagy 80) rangsorpontnál többet futni. Így szerintem mindenki jól járna. Az élversenyzők esetén, akik számára élesebb a minősítés és rangsorolás kérdése, és akik esetén leginkább kifogásolható a különböző pályakombinációk közös nevezőre hozása, ezek az eredmények akkor úgy sem kerülnének be az adott év legjobb 6 eredménye közé. Tehát ebben az esetben számukra olyan, mintha nem is lenne rangsoroló. A többségnek viszont megmaradna motivációnként, hogy az eredményük a rangsorba számít, és akkor nem következik be az, amitől más hozzászólók félnek, nevezetesen, hogy a szabályzat változása miatt a váltóversenyeknek a jövőben befellegzett.</div><div><br></div><div>Üdv:</div><div>Kéri Gerzson</div><div class="gmail_extra"><br><div class="gmail_quote">2017. február 15. 22:00 péter kovács írta, <span dir="ltr"><<a href="mailto:kovacsp969@gmail.com" target="_blank">kovacsp969@gmail.com</a>></span>:<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex"><div dir="ltr"><div><p style="box-sizing:border-box;margin:0px 0px 1.25em;padding:0px;direction:ltr;font-family:"helvetica neue",helvetica,helvetica,arial,sans-serif;line-height:1.6"><i>"A Versenyszabályzatban .....      </i><i>... és megszűnt a váltóversenyek minősíthetősége (kivéve az nxm-es formát).</i></p><p style="box-sizing:border-box;margin:0px 0px 1.25em;padding:0px;direction:ltr;font-family:"helvetica neue",helvetica,helvetica,arial,sans-serif;line-height:1.6"><br></p></div></div></blockquote></div></div></div>