[Tajfutas] ROB

Miksi-TIPO tipomiksi at chello.hu
2016. Sze. 13., K, 12:13:30 CEST

Sziasztok!

Eltekintve a színtévesztők problematikájától (meg ma a pótszimbolról),
feltűnő a csend a ROB után, elmaradt a "szokásos" kritika-özön. Ez azt
jelenti, hogy jó volt a verseny, s evvel én is egyetértek. Készítettem egy
kis táblázatot a győztes időnek történő megfelelésről a döntő A-futamairól -
csak néhány kategóriában volt 10%-nál nagyobb eltérés. A pályákon (amiket
láttam) nagyon kellett figyelni, koncentrálni, bár egy kis fifikával ("húha,
itt most merre is menjek, hogy ne kerüljek nagyot és ne fussak be valami
zsákutcába?") még izgalmasabb lehetett volna - erre valószínűleg nem voltak
meg a terepadottságok.

Nem esett viszont szó arról, hogy szinte semmilyen tisztálkodási lehetőség
nem volt a VK-ban és bizony a WC-knél is nagy volt a sorállás. Azt hiszem,
vagy rosszul kalkulálták ki a szükséges és elégséges mobil WC mennyiséget,
vagy nem akartak többet költeni erre. Pedig egy OB-n (és ekkora létszám
mellett) ezzel nem szabad spórolni. A mosdáshoz pedig vagy mobil mosdót
(zuhanyozót) kellett volna rendelni, vagy akár - minimum megoldásként - egy
lajtos kocsit az iskolaudvarra.

Ami a Kovács Péter által felvetettet illeti, az talán nem csak a
színtévesztők problémája és itt hajlamos vagyok egyetérteni Zsebe Istivel. A
ROB-on elvárt és reális futósebesség mellett nem reális a fél-zsebkendőnyi
területek tiltása pusztán a térkép színével, körülkerítés nélkül. Idéznék az
ISSOM2007 szabályzat 2.6 pontjából: "A pályakitűző ne ösztönözze
sportszerűtlen tevékenységre (pl. kerítések átmászására vagy tiltott
területek keresztezésére) a versenyzőket. Ha a pályák kitűzése nem
lehetséges tiltott területek, áthatolhatatlan kőfalak és kerítések
keresztezése nélkül, akkor ezeket a terepen is jól láthatóan meg kell
jelölni és a kritikus szakaszokat versenybíróknak kell felügyelnie a verseny
alatt."

Miksi (Bogdány Miklós)