[Tajfutas] ROB

péter kovács kovacsp969 at gmail.com
2016. Sze. 13., K, 12:53:54 CEST

Bocs Miksi, kötözködöm egy kicsit:

*Eltekintve a színtévesztők problematikájától*
> *​..​*
>
> ​Szerencsére ez most talán csak én voltam egyedül, csak azért tűnhetett
problematikának, mert a verseny egészéhez képest túl hatásvadász ​tárgyat
adtam meg a levél címében, és túl nagy feneket kerítettem a dolognak

​

*Nem esett viszont szó arról, hogy szinte semmilyen tisztálkodási lehetőség
> nem volt a VK-ban és bizony a WC-knél is nagy volt a sorállás. *

​Erről már a tavalyi ROB után hosszasan írtam​ (nem a szegedire, hanem az
összes korábbi ROB-ra vonatkozóan)

Ahelyett hogy az ideit kritizálnám, egy építő jellegű javaslatom lenne a
jövőre nézve:
A ROB-on a sorban állók jelentős része férfi, és azok további jelentős
része csak pisilni szeretne.
Nekik nem kell méregdrága mobilWC, hanem talán elegendő lenne egy 3m-es
ereszcsatorna két bakra fektetve, egy hordó a lefolyójához, és ha ez egy
fal közelében van elhelyezve, akkor elegendő a hátunk mögé egy
mellmagasságig érő paraván fekete fóliából.
Első hallásra úgy tűnhet, hogy a korabeli ásott-gödrös pottyantósokhoz való
visszatérést javaslom, de szerintem ezt egészen kulturáltan is meg lehetne
csinálni.
(akár a ROB-ra bérelhető módon, mert szinte csak ezen a versenyen ennyire
égető ez a kérdés, viszont ha lenne egy ilyen "készlet", akkor az sokat
enyhítene a ROB karanténozók nyűgén.
​N​
agyon sok mobilWC kapacitást szabadítana fel, és nem érzem azt, hogy
higiéniai tekintetben nagyon gáz lenne

> *„A pályakitűző ne ösztönözze sportszerűtlen tevékenységre (pl. kerítések
> átmászására vagy tiltott területek keresztezésére) a versenyzőket. Ha a
> pályák kitűzése nem lehetséges tiltott területek, áthatolhatatlan kőfalak
> és kerítések keresztezése nélkül, akkor ezeket a terepen is jól láthatóan
> meg kell jelölni és a kritikus szakaszokat versenybíróknak kell felügyelnie
> a verseny alatt.”*

Hangsúlyozom, az általam meghágott kertecske már alapból is jól láthatóan
körül volt kerítve (igaz, egy könnyen átfutható alacsony kerítéssel), és
valóban felügyelték is a versenybírók.
Tehát minden pont úgy zajlott, ahogy a szabályzatban le van írva​, tehát én
nem érzem azt, hogy a rendezők hibáztak volna.
Ott szerintem csak a színlátásommal volt a baj​.

kovacsp