[Tajfutas] BpDOL és versenyrendezés

Róbert, Kovács kovacs at magnetic.hu
2016. Ápr. 18., H, 15:13:55 CEST

Sziasztok!

Olyan fura számomra, hogy a tájfutók közösségében ennyire elharapódzni
látszik az egymást meg nem érteni akarás. :)

Szerintem Daninak építő jellegű megjegyzése volt a szép idő és a várható
helyszíni nevezések száma összefüggésére rávilágítással. Miért
harapdáljátok e-miatt? Szerintem minden versenyrendező le tudja vonni a
magára értendő következtetéseket. Vannak igazságok, melyek önmagukban,
vagy adott környezetben vitathatatlanul igazak. Kiragadva onnan őket már
nem biztos, hogy relevánsak... ezért is nem "illik" kritizálni olyan
dolgokat, melyeknek nem ismerjük a hátterét. Nem? (Nem lehet, hogy itt a
nyomda a kért 100db nyílt térkép helyett elírás miatt csak 10db-ot
nyomtatott? Nem lehet, hogy a térkép mérete nagyobb volt mint A4 és nem
is lett volna megoldható a helyszíni nyomtatás? Vagy a melegtől ???)

Szerintem a Gödöllői egy nagyon lelkes csapat, már tavaly felfigyeltem
rájuk a megyei rövidtávú versenyükön, ahol szerintem rendezésből
diplomáztak.

Most becsúszott nekik a jó idő áldása, maga a diákolimpia, a SIAC, a ...
és a vele járó kalamajka. Biztos vagyok benne, hogy a tanultak belőle.
Sőt, abban is biztos vagyok, hogy más figyelmes versenyrendezők is
tanultak belőle. :)

Helyszíni nevezés, pótdíj: Szerintem nem kellene "pótdíjnak" hívni a
helyszíni nevezés magasabb költségét, sem "drágábbnak" a nevezési díjat.
A helyszíni nevezés a "Normál ár". Aki pedig a verseny előtt megadott
időpontig nevez, az kedvezményt kap. Javaslom csak a "kedvezményes" és
a "normál" nevezési díj fogalmak használatát. Olyan degradáló a Pótdíj,
meg a Drága szavak használata ott ahol nem a pénzről kellene szóljon a
rendezvény... :)

Üres helyek/térképek: Én is azon az oldalon állok, akik azt mondják:
legyen inkább több előre nyomtatott térkép, mint kevesebb. Ezer forintos
nagyságrendű helyszíni nevezéseknél a 100 Ft-os térkép költsége
elenyésző ahhoz képest, hogy mennyit veszít a rendező az el nem indult
versenyzőkön. És nem utolsó sorban: A fel nem használt térképeknek is
meg lehet találni a helyét. Akár edzéseken is el lehet használni, vagy
edzőtáborozókat megajándékozni vele, vagy végső esetben a
Térképtörténeti Bizottságnak ajándékozni a gyűjteményükbe.

Helyszíni nyomtatás: Én a legnagyobb ellensége vagyok! :D Kijelentem (és
védem ha kell): Jelenleg nincs olyan nyomtatási technológia, mellyel a
mező szélén "jó" minőségű térképet lehet nyomtatni. És ez a legnagyobb
rákfenéje a tájfutásnak: Egy rossz nyomatú térkép megölheti az élvezetet
a pályán. Aki a ToiToi-k, büfé, celux vagy ezek társai alapján értékel
egy-egy versenyt úgy, hogy meg sem említette az olvashatatlanul tré
versenytérképet, az igazándiból nem is tájfutni ment.

Pár gondolat:
  - Vajon miért nőnek egyre a méretarányok? (oké, egyik a túlábrázolás.
Én a másikra gondolok. :D )
  - Biztos minden szeniornak rossz a látása, ezért száműzni kell őket a
1:10 000-s (15 000-t le sem merem írni) versenyektől? (Itt sem a
szemüvegre gondolok, mint megoldásra! :D)
  - Nem tudunk elég hálásak lenni a Pretex
bevezetésért/megismertetéséért Máthé Pistának. A kisebb versenyek miért
ezen spórolnak? (20-30 Ft-ot térképenként.) Inkább homályos zacskó +
szemüveg kombó ahol fícsörkét szét is mállik az izzadástól/csapadéktól a
térkép?

Gödöllői verseny kapcsán engem jobban zavart a pályakitűzés/térképi
jelölés szerencsétlen kombinációjából adódó helyezéseket eldöntő
útvonalválasztási mizéria. (Patakpart futhatósága, akit érintett...)
Remélem a lelkes gödöllői csapat ebből is tanult és a legközelebbi
versenyükön már erre is tudnak figyelni. Sőt, abban is biztos vagyok,
hogy más figyelmes versenyrendezők is tanulnak belőle. :)

Na, ezek úgy kikívánkoztak belőlem. Amúgy meg béke-béke-barátság! ;)

*Kovács Róbert
* mobil: +36 (30) 9676 334
kovacs at magnetic.hu <mailto:kovacs at magnetic.hu>

*Magnetic Irodatechnika Kft. *

H-1139 Budapest, Petneházy utca 52. Telefon: +36 (1) 299-0763, 299-0764
Fax: +36 (1) 299-0812 Web:http://www.magnetic.hu
<http://www.magnetic.hu/> E-mail:info at magnetic.hu <mailto:info at magnetic.hu>