[Tajfutas] FW: Feljegyzés - Vas megyei Tájékozódási Futó Szövetség (2015. nov 3)

Hites Viktor tajfutas at outlook.hu
2015. Nov. 8., V, 20:08:13 CET

Kedves Zsolt!

Vitathatatlan, hogy igen komoly munkát végeztél az elmúlt években a térképkészítés, és a versenyrendezés területén is, és ugyanezen időszak alatt a Vas megyei Szövetség kevés verseny lebonyolítását vállalta magára. Azért, ahogy írod is nem lenne teljes nulla a versenyek száma, de szinte elenyésző verseny lett volna valószínűleg a megyében a Te munkád nélkül.

- Lehet, hogy nem olvastam elsőre elég figyelmesen a mellékletet, mert ezt valóban nem vettem észre, hogy mind a két rendezési verzióba az került, hogy megyei kiadású térképen lehet rendezni. Egyetértek Veled, ez szerintem sem szerencsés döntés. Bár ha a jogtulajdonosokkal meg tud egyezni egy kiadás erejéig a Szövetség, ez is működőképes lehet adott esetben, de feleslegesnek látom a döntést. Hiszen miért ne lehetne megyei bajnokság KTT által kiadott térképen, vagy mondjuk valaki pályázik az ország más részéről őrségi tereppel egy OB-ra vagy mondjuk Hungária Kupára készít rá új térképeket és utána azokat nem lehet majd használni megyei versenyekre, mert nem a Vas megyei Szövetség adta ki azokat? Valóban furcsa.
- Korábban volt elvileg ilyen, hogy a megyei szövetségek küldtek ellenőrző bírót a megyei versenyekre, most már ez nem szokás, de akár még jó gyakorlat is lehet, ha rendelkezésre állnak jó ellenőrző bírók, akik jól együtt is tudnak működni a rendező tagszervezetekkel.
- Valóban nem jellemző, hogy előírják az FN21 extra díjazását, de ettől még hozhat ilyen szabályt egy Szövetség, különösebben nem látom létjogosultságát, mert mostanság lassan az egyik legvékonyabb mezőny felnőttben van. Egy megyei verseny “extra” díjazásra, nem hiszem, hogy komolyabb motivációt jelentene a felnőtteknek, de lehet, hogy tévedek. Én inkább az utánpótlás kategóriákat próbálnám meg extrán díjazni, ha van rá mód, mert a gyerkőcöknek ez még inkább számít.
- Hát ha az 1000 Ft sarcolásnak számít, akkor igazad van, de szerintem ez inkább egy jelképes összeg azért a munkáért, amit a tájfutó versenyek rendezői végeznek. Ahogy Te is leírtad ilyen nevezési díjak mellett jó, ha nem a rendező fizet azért, hogy egy csomót dolgozhat a versennyel... Ettől még persze lehet 18 vagy 20-as kategóriáig kedvezményes díj, de azt nem árt tudni, hogy az abból befolyó pénzből nem lehet igazából megrendezni egy versenyt.
- Egyetértek a pótdíjra vonatkozó észrevételeddel, mert sajnos egyre fegyelmezetlenebbül nevezünk elő a versenyekre. Persze amikor utánpótlás edzőként nem kellett pótdíjat fizetnünk, amikor valaki későn szólt, hogy ő is eljönne a versenyre, akkor annak örültem mindig Veszprém megyében, de rendezőként ez bizony nagyon meg tudja nehezíteni a rendezést főleg addig, amíg ennyire merevek a kisebb rangsoroló versenyekre vonatkozó rendezési szabályok.

Ilyen számításokat már én is végeztem párat, úgyhogy sok újdonságot nem jelent a számomra, de a lista olvasói egy részének talán igen, emiatt jó, hogy ilyen részletesen megírtad!

Igazságos szerintem is akkor lenne a dolog, ha KTT-s kiadású térképen is lehetne rendezni Vas megyében megyei bajnokságot, és ha azt a megyei Szövetség rendezi, akkor ugyanúgy jogdíjat fizetne, vagy más ellentételezést adna a térképért, mint ahogy a KTT-nek, vagy a VBT-nek kell jogdíjat fizetnie, ha Vas megyei Szövetség által kiadott térképet használ fel a rendezvényéhez.

Az én olvasatomban bárki bármelyik megyében rendezhet versenyt, mondhatni szabad piac van. Sok egyesület rendez is sokfelé versenyt az országban, ezek persze érthető módon főleg budapesti klubok, de pl. mi is már rendeztünk eddig 5 különböző megyében versenyt. Az is igaz, hogy az eddigi megyén kívüli versenyeink többsége nem saját kiadású, hanem főleg mástól megvásárolt térképeken történt.

Ugyanakkor sokszor Veszprém megyén belül is olyan térképen rendeztük, vagy rendezzük pl. jövőre Vilonyán a Tájfutó Maratont, amit más készített el korábban, mi csak használtuk a térképet. Ez sokszor nekünk is sokkal jobb megoldást, mert egy 100-200 fős Tájfutó Maraton bevételéből nem is tudnánk jellemzően megfinanszírozni egy kellő méretű új térkép elkészítését, még a ránk szerencsére jellemző nagyrészt tulajdonképpen kedvtelésből készített térképeknél sem, mert az útiköltsége nagyobb a térképkészítésnek, mint ami erre marad a verseny bevételéből...

Az, hogy most megtaláltuk magunknak egy kicsit az Őrséget az alábbi okokra vezethető vissza:
1. Nagyon jó terepek vannak az Őrségben, és én szeretek nehéz, technikás terepeken versenyt rendezni.
2. Állandó térképhelyesbítőknek Engi Imrének van kötődése Szentgotthárdhoz, ezért számunkra elérhető költséggel képesek vagyunk új térkép készítésére ebben a régióban.
3. Az Őrség kicsit fehér folt a hazai tájfutásban, mert nyilván vannak kiváló terepek a Vértesben, de minden évben van is a Vértesben vagy 3-6 kisebb nagyobb verseny. Az Őrségben jó ha pár évente van egy-egy.
4. A Hársas-tó egy kiváló helyszínt kínál olyan versenyhez, amilyennek a Barátság Kupát elképzeltük.

Ha úgy érzed szívesebben rendezel Veszprém megyében versenyt, mint Vas megyében, akkor tedd azt. Mi jövőre 4 Veszprém megyei tájfutó rendezvényt, és két Vas megyeit tervezünk ebből az egyik szakági lenne, ha lesz hozzá hó.

Az általad írt problémákon szerintem is érdemes elgondolkoznia a Vas megyei Szövetség vezetésének, valószínűnek tartom, hogy nem ilyen olvasatúnak tervezték, gondolták ezt a szabályozást, inkább rosszul került megfogalmazásra.

üdv. Viktor