[Tajfutas] térkép

Hites Viktor tajfutas at freemail.hu
2015. Ápr. 1., Sze, 12:50:20 CEST

1. Fogalmam sincs, hogy a tavalyi új térképeink (elég komoly új résszel bíró
herendi, egy szintén nagyobb új javított résszel bíró zirci Pintér-hegyi, és
egy kisebb új résszel kiegészített Olaszfalu Eperjes-hegyi erdei (!)
térképek) bekerültek-e csomagba, én azt gyanítom, hogy nem. Vagy legalább is
nincs információm, hogy milyen formában. Amikor Ábel írt, hogy a
térképkiadók küldjenek "köteles" példányokat 100 Ft-db áron, akkor az
alábbiakat írtam neki februárban: "Ez a térképleadás kötelező? Sajnos többe
kerül a kinyomtatása a térképeknek, mint amennyit adni tudtok érte.

A másik kérdésem, hogy ezek a példányok lehetnek pályabenyomtatottak is? Ha
igen akkor az idei versenyeinken esetleg már jobban odafigyelnék, hogy a
maradék térképeket elrakjamJ."

Sajnos választ nem kaptam, időm meg erőm nem volt nyomozni a témát, így nem
álltam neki kinyomtatni itt Veszprémben térképenként 42 db új példányt
150-200 Ft közötti darabáron, mert sajnos olcsóbb helyet itt Veszprémben én
jelenleg nem tudok. Azóta Mozsár ajánlotta a Digital Nyomdát Pesten, ahol
pretexre 65+áfáért nyomták a Tájfutó Maraton és a prológ térképeit szerintem
kiváló minőségben. (Aki használta versenyzőként erősítse meg, ha tényleg így
van.), így már elképzelhető, hogy tényleg belefér az ember a 100 Ft-ba,
illetve ha tényleg le lehet adni pályabenyomtatott térképeket is a
gyűjteményekbe, akkor az valóban "talált pénznek" is tekinthető, bár ha
valaki igazi gyűjtő (én már nem vagyok az, mert így is elöntik a házat és a
családot a tájfutó térképek.) annak talán megérhet 200 Ft-ot is egy köteles
példány, hogy a sokszor társadalmi munkában dolgozó térképhelyesbítők
kapjanak mondjuk 5000 Ft tiszteletdíjat ilyen módon is a munkájukért.

2. Nem kis feladat az biztos, nem irigylem őket érte. Lehet, hogy én nem
járok eléggé nyitott szemekkel és fülekkel a sportágban, de mégis úgy érzem,
hogy jó lenne ha rendelkezésre állna pontosabb információ a térképgyűjtésről
a kiadók számára, lásd fenti soraimat. Arról sem tudtam, hogy létezik még a
"köteles példány" intézménye, és ha létezik, akkor mégis hány példányra
vonatkozik stb..

3. Ez valóban nagy hiány egyre többször keresnek meg engem is, hogy a
megyében melyik területről áll rendelkezésre tájfutó térkép, azt kitől lehet
beszerezni stb., a legkülönfélébb célokra, pl. osztálykirándulás, családi
kirándulás, lovas tájékozódási verseny stb. A megyében még alapvetően képben
vagyok, de ha már szomszédos megyét kérdeznének hamar gondban lennék
szerintem. Kicsit odébbi területekről meg leginkább csak találgatnék, vagy a
Mátra esetén mondanám, hogy keressék meg Mozsárt, a Bükk esetében keressék
meg Zsigmond Tibit, a Mecsekben Kelemen Janót, az Alföldön Dénes Zolit stb.

üdv. Viktor