[Tajfutas] Újra kell tanulnunk futni?

Kelemen János kelemen.janos111 at t-online.hu
2014. Sze. 2., K, 13:59:22 CEST

Sziasztok,
Velem nem tanították meg a futás rejtelmeit. Balatoni gyerek voltam,
egész nyáron mezítláb játszottunk, tengóztunk stb.
Amikor elkezdtem rendszeresen futni akkor azt figyelhettem meg magamon,
hogy közepes utazó tempóban sarokra érkeztem és gördültem át, míg a
tempó növekedése mellett résztáv és hajrák esetén a láb leérkezése a
talajra egyre előrébb helyeződött. Pályaszögesben elég nehéz (meg nem is
jó érzés) sarokra érkezni. (Pláne nem egy lengyel, nem rekortán -az még
nem volt az én időmben- szögesben)
Volt Achilles-ín műtétem. Javaslat: felejtsd el a szöges cipőt
(gumiágyban szögest is) egy életre.
Amúgy szögesben versenyzőkoromban egyszer sem indultam versenyen. 2005
(48 évesen) táján Csehországban, ifi edzőtáborban futottam egy gumiágyas
szögesben, majd el is adtam a cipőt azonnal féláron.
Tudjátok egy másik cikk alapján, hogy a hazai tájfutók csak edzéseik
20%-t töltik terepen, míg a skandinávok pont fordítva.
Gyalogolj, kocogj, fuss folyami kavicságyon, egyenetlen füves területen
mezítláb, de ne akarjál ugyanígy végignyomni egy Lipica Open-t.
(Kivételek erősítik a szabályt.)