[Tajfutas] FW: Önkénteseket vár a mezei EB Szervező Bizottsága
Zalaegerszegi Tájfutó Club (fehérfecó)
zala.ztc at zalaszam.hu
2012. Okt. 16., K, 12:52:07 CEST
Kedves Gerzson!
Javaslataid és a tanulság levonása helyett léci ismerkedj meg a tényekkel! Ha már ott (és azóta sem) ezt nem tetted meg!
A VB-n Dosek Ágoston által felkért, az Ő vezetésével összeállt csapat dolgozott a felvezetésben, bontásban és emellett sok másban is.
Azt hiszem már a csapat vezetőjének a személye is garancia lehetett arra, hogy a felvezetés/bontás jól működjön. Én aki benne voltam – nem mint MTFSZ elnökségi tag, hanem mint megkeresett egyszerű földön futó tájfutó, örömmel vállaltam is a feladatot – sokat tanulhattam abból a munkamorálból, szakmai hozzáértésből és odaadásból amit Tanár Úr képvisel (régóta dolgozom Vele együtt, ezért jól is ismerem).
A felkért és összeállított csapat viszont rengeteget dolgozott. Neked is tudnod kell, hogy Veletek a pontőrökkel együtt a legkoraibbak voltunk a célban/terepen és volt több olyan nap amikor legutoljára jöttünk el. A felvezetés minden terepen két részletben valósult meg. A verseny előtti napon (vagyis a felvezetők még a nulladik napon és a pihenő napon is dolgoztak) az állványok lettek kihelyezve, mely komoly kihívást jelentett, hiszen a köves sziklás talajban utat találni a karónak nem volt egyszerű (nagykalapács, szúró karó). Minden nap sok pontot használtak a pályakitűzők és aránylag nagy területekre kellett pontokat kivinni. Az adott napi terepen való felvezetés/bontás és a következő napi előkészítés miatt a felvezető csapat két részre oszlott. A felvezetésben mindenki aktívan részt vett, ami után a fiatalabbak csoportja Mets Marci vezetésével a következő napi előkészületekre átvonult a másik terepre (tehát a csapat fele – volt dolguk bőven). A versenyen maradt felvezetők – ezúttal az “idősebbek” - pedig a célban segédkeztek, készítették elő a következő napi feladatot (térképek, állványok), illetve mentek a terepre – balesetet szenvedett sportoló(ka)t és kerékpárját behozni, frissítőt-élelmet vinni a pontőröknek, hibás SI dobozt cserélni, ... stb.
A gépezet jól működött!
Eddig a tények!
Az általad említett esetről meg nem nyitnék vitát. Az utolsó előtti napon valóban kevesen voltunk bontani. De ezt nagy hatékonysággal végeztük. Én például (akkor kb. 20 pontot szedtem be)vállaltam, hogy a saját személyautómmal a távoli pontokra elmegyek, hogy ne kelljen cipelni az nehéz vas állványokat és a legtávolabbi (ami Te voltál) pontőröknek ne kelljen gyalog több kilométert gyalogolni. A többiek futva és kerékpárral bontottak.
A pontőrök feladata pedig egyértelmű volt. Őrizni a pontokat. Addig amíg a felvezető/bontó nem megy érte. Ez volt utasításba adva. Független attól, mikor-hol-melyik terepen volt a verseny. A bontás meg csak a verseny lezárultával kezdődhetett meg. Azt pedig a verseny ellenőrző bírója jelzi mikor lehet bontani. Azt hiszem ebben semmi új nincs. Mi felvezetők/bontók nem henyéltünk, nem söröztünk a büfében, nem alukáltunk az árnyékban csak azért, hogy a pontőrök tovább “élvezhessék” a kánikulai meleget. Sőt! Pont az volt a cél minden nap, hogy a több órát a nagy hőségben kintlévőket mielőbb behozzuk. Mert ha a Te pontodnál nem jár senki sem, az még nem a verseny végét jelenti. Más is volt így a pontőrök közt, hogy órákig nem járt arra senki. (azt azért jegyezzük meg, hogy nem “eltávolodtál néhány száz méterre”, hanem összepakoltál és vissza indultál a célba. Ez azért mást jelent! Azt meg bontóként nem tudtam, hogy az adott pontokon ki a pontőr, kit keressek, sőt sokszor azt sem, hogy hol volt a pontőr helye, hiszen nem ismerhettem minden pontot.
De a fentieket már elmondtam Neked. De látom még mindig nagyon zavar, hogy azt tettem szóvá, hogy miért is nem kéne ott hagyni a pontokat. (mert ugye a bontó személyzetnek a pontőrrel is el kell számolnia nem csak az állványokkal, SI dobozokkal – és ha elmegy onnan az őrző, hol is keressem?) Arról nem is beszélve, hogy a többi, nem tájfutó pontőrnek milyen példát mutatsz, mutattál!
Magam is csak egy apró fogaskerék voltam egy nagy gépezetben. Azt tettem amire kértek, amit vállaltam. Próbáltam maximálisan megfelelni. Ezek szerint nem sikerült.
Talán, ha egyszer ebben az életben végig követnéd mit jelent egy verseny előkészítése, szervezése, lebonyolítása, akkor nem vádaskodnál, nem kritizálnád jogtalanul (sokszor) mások munkáját! Mert ugye mindenki hibázhat, aki dolgozik! (persze ha jogos, akkor a rendező is szívesen elfogadja a kritikát)
Üdvözlettel
Fehér Ferenc
az a bizonyos felvezető
(aki 1998-óta egy kivételével minden hazai világversenyen felvezetőként dolgozott)
ui: és a vonatodat is elérhetted valami oknál fogva!
From: Kéri Gerzson
Sent: Tuesday, October 16, 2012 8:29 AM
To: miklos mets
Cc: tajfutas at lazarus.elte.hu
Subject: Re: [Tajfutas]FW: Önkénteseket vár a mezei EB Szervező Bizottsága
Sziasztok!
Nos, én ide (a Tájbringa VB-re) is önkéntesnek jelentkeztem, lehet, hogy még a mezei EB-re is jelentkezem a kifogásaitok ellenére. Könnyebben teszem, mivel útiköltség számomra nem merült fel akkor sem, egyelőre még ezután sem. A VB-n a Miklós által felsorolt juttatásokról nem tudtam, ez csak jóval később, az esemény kezdete előtti napokban derült ki. Pénzt nem is fogadtam el a Tájkerékpár VB-n sem, a szállást pl. viszont természetesnek gondoltam, hogy biztosítják.
Az tart még vissza egy kicsit a jelentkezéstől, hogy nem tudom, képes leszek-e az elvárt fegyelemnek alávetni magamat. A Tájbringa VB-n, ahová 5 napra jelentkeztem közkatonaként (azaz közönséges pontőrként) 4 napig még fegyelmezetten megvártam, amíg megérkezik a bontás, bár úgy tűnt, hogy több esetben indokolatlanul későn érkezett. Az elutazásom napján, amikor a váltóverseny zajlott, és még aznap vissza kellett utaznom Bp-re, türelmetlenebb voltam. Mivel du. fél 4 és fél 5 között már kutya sem járt az általam őrzött 2 pontnál, fél 5 tájban néhány száz méterrel eltávolodtam egy közeli ponthoz megnézni, hogy ottvan-e még pontőr, és helyén van-e pontja. Hátha csak véletlenül énhozzám nem jöttek még. Ezt követően már hamarosan megérkezett az úgy látszik, nagyon csekély létszámú pályabontó stáb tagja, aki egyébként az MTfSz elnökségének is tagja. Hogy akkor micsoda lebaltázást kaptam mások jelenlétében. Szóhoz sem tudtam jutni, hogy érveket hozzak fel a mentségemre.
Az előző napokon még én csitítottam a pontőrség zúgolódó tagjait, s magyaráztam nekik, hogy akkor is meg kell várni a bontást, ha netán már rég befejeződött a verseny, mert az SI dobozt, ami nagyon drága, esetleg el is lophatják illetéktelenek. A váltóverseny azonban, úgy informáltak, zárt katonai területen zajlott le, ott tehát lopástól kevésbé kellett félni.
Számomra ebből az a tanulság, hogy valószínűleg kevés ember maradt bontani. Ezért azt javaslom, máskor a hozzám hasonlóan rutinosabb tájfutó gyakorlattal rendelkező pontőrök bontási feladatot is kaphatnának a versenynapok végén. Telefonos kapcsolat amúgy is elvárás volt a cél és a pontőrök között, ezért telefonon oda lehet szólni, hogy "fogd a pontodat (pontjaidat) és gyere be a célba".
Terveztem, hogy részletesebben megírom az ott szerzett élményeimet a Tájfutó újságba, de egyéb elfoglaltságaim miatt ezt végül elvetettem.
Üdv:
Kéri Gerzson
2012. október 5. 19:24 miklos mets írta, <miklos.mets at gmail.com>:
csak egy szösszenet a Tájkerékpár VB hasonló területéről, és ez mind a 150 főre vonatkozott: (MM)
- Annak a rendezőnek, aki egy teljes napot van, tudunk adni egy
vacsorát és egy csomag hideg élelmet arra a napra,
- aki 2 egymást követő napot van, annak 2 vacsorát, 1 reggelit és 2
hideg csomagot, e mellé szállást és szerény keretek mellett
valószínűleg 1500,- (vagy ha nem kér szállást, akkor 3000,-) forintot,
- aki 3, vagy annál több napot van, annak vacsorát, reggelit minden
nap, plusz napközben hideg csomag élelmet, napi 1500,- (ha nem kér
szállást, akkor 3000,-) forintot és egy rendezői pólót,
- aki több, mint 6 napot van, (19-én reggeltől, vagy korábban lent
van), annak mindazt tudjuk adni, mint az előbbi plusz még egy váltás
pólót és meghívást, a bankettre.
Kérlek adjátok meg, mekkora rendezői pólóra lenne szükségetek!
Utazás:
Szeretném megkérdezni, saját autóval terveztétek-e Veszprémbe a leutazást?
Ha igen, akkor van rá lehetőség, hogy ha az autó 4, vagy több fővel
jön, akkor ki tudjuk fizetni a benzinköltséget.
Ha nem saját autóval jönnétek, akkor megszervezzük, hogy beférjetek
valamelyikbe.
2012. október 5. 10:46 Nemesházi Lászlóné írta, <bnemeshazi at ujpest.hu>:
Azért keresnek önkénteseket, mert nem jár érte fizetség, de azért a szállást étkezést megoldhatnák.
Brigi
From: Holluby Andras [mailto:hollomester at freemail.hu]
Sent: Friday, October 05, 2012 10:41 AM
To: Nemesházi Lászlóné
Cc: 'tajfutas at lazarus.elte.hu'
Subject: Re: [Tajfutas] FW: Önkénteseket vár a mezei EB Szervező Bizottsága
Milyen előnyöket kínálunk a résztvevőknek?
- anyanyelvi szintű nyelvgyakorlásra,
- ingyenes napi egyszeri étkezést (beosztástól függően);
- az EB logójával ellátott ruházat viselését;
Mit kérünk a jelentkezőktől?
- szálláslehetőségről, utazásról való önálló gondoskodást;
Igazán nagyvonalúak!!! :-))
- Megengedett, hogy kinyisd a szád, és mivel a jelenlévők többsége nem tud majd magyarul, ezt idegen nyelven teheted.
- Valószínűleg nem kapsz kaját, mert azt csak vezető beosztásúak kapnak.
- Hozzájárulnak, hogy felvegyed az EB-re készült ruhát, de a munka végeztével vissza kell adnod.
- Fektess be egy közepes összeget abba, hogy hozzáférj a munkához. Azaz fizesd magadnak a szállást, utazást.
(feltehetően a munkáért pedig semmiféle napidíjat nem adnak, mert arról egy szót sem ejtenek a szövegben)
De így is biztos sok balek megy majd!
H.A.
--
--------------------------------------------------------------------------------
_______________________________________________
Tajfutas mailing list
Tajfutas at lazarus.elte.hu
http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://lazarus.elte.hu/pipermail/tajfutas/attachments/20121016/00ffb10a/attachment.html>
További információk a(z) Tajfutas levelezőlistáról