[Tajfutas] FW: Önkénteseket vár a mezei EB Szervező Bizottsága

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2012. Okt. 16., K, 08:29:48 CEST

Sziasztok!

Nos, én ide (a Tájbringa VB-re) is önkéntesnek jelentkeztem, lehet, hogy
még a mezei EB-re is jelentkezem a kifogásaitok ellenére. Könnyebben
teszem, mivel útiköltség számomra nem merült fel akkor sem, egyelőre még
ezután sem. A VB-n a Miklós által felsorolt juttatásokról nem tudtam, ez
csak jóval később, az esemény kezdete előtti napokban derült ki. Pénzt nem
is fogadtam el a Tájkerékpár VB-n sem, a szállást pl. viszont
természetesnek gondoltam, hogy biztosítják.

Az tart még vissza egy kicsit a jelentkezéstől, hogy nem tudom, képes
leszek-e az elvárt fegyelemnek alávetni magamat. A Tájbringa VB-n, ahová 5
napra jelentkeztem közkatonaként (azaz közönséges pontőrként) 4 napig még
fegyelmezetten megvártam, amíg megérkezik a bontás, bár úgy tűnt, hogy több
esetben indokolatlanul későn érkezett. Az elutazásom napján, amikor a
váltóverseny zajlott, és még aznap vissza kellett utaznom Bp-re,
türelmetlenebb voltam. Mivel du. fél 4 és fél 5 között már kutya sem járt
az általam őrzött 2 pontnál, fél 5 tájban néhány száz méterrel eltávolodtam
egy közeli ponthoz megnézni, hogy ottvan-e még pontőr, és helyén van-e
pontja. Hátha csak véletlenül énhozzám nem jöttek még. Ezt követően már
hamarosan megérkezett az úgy látszik, nagyon csekély létszámú pályabontó
stáb tagja, aki egyébként az MTfSz elnökségének is tagja. Hogy akkor
micsoda lebaltázást kaptam mások jelenlétében. Szóhoz sem tudtam jutni,
hogy érveket hozzak fel a mentségemre.

Az előző napokon még én csitítottam a pontőrség zúgolódó tagjait, s
magyaráztam nekik, hogy akkor is meg kell várni a bontást, ha netán már rég
befejeződött a verseny, mert az SI dobozt, ami nagyon drága, esetleg el is
lophatják illetéktelenek. A váltóverseny azonban, úgy informáltak, zárt
katonai területen zajlott le, ott tehát lopástól kevésbé kellett félni.

Számomra ebből az a tanulság, hogy valószínűleg kevés ember maradt bontani.
Ezért azt javaslom, máskor a hozzám hasonlóan rutinosabb tájfutó
gyakorlattal rendelkező pontőrök bontási feladatot is kaphatnának a
versenynapok végén. Telefonos kapcsolat amúgy is elvárás volt a cél és a
pontőrök között, ezért telefonon oda lehet szólni, hogy "fogd a pontodat
(pontjaidat) és gyere be a célba".

Terveztem, hogy részletesebben megírom az ott szerzett élményeimet a
Tájfutó újságba, de egyéb elfoglaltságaim miatt ezt végül elvetettem.

Üdv:
Kéri Gerzson