[Tajfutas] Fw: suhancok

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2012. Júl. 11., Sze, 13:32:25 CEST

Kedves Mozsár és Lista!

Nos, ezzel aztán teljes mértékben egyetértek, sőt!

Ahogy nézem, Oldgombi és a Spari-s ifjonc célideje között mindössze 1
mp volt a különbség. Ennél nagyobb időveszteséget okoz, ha a terepen a
kérdezősködők megzavarnak a tájékozódásban. Vannak, akik csak
szerényen, udvariasan kérlelnek, hogy mutassam meg, hol vagyunk, az
ilyesmit már kezdem megtanulni kezelni. (Nem reagálok.) Vannak
viszont, akik agresszívabban, közelebbről és egyre hangosabban
ismétlik a kérdést, amikor először úgy teszek, mintha nem hallanám.

Rádöbbentem, hogy a tájfutók egy jelentős része abban a hiszemben
versenyez, hogy a tájfutáshoz 3 dolgot kell jól csinálni: futni,
tájékozódni és kommunikálni a terepen. És ha a 3 együtt jól sikerül,
meg vannak elégedve magukkal, hogy milyen jó versenyzők. Tévedés: a
kommunikáció nem része a tájfutásnak, sőt tudtommal tiltják is a
szabályok.

Persze hibázás esetén a külső segítség igénybevételével történő
helymeghatározás esetén sem mindig könnyű a keresett ellenőrző pontot
megtalálni, de általában azért előnyt jelent a sportszerűtlenül
kérdezősködők számára azokkal szemben, akik elvből nem kérdeznek,
hanem hibázás esetén egyedül akarják helyre tenni magukat.

Aki pedig válaszol a "mutasd meg melyik pontnál vagyunk" vagy
egyszerűen a "hol vagyunk" kérdésre, annak pedig arra szeretném
felhívni a figyelmét, hogy klubtárs vagy haver esetén talán nagyon nem
vehető rossz néven, ha segít neki. Ha viszont más klub versenyzőjének
mutatja meg, azzal esetleg egy saját klubtársát fosztja meg egy jó
helyezéstől.

Üdv:
Kéri Gerzson