[Tajfutas] Kategória összevonás - Agónia, vagy átalakulás?

Gerely Ferenc gerely at t-online.hu
2011. Már. 13., V, 22:38:17 CET

Sziasztok!

A sportágban forgó pénzmennyiségre két dolog van szerintem alapvető
hatással:

Nem nagy felfedezés, mindenki tudja, hogy a kalapba jutó pénz alapvetően
a nevezési díjakból származik. Mi jobb? A jelenlegi helyzet, amikor a
versenyekkel Dunát lehet rekeszteni (a nevezési díjak sok helyen
csapódnak le, kis összegekben), vagy rangos versenyek, magasabb nevezési
díjakkal (a pénz a rangos versenyek rendezőinél csapódik le). A válasz
egyben költői kérdés: kit tudja? Egy biztos, hogy a rengeteg verseny és
az alacsony létszámú mezőnyök nem a kihívást, az erők összemérését és
ezáltal a küzdelemnek a szinvonalra való jótékony hatását eredményezi.
Egyébként a legjelentősebb összeg, ami kiáramlik a sportágból, az
utazási költség és ez egyre inkább meghatározóvá válik a részvételi
döntések során.

A másik a 35 év feletti korosztály kérdése. Ha az MTFSz statisztikát
nézem, a 35 év feletti nyilvántartott versenyzők száma nagyjából 2000 fő
a 3300 fő 35 alattival szemben. De ha a versenyengedélyesek számát nézem
az arány kisebb: kb 990 fő 35 év alatti versenyző mellett 900 ennél
idősebb koptatja az erdőket. Tehát jó közelítéssel az idősebbek a
nevezési díjak 40-45 %-át fizetik, többnyire saját zsebből. Ez friss,
nem visszaforgatott pénz, erről már volt szó. Fontos tehát, hogy a
versenyek vonzóak legyenek a szeniorok számára.

Amíg jó versenyek lesznek, az önfinanszírozás működni fog.

Feró