[Tajfutas] hiányzó pont

Hites Viktor tajfutas at freemail.hu
2011. Júl. 12., K, 19:23:21 CEST

Kedves Kati!

Ahogy megírtam az előző leveleimben, én a két esetet egyáltalán nem érzem
azonosnak.

Az egyik esetben kinn volt a pont, csak egy kicsit el volt dugva, a másik
esetben viszont nem volt kinn.

Igazad van, az általad írt lehetőségek is megfelelő megoldást jelenthettek
volna a problémára, de azt hiszem itt alapvetően azt nem ismerte fel Edit,
aki a pontot felvezette, hogy problémát okozhat maga a pontfogás. Most, hogy
írtad, hogy a bója nehezen volt látható, mert nem állt függőlegesen az
jutott eszembe, hogy hány olyan versenyen voltunk már, ahol leesett a bója a
földre, és ez nehezítette meg a pontfogást, vagy kidőlt maga az állvány és
nem volt a versenyzők között, aki azt újra leszúrja, vagy éppen feltegye a
leesett bóját a többieknek. Akkor is többnyire mérges a társaság egy része,
de alapvetően senki sem folyamodik ilyenkor szerintem jóváírásért. Ez az
eset nagyon hasonló ehhez, persze a szimbóllal biztosan segíthettük volna a
biztosabb pontfogást.

Mint a verseny elnöke igyekeztem az általam legkorrektebbnek tartott
megoldást alkalmazni mind a két esetben. Lehet ezt természetesen kritizálni,
és más elnök/elnökök között biztos lett volna, aki más döntést hoz.

A ki nem rakott pont esetében amellett döntöttem, hogy emiatt nem törlöm az
érintett kategóriák aznapi eredményét, hanem mindenkinek kvázi jóváírjuk a
pontot, mintha elromlott volna a doboz. A teljesen fair megoldás nyilván az
lett volna, ha az érintett kategóriáknak nincs aznapi eredmény, és meghívjuk
őket egy következő versenyre térítésmentesen. Én egy köztes megoldást
választottam, megtartottuk a mostani eredményt, mert a hiányzó pont
nagyjából mindenkit ugyanazon feladat elé állított, és hadd legyen
mindenkinek egy plusz rangsorpontos eredménye. Másrészt nem hiszem, hogy
teljesen elvettük volna ezzel az élményt Tőlük. Elégge megdolgoztunk
szerintem így is, hogy egy érdekes terepen, és jó pályán futhassatok.
Ugyanakkor nyilván nem volt tökéletes az általunk nyújtott "szolgáltatás",
ezért ajánlottam fel utólag a kompenzációt az érintetteknek.

A második esetben egy kicsit talán elhamarkodottam hoztam döntést, mert a
helyszínen járva, már inkább úgy éreztem, hogy ezt a pontot meg kellett
volna azért mindenkinek találnia, de nem akartam senkinek rossz szájízt
okozni, aki nem nézett be a bokorba, hogy ezen menjen el a versenye. Igaz
arra sem gondoltam, hogy valaki majd ebből kovácsol magának előnyt, én azért
remélem, hogy nem is történt a valóságban ilyesmi. Én változatlanul bízom
abban, hogy fair játékosok a tájfutók és az íratja jóvá ilyen esetben a
pontfogását, aki valóban ott volt, körülnézett, de nem vette észre a kicsit
eldugott pontot.

Barátsággal:

Viktor

  _____