[Tajfutas] WMOC 2011 nevezés, fizetés.

Zentai Laszlo lzentai at caesar.elte.hu
2010. Okt. 14., Cs, 10:54:35 CEST

A lenti levelemmel nem gondoltam, hogy ilyen vihart kavarok a levlistán, de
azért nem bánom, hogy előjött sok gondolat!
A korrektség kedvéért azért el kell mondani, hogy a jövő évi lesz az elmúlt
idők egyik legolcsóbb Szenior VB-je!
2008-ban már 110 Euró (kb. 30 ezer Ft) volt a legolcsóbb nevezési díj,
2009-ben 242 AUD (kb. 46 ezer Ft)
2010-ben 300 CHF (kb. 60 ezer Ft)
2011-ben 110 Euró (kb. 30 ezer Ft)
2012-ben a bulletinben 90-150 euró van írva ami várhatóan a 150 fele fog
tendálni!

Azt sem tudja szerintem mindenki, hogy az IOF 20 Euró/ fő befizetése mellett
a rendezőknek még 15 Euró/fő-t be kell fizetnie az MTFSZ-nek, ami megnöveli
a nevezési díjat!
Esetleg erről, vagy ennek egy részéről az MTFSZ a magyar versenyzők esetében
lemondhatna!
Természetesen ez csak egy javaslat!
Üdvözlettel!
Nemesházi László

--------------------------

Ehhez még annyit, hogy a per/fő összeg (az IOF befizetés) folyamatosan
növekszik, ezért is érthető a nevezési díjak folyamatos növekedése (ez az
IOF egyik legnagyobb bevételi forrása s ezekre a versenyekre pályázik a
legtöbb rendező, az elmúlt években min. 4-6 volt minden évben - ezért is
nagy dolog, hogy Pécs elsőre nyert, a legtöbb rendező évekig próbálkozik).
Mivel a konkrét összeg a szerződés része, ezért ez általában nem igazán
publikus.
Mivel 2004 óta magam is több szenior VB-n részt vettem, így van némi
tapasztalatom, s úgy látom, hogy a résztvevők nagy részét a nevezési díj
nagysága nem igazán befolyásolja, hiszen a külföldiek számára az utazási és
szállás költség jóval nagyobb tétel. Míg az európai helyszínű szenior VB-ken
3-4000 induló mindig van (szerintem ez várható Pécsen is, az alacsonyabb
nevezési díj nem igazán fogja érdemben megnövelni a külföldiek
érdeklődését), addig az ausztáliai és kanadai szenior VB-ken még az 1000
induló is alig volt meg (a helyi versenyzők aránya nagyon megnőtt, a
külföldiek főleg skandinávok, svájciak és oroszok voltak).

Zetor