[Tajfutas] szabály-kérdés

Kelemen János (netquick) nemelek at netquick.hu
2010. Aug. 30., H, 20:36:20 CEST

Ha 1.10000 vagy 1.15000 térkép készül akkor az ISOM2000, míg 1.4000 vagy 1.5000 méretarány esteén az ISSOM2007 előírásait kell követni. A Komlói ROB térképén én is egyedi jeleket használtam a játszótereken. Ezt már nem tehetem meg a WMOC2011-re készülő térképeknél. (Meg sok egyéb más jelölést sem.)

Az egyik gyors és szembetűnő különbség a méretarányon kívül, hogy a házak, épületek az első esetben 100% feketék, míg a parktérképeken 0,14 keret mellett 40-50 % fekete raszter kifedést kapnak.
Gerzson,
Azért ugye nem vagy mai gyerek a szakmában? -:))
A térképek készítésére a térképszabványok vonatkoznak, rendezésre pedig a versenyszabályzatok.

Előveszem a versenyszabályzatot és megpróbálok eligazodni vagy igazságot keresni benne:
2.5.5. A versenyterkep

- Rendelkezzen MTFSZ engedelyszammal (jelenleg K szam),

- feleljen meg az ervenyes IOF jelkulcs előirasainak.

pár ponttal odébb ........

11. A terkep
- valosaghően abrazolja a versenyterep sikrajzat, terepfedezetet, vizrajzat es domborzatat;
ersenyeken feleljen meg az IOF eliirasainak;

- hazai versenyek eseten feleljen meg a hazai jelkulcsnak.

11.1. A meretarany

- normaltavu es valtoversenyen: 1:15000, indokolt esetben 1:10000;

- kozeptavu versenyen: 1:10000, indokolt esetben 1:15000;

- rovidtavu versenyen: 1:5.000 vagy 1:4.000

Ezektil a meretaranyoktol rangsorolo versenyen csak a Terkepbizottsag engedelyevel lehet elterni!