[Tajfutas] Hosszútávú OB - Pontbegyűjtő CSB: időpont-, helyszín- és rendezőváltozás

Tüskés György sunsc at vnet.hu
2022. Sze. 21., Sze, 02:14:35 CEST

..., akkor folytatásként Ádám-Évától.

Kezdődött ott, hogy tavaly a WMOC rendezése miatt kieső Spari helyére pótpályázatot írt ki a Szövetség a Hungária kupa megrendezésére. Mivel a Dunántúl kupára már volt egy elég jól előkészített anyagunk és terepünk, így a korábbi évek sikeres rendezéseire alapozva megpályáztuk a Hungáriát. Ezt értékelték azok, akik végül nekünk adták a rendezés jogát. A kevés rendelkezésre álló időben össze tudtunk hozni egy elég sikeres versenyt, amiben persze voltak zökkenők, de ezeket leginkább csak mi láttuk belülről. Úgy gondoltuk, hogy ezekből is tanulva a későbbiekben egy-egy nagyobb versenyt zökkenőmentesen tudunk abszolválni. És ezt jól érzékelhetően felsőbb körökben is így gondolták, s mikor az idei normáltávú OB-t, és a jövő évi diákolimpiát megpályáztuk, akkor ezeket is nekünk ítélték. Főpróbaként a Dunántúl kupát gondoltuk, ahol majd mindent jól be is fogunk gyakorolni.

Az OB terepe a pályázatban már adott volt, ehhez terveztünk egy nagyobb részt hozzátenni, egyrészt a Dunántúl kupához, másrészt a bajnoki futamokhoz. Igazából egy teljesen új térképre vállalkoztunk, Lidar alapról készítve. Igen "kellemes" meccseket vívtunk a területről korábban lézerszkennelt anyaggal rendelkező egyesülettel. Olyan feltételeket próbáltak ránk erőltetni, melyek józan ésszel nem voltak elfogadhatók. Kénytelenek voltunk újra repültetni, aminek időpontja nem rajtunk múlott, a belőle készített anyagot pedig újrabontatott részletekben március végén tudtuk megkapni. Azért, hogy az OB terepe is haladjon, a Dunántúl kupa részét kb. 80%-ban én vállaltam fel, a többieknek a másik tereprész maradt...

Szóval, minden adott volt egy sikeres rangsoroló verseny és egy OB megrendezésére, akik tehát megbíztak bennünk, azok nem alaptalanul tették. Mivel évek óta szinte minden évben új térképpel rendeztük a versenyeinket úgy, hogy gyakorlatilag legfeljebb öt főből állt a rendezői gárda, és csont nélkül zajlott le valamennyi, ezért a tavalyi Hungáriára felduzzasztott létszámmal elvileg röhögve lehetett volna megrendezni az ideieket is. Semmi jele nem volt, hogy a Dunántúl kupa bakijai bekövetkezhetnek. Aztán néhány ember figyelmetlensége, trehánysága mindent lerombolt. Egy rendezői stáb ilyesmitől nem lesz alkalmatlanabb, kétségbe vonni a hozzáállását és elkötelezettségét - enyhén szólva - elhamarkodott következtetés. Ezen háborodtam fel Egei Tamás "váteszi" témaindítóján.

Bár az OB-ra nekem sok feladatom egyébként se maradt, legfeljebb masni lehettem volna a gárda élén, én a tapaszalt méltánytalanságok és szinvonal alatti fröcsögések miatt kiszálltam, lehet persze ezt úgy is fogalmazni, hogy cserben hagytam őket. Zsolt pedig azt mondta, csakazértis! És ő ezt nagyon komolyan gondolta, keresett a betliző felvezetői gárda helyett újakat, profikat, rutinosakat... , és folytatta a térképet, melynek készítését a vadásztársaság húzta keresztbe azon okból, hogy egy nagylétszámú szavascsorda érkezett a területre, s azt meg akarják tartani, tehát mindenfajta zavarást ki kell küszöbölni. Aztán jött a covid, és megint csúsztak a határidők. Igen, lehet szép versenyszervezési tervet készíteni, de sajnos vannak olyan előre nem látható dolgok, melyek lehetetlenné teszik a megvalósítást. Ez most így alakult, és minden összejött, aminek nem kellett volna.

Ettől se a rendezést odaítélő grémium, se a versenyt felvállaló társaság nem vált alkalmatlanná. Az előbbi kereste és megtalálta a módját a helyzet kielégítő orvoslásának, az utóbbiak pedig valószínűleg jóideig nem fognak vállalkozni semmire.

Janó indítványa a térképhelyesbítők oktatására és képzésére már egy megnyitott folyamat újraélesztése lenne, hiszen a tavalyi évben egészen nagy létszámokkal vágtak bele. Az eredményességről nincsenek információim, én csak a régiek nevével találkozom a térképeken.

Üdv.  kistüsi