[Tajfutas] figyelem koncentráció vs szivatás

Balázs Gyenizse-Nagy gyeni23 at gmail.com
2022. Aug. 29., H, 17:45:24 CEST

Sziasztok!

Soha nem írtam még erre a levelezőlistára, nem is állt szándékomban, de úgy
érzem elérkezett az az idő, amikor nem bírom tovább.
Először is szeretném megköszönni annak a majdnem 200 versenyzőnek, aki
megtisztelt minket tegnap. A szervezés kezdetén nem is számítottunk rá,
hogy ennyien összegyűlünk itt a világ végén. A levelem tárgya azonban nem
erről szól. Sajnos van egy olyan rossz tulajdonságom, hogy a kritikákat
erősen magamra veszem, ahogy most is.

(Szerencsére) nem látom a teljes értekezést, de amennyit látok, abban is
nem egy olyan dolog szerepel, amely valótlan. Valóban két pálya
pótszimbólja fordítva lett kicserélve, de a hiba még "0" idő előtt
kiderült, onnantól koordinálva volt. A "sok versenyző" közül én összesen
kettőről tudok, ahol tényleg rossz pótszimbóllal futott az illető, mindenki
másnál kicseréltük. Nem állítom, hogy lehetetlen, hogy ez a szám kettőnél
több, de a "sok"-at túlzásnak érzem.
Másrészt a két pont, amiből ez a beszélgetés kialakult, nem 1,5 m-re
helyezkedett el, ahogy a fiatalember pár sorral feljebb említi, annak
többszöröse. Ráadásul teljesen eltérő tereptárgyon helyeztük el, a két pont
között pedig egy "áthatolhatatlan" sövény is volt. A magyar
versenyszabályzat egyetlen pontja sem tiltja ezt. Továbbá pont azért
találták ki a kódot a pontokra, hogy a versenyző ellenőrizni tudja magát.
Akkor a versenyzőnek nincs a rossz pontfogásában felelőssége? Ennek
ellenére elfogadom, ha valaki azt állítja, hogy nem volt szerencsés így,
valóban nem volt az. De lehetőleg a valóságot állítsuk.

A legtöbben nem is tudják, mennyi munka áll amögött, hogy ezt a versenyt
megszervezzük. Van azonban legalább egy, aki valószínű sejti, mivel a plusz
munka jelentős része innen ered, csak nem akarja észrevenni. Aki ismer
minket tudja, mi mindig arra törekszünk a versenyeinken, hogy mindenkinek
kielégítsük minden igényét. Sajnos van, aki ezt maximálisan ki is
használja. Némileg csalódást kelt számunkra, hogy ezek után ilyenekkel
szembesülünk, mint ami itt zajlik. Mindenkinek van hol fejlődni, ahogy mi
is ezen dolgozunk minden alkalommal. Hibák voltak, most is, és lesznek is,
néha kisebb, néha nagyobb. Várom a jelentkezéseket attól, aki valaha
rendezett már tökéletes, hibátlan versenyt, meghívom egy szelet csokira.

Személy szerint elgondolkodtam azon, hogy van-e értelme a magyar tájfutónak
versenyt rendezni, aki akármilyen kis apróságból ekkora elefántot tud
csinálni. Nem túl hálás feladat. Lehet, hogy én vagyok rosszul összerakva,
de én azért csinálom, hogy élvezzem. Nem dől össze a világ, ha esetleg nem
leszek dobogós, vagy éppen nem kapok rangsorpontot, mert nem voltunk meg
öten a kategóriában. Vagy van egy-két apró hiba (akár versenyzői, akár
rendezői), ami miatt némi hátrányt szenvedek, főleg ha nagy tétje nincs is.
És itt nem arra akarok kilyukadni, hogy akármilyen rossz minőségű
rendezvény megfelel, természetesen a tökéletesre való törekvés
elengedhetetlen sportunkban, és van az a szint, ahol nyilván
eredményorientáltság van. De sajnos a jó magyar emberhez híven itt is
mindenki a negatívumot veszi észre.

Remélem volt, aki pozitívan tért haza versenyünkről és viszontlátjuk
legközelebb is.

Tisztelettel és hálásabb magyar tájfutó társadalomban reménykedve (bocsánat
a kivétel többségtől):
Gyenizse-Nagy Balázs
Alpokalja SK
2. futam ellenőrző bírója