[Tajfutas] Fwd: Egy térkép evolúciója avagy a térképészet revolúciója

miklos mets miklos.mets at gmail.com
2020. Okt. 22., Cs, 12:02:14 CEST

Sün hozzászólásával teljesen egyetértek azzal amit a múltkor írt, de most
nem találom, ha valaki látja, szóljon. én is hasonlókat írtam magánban
most megpróbáltam Facebookon kommentálni de nem tudom, béna vagyok. Tehát:
:
 az hogy egy terepen a térképen ábrázolt összes szintvonal rezdülés
felismerhető nem jelenti azt hogy jó a térkép sőt ez olyan lenne mint
hogyha minden 20 cm-es sziklát felrajzolunk mert felismerhető. Stb. Ebben
egészen biztos vagyok.
 a terepen jól felismerhető apró mélyedések, rezdülések nagy részét nem
szabad szintvonal követni hanem ki kell húzni egyenesre adott esetben. Na
és erre nem képesek sokan. attól hogy a szintvonal tökéletesen lefedi a
terep domborzatát egyáltalán nem lesz jó a térkép.  Nem attol jo egy
térképnek hogy szintben  mennek a szint vonalak és minden rezdülést
ábrázoljalak, sőt!  Ettől persze igaz, hogy lidar térképpel könnyebb jó
térképet csinálni , annak aki ért hozzá, de úgy látszik ezt egyre
kevesebben fogják tudni, mert azt hiszik hogy azért mert ott van egy csomó
szar, azt rajta kell hagyni a térképen.
Az is egy szegénységi bizonyítvány ha valaki sok segéd vonalat használ.
És az hogy a Földvár ki lett rajzolva szintvonal, egy nagyon szép feladat
szakmailag de közel se vagyok biztos hogy segíti a térkép olvasást. De ezt
meg kéne nézni a helyszinen is. Ahogy most van, nem vált a térkép előnyére
MM