[Tajfutas] FW: Sítájfutó OB-k a RouteGadgeten

Filó György filo.gyorgy at ssskft.hu
2018. Már. 5., H, 13:25:58 CET

Sziasztok!

Kezdeném a pozitív dolgokkal: Volt melegedő és kulturált átöltözési
lehetőség, vendégszerető falusiak akik megengedték a házuk előtti
parkolást (én lapátoltam magamnak egy bejárót), volt aki összetoborzott
egy kisebb, de lelkes csapatot. A kaskantyú - boróka térképet nem a
Viktor javította emlékezetből. Miki motorszán biztosítása a versenyhez
és a munkája. A szombaton a 38-ra délre vezető "önkéntes" nyom valóban
vasárnapra felkerült a térképre. Kiváló hóviszonyok.

Javítani valók: A nyomhálózat térképi ábrázolása nem tükrözte azok
síelhetőségét. A folytonos vonalként szereplő nyomok amik szélességük
alapján alkalmasak lettek volna korcsolyázni messze nem voltak igazak,
de a szaggatott is problémás volt egy buzgó traktoros jóvoltából aki
tönkretette a nyomot vagy a MM. trükkösen ugyan arra ment. (36-ra menet,
oda - vissza, 33-32 között az erdő D-i vonalán végig, 47-46-ra a keleti
vonal, de a 46-31 között a kerítés melletti. A kerítésen még ha romos is
az átjárást lila kapuval jelölni, sível még ha megengedett is nehéz
átmászni, vagy átugrani. Átvágások: valóban azok voltak szó szerint:
49-45 között át a kerítésen majd a zöld-sárga, ligetesen kb: 150 m-t
bevállalni 50 cm-es friss hóban emelkedőnek? én nem vállaltam érdekes
módon többen igen hiszen volt ott út csak nem mindenki tudta. A 45-47
között csak 100m délre emelkedőn a vastagra az jól járt én a térkép
alapján K-re magasles, majd forduló D-re a pontnak. MM szemben teljesen
pozitívan meg is kérdezte, Te nem fordítva csinálod a pályát. A pontokat
illett volna a szombatihoz képest átrakni. A pályatervezést nem az
asztal mellől végezni, és csak bontásnál szembesülni a dolgokkal. A
Vasárnapi 1 fő rajtszemélyzet célszerű lett volna magyar embert
alkalmazni, igaz több nyelven beszélek és felsőfokú nyelvvizsgám is van,
de pechemre németül nem értek és ez már szombati rajtnál is kiderült. A
ebből akar megélni, vagy meggazdagodni az állom világban él. Amúgy a
több motorszánozás csak alkalmas ember kérdése, hisz a MM biztos
lefagyott, talán cserével a már meglévő nyomokat rendezni. Viktor ha nem
magad rendezed, egy személyben akkor még jó is lehetett volna.

Ui: Kálmán ahogy a felett útvonaladat nézem nem tudnék belekötni, hisz
bár én is úgy mentem volna sikeresen az "átvágásokon" amúgy gratula
Neked!

Filó György

2018.03.05 12:23 időpontban Hites Viktor ezt írta:

> Szia Kálmán!
>
> Ha lenne Lókúton egy lelkes 50 fős sífutó sereg, akkor természetesen síléccel is egész gazdag nyomhálózat lenne lefektethető, így marad a motoros szános megoldás, nem beszélve, hogy ma már sokkal inkább a szabad stílus dominál a sportágban...

> [...]
 tások
jöhetnek szóba, amihez hosszú távú futamokon a hosszú átmenetek adnak általában több variációs lehetőséget. Annak idején, amikor ismerkedtem a sportággal a hargitai fennsíkon még gépi segítség nélkül fektették a nyomokat. Ugyan korcsolyázni nem lehetett - egy két esetleges dózer utat leszámítva - de így is kellően gazdag nyomhálózat született. Több volt a rendező, és sokkal több a versenyző is. És a telek is kiszámíthatóbbak voltak. A tanulságokkal együtt nagyon köszönöm a rendezőség elkötelezettségét és rugalmasságát, és alig várom, hogy újra sítájfuthassunk :-). Üdv., Kálmán 2018. március 5. 10:31 Hites Viktor írta, <tajfutas at outlook.hu <mailto:tajfutas at outlook.hu>>: Szia Tamás! ____ Az általam rajzolt térképet abból a szempontból biztosan nem nevezném semmiképpen „az év sítájfutó térképének", amit problémaként felróttál neki. ____ A kifogásolt rész az utolsó pár napban rajzoltam hozz
 á a
korábbi tájfutó térképhez, nagyrészt emlékezetből, illetve az EOTR alapot valamint a googlemaps-et felhasználva plusz amit éppen észrevett az ember a ködben nyomfektetés közben. ____ Az egyik általad kifogásolt kerítés kiterjedése teljesen jogos. A bontáskor már én is láttam a térképhibát. Rosszul emlékeztem, azt hittem az egész le van kerítve az úttól lefelé, de kb. csak a fele van a kérdéses területnek lekerítve tavaly még nem volt ott egyáltalán kerítés… ____ __ __ Ahol csak oszlopok voltak, ott romos kerítés jelet alkalmaztam, az szerintem úgy rendben volt. ____ A zölddel ábrázolt erdősáv ősszel még valóban zöld is volt, szerintem most a télen tisztíthatták ki a favágók… ____ __ __ Az elvárásokkal kapcsolatban azt tudom mondani, hogy nyilván szeretne a rendező minél jobb, pontosabb térképet a versenyzők kezébe adni, de lássuk be 26 induló nevezési díja, levonva belőle a költségeket nem ad túl s
 ok
mozgásteret a térképhelyesbítésre… Amennyi időt most rá tudtam szánni, azt rászántam, azt hiszem élvezhető versenyt lehetett rajta futni. A befektetett munkámért óránként nagyjából - 1000 Ft-ot sikerült zsebre vágnom, így azt hiszem nem túl reális elvárás, hogy egy kifogástalan év térképe készüljön úgy, hogy én fizetek érte, hogy térképet készítek és versenyt rendezek a mezőnynek…JEttől még persze akár az is készülhetett volna.____ __ __ A negyedik-ötödik itt rendezett versenyre már biztos jobban kiforott lesz a térkép is, igaz még más részeit is szeretném térképre vinni a Lókút környéki réteknek, erdőknek, így akár az is lehet, hogy egy adott terepre, csak minden 2-3. alkalommal kellene visszatérnünk.____ __ __ Az átvágási opciók egyébként tudatosan kerültek beépítésre a pályákba (persze a rosszul ábrázolt kerítés, és az adott esetben tisztább növényzet nem volt szándékos) a mostani
hóhelyzetben, amikor a nyomokban lényegesen gyorsabban lehetett haladni, mint a szűzhóban. Az egyik ilyen átmenetet kifejezetten Miki ajánlotta, hogy tegyem be, megfogadtam a tanácsot, azt hiszem az is adott a mezőnynek útvonalválasztási lehetőséget. ____ __ __ üdv. Viktor____ __ __ ____ __ __ *From:*dr. JANKÓ Tamás [mailto:jankot at t-online.hu <mailto:jankot at t-online.hu>] *Sent:* Monday, March 05, 2018 10:11 AM *To:* 'Honfi Gábor' <honfig at szuperinfo.hu <mailto:honfig at szuperinfo.hu>>; 'Hites Viktor' <tajfutas at outlook.hu <mailto:tajfutas at outlook.hu>>; tajfutas at lazarus.elte.hu <mailto:tajfutas at lazarus.elte.hu> *Subject:* RE: [Tajfutas] FW: Sítájfutó OB-k a RouteGadgeten____ __ __ Miki videóján még a nyomok minőségét is lehet látni. Véleményem szerint az utóbbi idők egyik legjobb pályája volt, jól síelhető nyomokkal, kevés és lankás emelkedőkkel, lejtőkkel, egyáltalán nem volt küzdelmes a haladás. Kivéve talán a mélyhavas átvágási
opciókat, de ezek által még nagyobb kihívás lett az útvonalválasztás. ____ Amin talán fejleszteni lehetne, különösen az átvágási opciók értékelése szempontjából, az a térkép növényzet és kerítésábrázolása. Konkréten zölddel jelölt szép tiszta szálerdőt is láttam, a kerítés meg nem ott ért véget, ahol a térképen jelölve volt, hanem több száz méterrel arrébb. Arról nem is beszélve, hogy legtöbbször csak oszlopok voltak, így semmi gondot nem jelentett (volna) a keresztezése.____ T____ __ __ __ __ *From:*tajfutas-bounces at lazarus.elte.hu <mailto:tajfutas-bounces at lazarus.elte.hu> [mailto:tajfutas-bounces at lazarus.elte.hu <mailto:tajfutas-bounces at lazarus.elte.hu>] *On Behalf Of *Honfi Gábor *Sent:* Monday, March 05, 2018 9:50 AM *To:* 'Hites Viktor' <tajfutas at outlook.hu <mailto:tajfutas at outlook.hu>>; tajfutas at lazarus.elte.hu <mailto:tajfutas at lazarus.elte.hu>; mtfsz-tagszervezetek at googlegroups.com
<mailto:mtfsz-tagszervezetek at googlegroups.com> *Subject:* Re: [Tajfutas] FW: Sítájfutó OB-k a RouteGadgeten____ __ __ Szervusz Viktor,____ __ __ Mets Mikiék biztosan építenek erre a helyzetelemzésnek is beillő értékelésedbe, amivel nem nagyon lehet vitatkozni. Ami engem elgondolkodtat az az, hogy egyre nagyobb érdeklődés mellett a konkrét bajnokságokon indulók száma nem növekedett, sőt, mint látjuk talán csökkent is, de ez lehet, hogy csak a sok halasztás „eredménye".____ Biztos lehetsz benne, hogy látva a térképet és pályákat, sokan eljönnek a következő lókúti derbyre… J____ __ __ Üdv,____ __ __ Fifi____ __ __ __ __ __ __ __ __ Honfi Gábor____ hálózati igazgató____ __ __ Szuperinfó Média Kft.____ 3300 Eger, Csiky S. u. 19.____ Tel.: 06-36/312-701____ Mobil: 06-30/4711-593____ honfi.gabor at szuperinfo.hu <mailto:honfi.gabor at szuperinfo.hu>____ www.szuperinfo.hu [1] <http://www.szuperinfo.hu/ [2]>____ __ __ *Feladó:*Hites Viktor
[mailto:tajfutas at outlook.hu] *Küldve:* 2018. március 5., hétfő 9:32 *Címzett:* Honfi Gábor <honfig at szuperinfo.hu <mailto:honfig at szuperinfo.hu>>; tajfutas at lazarus.elte.hu <mailto:tajfutas at lazarus.elte.hu>; mtfsz-tagszervezetek at googlegroups.com <mailto:mtfsz-tagszervezetek at googlegroups.com> *Tárgy:* RE: [Tajfutas] FW: Sítájfutó OB-k a RouteGadgeten____ __ __ Kedves Fifi!____ __ __ Azt hiszem nem lenne nehéz belátni se a Sítájfutó Bizottságnak, se a versenyrendezőknek, de a versenyzőknek sem ártana…J, hogy Magyarországon ez a szakág nagyfokú rugalmasságot igényel. Nincsenek magasan fekvő hóbiztos terepeink, így a szakág kedvelői előtt két lehetőség áll. Egyrészt szervezett versenyzői utak és rendezvények a környező országok hóbiztosabb terepeire. (Az elmúlt években még Ausztriában is sorra maradtak el a versenyek...) Rugalmas versenyrendezés és versenyzés hazai terepeken, amikor esik elég hó, és úgy néz ki az előrejelzés,
  hogy az
meg is maradhat a hétvégéig. Mi ez utóbbiban tudunk partnerei lenni a Bizottságnak, és a mezőnynek. Elsősorban nyilván idehaza Lókúton, mert itt vannak a bérelhető sífutó felszereléseink, amit ha szállítani kellene, az nagy macera. Itt van melegedő nem horror áron, itthonról vihetem ki az állványokat, bójákat a terepre, úgy hogy a saját ágyamban alhatok, gyűjtögethetem be a pontokat a verseny után (ma reggel már sikerült az állványok két harmadát behoznom, délután vagy holnap még lesz egy körömJ. Így nincs szállás és útiköltség, és nem kell a versenyfelszerelést sem szállítanunk. Persze akár utaznék is rendezőként a hóért, mint korábban Sopronba, Galyatetőre, vagy Normafára, de annak költségei már garantáltan nem jönnek ki ennyi induló nevezési díjából. Vagy nagyobb mezőny kell ehhez, vagy támogatás egyének, vagy a Szövetség részéről. Természetesen a legszerencsésebb az lenne a szakág szempont
 jából,
ha lenne hozzánk hasonló hazai pályával rendelkező rendező 4-5 az országban, így ha valamelyik lehetséges terepen leesik a hó, azonnal tud a szakág versenyt rendezni, max a szánt kell mozgatni. (Az igazi persze az lenne, ha minden terepnek lenne saját szánja…) Az elmúlt négy év tapasztalatai alapján Lókút egyébként az egyik „leghóbiztosabb" magyarországi sítájfutó terep…J____ __ __ Örülünk, hogy megmutathattuk néhányatoknak Lókút kiváló adottságait, azt gondolom a terep lehetőségeit, adottságait még messze nem merítettük most ki. Reméljük, hogy még máskor is találkozhatunk, és aki akarta az jól érezhette magát nálunk a hétvégén.____ __ __ Csak ismételni tudom magamat, hogy pl. a Ti helyetekben ilyen messzire biztosan nem egy napra utaznék el. Mi ilyenkor mindig bepakoljuk a családot, és legalább 2-3 napra megyünk el az ország másik végébe, mert 1-2 óra élményért nem vagyok hajlandó napi hat órát au
 tóban
ülni és vezetni…J____ __ __ üdv. Viktor____ __ __ __ __ __ __ *From:*Honfi Gábor [mailto:honfig at szuperinfo.hu] *Sent:* Monday, March 05, 2018 8:59 AM *To:* 'Hites Viktor' <tajfutas at outlook.hu <mailto:tajfutas at outlook.hu>>; tajfutas at lazarus.elte.hu <mailto:tajfutas at lazarus.elte.hu>; mtfsz-tagszervezetek at googlegroups.com <mailto:mtfsz-tagszervezetek at googlegroups.com> *Subject:* RE: [Tajfutas] FW: Sítájfutó OB-k a RouteGadgeten____ __ __ Szervusz Viktor,____ __ __ az a legkevesebb, hogy a Hosszútávú OB-n indulók nevében megköszönjem a valóban remek körülményeket és pályákat.____ A sok halasztás után már a szokatlan márciusban kellett összejönnünk Lókúton, de megérte 5-kor kelni ezért a látványért, amit a fennsíkszerű lókúti terep nyújtott.____ Azért szerintem is nagy kár, hogy sokan nem bíztak abban, hogy valami delikát élményben lehet részük, pedig ez a környék remek adottságokkal a profiknak és a kezdőknek egyaránt
tökéletes.____ __ __ Köszönjük a térképjavítást, a pályákat és a hólepte téli falu hangulatát, ami már nem a pálya része, de ritka élmény volt.____ __ __ Üdv,____ __ __ Fifi ____ __ __ __ __ __ __ Honfi Gábor____ hálózati igazgató____ __ __ Szuperinfó Média Kft.____ 3300 Eger, Csiky S. u. 19.____ Tel.: 06-36/312-701____ Mobil: 06-30/4711-593____ honfi.gabor at szuperinfo.hu <mailto:honfi.gabor at szuperinfo.hu>____ www.szuperinfo.hu [1] <http://www.szuperinfo.hu/ [2]>____ __ __ *Feladó:*tajfutas-bounces at lazarus.elte.hu <mailto:tajfutas-bounces at lazarus.elte.hu>[mailto:tajfutas-bounces at lazarus.elte.hu <mailto:tajfutas-bounces at lazarus.elte.hu>] *Meghatalmazó *Hites Viktor *Küldve:* 2018. március 5., hétfő 7:41 *Címzett:* tajfutas at lazarus.elte.hu <mailto:tajfutas at lazarus.elte.hu>; mtfsz-tagszervezetek at googlegroups.com <mailto:mtfsz-tagszervezetek at googlegroups.com> *Tárgy:* [Tajfutas] FW: Sítájfutó OB-k a RouteGadgeten____ __ __ Sziasztok!____ __ __
Szeretném itt is megköszönni Jankó Tamásnak és Mets Mikinek a hétvégi sítájfutó rendezvényhez, az OB-k megrendezéséhez nyújtott segítségüket. ____ Örülök, hogyha komoly erőfeszítések árán is, de sikerült ilyen remek hóviszonyok között egy márciusi (!) sítájfutó hétvégét megrendeznünk Lókúton.____ __ __ Bízom benne, hogy megnyerte a tetszéseteket a terep és élveztétek a pályákat, én úgy éreztem már korábban és most versenyrendezés közben is - felvezetve és bontva a pontokat - , hogy ezt a terepet kifejezetten sítájfutásra találták ki az égiek. Kellemes lejtők, legyőzhető emelkedők, nyomfektetési lehetőség szinte bármerre.:) ____ __ __ Júliusban a Vakáció Nagydíjra várunk majd ide nagy szeretettel Benneteket, akkor inkább az erdős részeit igyekszünk jobban kihasználni a terepnek.____ __ __ Tamásnak köszönhetően már elemezhetőek az útvonalválasztások, a részidők is a RouteGadgeten:
http://rg.mtfsz.hu/cgi-bin/reitti.cgi [3] <http://rg.mtfsz.hu/cgi-bin/reitti.cgi [3]> ____ __ __ Ha valakinek véletlenül épp szabad a hétfő - keddje mostanra még hideget és még további (!) havat mondanak, így ki lehet próbálni a terepet, aki még nem tette a hétvégén, vagy lehet egy jót repetázni. Aztán szerdától már megérkezik itt is a tavasz.____ __ __ Kívánok mindenkinek sok mozgást, és kellemes tájfutó szezont!____ __ __ üdv. Viktor____ __ __ _______________________________________________ Tajfutas mailing list Tajfutas at lazarus.elte.hu <mailto:Tajfutas at lazarus.elte.hu> http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas [4] <http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas [4]> <http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=emailclient [5]> Mentes a vírusoktól. www.avg.com [6] <http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&u [7]

Links:
------
[1] http://www.szuperinfo.hu
[2] http://www.szuperinfo.hu/