[Tajfutas] HOB

Szieberth Péter szieberth at gmail.hu
2015. Ápr. 7., K, 15:36:50 CEST

Sziasztok!

Nem voltam ott, de olvastam az eredményeket… és
elemeztem is nagy vonalakban. Az a vélemény, hogy az esélyesek végeztek
az élen: nem tudom. Ott van pl. a 82 HOB ahol Csonti "csak" 7. lett.
Tömegrajtos variáció esetén talán előrébb. Vagy ugyan ezen HOB F19-ben
Lukács Józsi nyert, tömegrajtos esetén kevés esélye lett volna. Azért
említem meg ezt és nem más HOB-t mert ez Jánoshalmán volt. Csínján
bánjunk azzal a kijelentéssel: ki az esélyes és ki nem. Pavlovics G.
talán emlékeztek még, de csupán egyszer állt a dobó legalsó fokán, volt
egy 4. helye, 2 db 10. és egy 11. valamint disq. is. Nem hiszem, hogy Őt
aki volt az év sportolója is, 28 (?) magyar bajnoki címe van felnőttben,
5x nyert ÉOB-t egymás után, nem lehetett esélyesnek nevezni. De a HOB
(általában) nem az Ő versenye volt.

Amikor megírtam az első
véleményemet akkor sem a rendezőket "szidtam", hanem azt, hogy ebbe a
helyzetbe átgondolatlanul belekényszerítették a tájfutó mezőnyt. Osztom
azt a véleményt : "A tömegrajt nem individuális, minden csak nem egyedi,
nem önálló, nem egyéni, nem személyes."

Elsősorban az a baj, mint a
véleményből is kihallik, hogy az EGYÉNI verseny, ha tömegrajtos,
(Mozsival egyetértve) akkor nem erdőben, ha nem aszfaltra kell vinni. A
tömegrajt más műfaj. Másképpen ossza be a versenyző az erőt. Persze a
döntéshozók keveset indultak HOB-n így megbocsátható, hogy nincsenek
tisztában azzal, hogy a Hosszútávot nem lehet fartlekba nyomni.
Sorolhatnám az érveket.

Egy BAJNOKSÁG ( nem kupaverseny!!!) akkor
tisztességes és felel meg a követelményeknek, ha a följutási rendszere
biztosítja a legjobbak indulását a döntőn, ott biztosítja maximálisan (a
külső időjárási tényezőket leszámítva) a legreálisabb eredményeket.
Egyéni verseny azért egyéni, mert a versenyző SAJÁT fizikai - pszichés -
technikai felkészültsége a jó eredmény záloga. Lehet tömegrajtos
bajnokságot csinálni, de akkor az más kiírás, más verseny.

Szieberth
Péter PVM