[Tajfutas] pótszimbólról OEVB óvások - hosszabb

péter kovács kovacsp969 at gmail.com
2014. Okt. 27., H, 10:27:06 CET

Sziasztok!

A pótszimból egy kényelmi szolgáltatás, amit huszonéve még csak
világversenyeken indulók kaphattak meg elitben.
Ma meg szinte mindenki, minden versenyen.

Én is nagyon szeretem, és ha van, csak azt használom, de szerintem merő
irrealitás elvárni, hogy kb. ötszáz különböző pálya esetén ötszáz különböző
pótszimbólt kezeljen a rendezőség ill. a versenyzők.

Ezt tudtommal még világbajnokságon sem teszik meg (a váltón), így nem
tartom jogos elvárásnak egy OB esetén sem.

Ez egy adottsága a kombinációs pályáknak, meg kell szokni, hogy nincsen.
Éjszakain sötét van, melegben izzadunk, esőben elázik a zokni, a pálya
végére elfáradunk, farsta pályánál pedig nem jár pótszimból.

De erre is rá lehet készülni:
nem csak a gyors pontfogást, a pontos iránymenetet, hanem az optimális
térképhajtogatást is lehet, sőt kell tanulni, gyakorolni.
Ha szánsz rá időt, és jól hajtogatsz a pálya elején és közben (+5-10"),
akkor egy ilyen sokpontos pályánál mint a tegnapi volt, akár egy percet is
megtakaríthatsz a későbbiekben.

Egyébként Mets Mikiék a 2012-es tájbringa VB-n dupla szimbóllal (a második
"perforálva", szinte teljesen levágva) adták a térképet, tehát nem csak
elvben, hanem gyakorlatban is megoldható az ilyen irányú igény, mégsem
gondolom azt, hogy kombinációs pályák esetén általánosan el kellene
terjednie a pótszimbólnak.

És ha már pótszimból, én is felvetnék valamit:
A szeniorok, rövidlátók köszönik szépen, nagyon örülnek a 10 000-es
térképeknek, mert ezt könnyebb kiolvasni.
Hasonló nagyítást a pótszimból esetén is szívesen fogadnánk. Ha jól
emlékszem, a szabályzat 5-7mm-es négyzetet említ, nem nehéz belátni, hogy a
rövidlátók a 7mm-es ráccsal könnyebben megbirkóznának.
Most az ÉOB-on a térképen 7,5mm-es, a pótszimbólon pedig 6-os rács volt, és
hát éjszaka az utóbbi igen aprónak tűnt (de azért mégis azt használtam)

Kovács Péter
BBB