<div dir="ltr"><div class="gmail_default" style="font-size:small">Sziasztok!</div><div class="gmail_default" style="font-size:small"><br>A pótszimból egy kényelmi szolgáltatás, amit huszonéve még csak világversenyeken indulók kaphattak meg elitben.</div><div class="gmail_default" style="font-size:small">Ma meg szinte mindenki, minden versenyen.</div><div class="gmail_default" style="font-size:small"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:small">Én is nagyon szeretem, és ha van, csak azt használom, de szerintem merő irrealitás elvárni, hogy kb. ötszáz különböző pálya esetén ötszáz különböző pótszimbólt kezeljen a rendezőség ill. a versenyzők.</div><div class="gmail_default" style="font-size:small"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:small">Ezt tudtommal még világbajnokságon sem teszik meg (a váltón), így nem tartom jogos elvárásnak egy OB esetén sem.</div><div class="gmail_default" style="font-size:small"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:small">Ez egy adottsága a kombinációs pályáknak, meg kell szokni, hogy nincsen.</div><div class="gmail_default" style="font-size:small">Éjszakain sötét van, melegben izzadunk, esőben elázik a zokni, a pálya végére elfáradunk, farsta pályánál pedig nem jár pótszimból.</div><div class="gmail_default" style="font-size:small"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:small">De erre is rá lehet készülni:</div><div class="gmail_default" style="font-size:small">nem csak a gyors pontfogást, a pontos iránymenetet, hanem az optimális térképhajtogatást is lehet, sőt kell tanulni, gyakorolni.</div><div class="gmail_default" style="font-size:small">Ha szánsz rá időt, és jól hajtogatsz a pálya elején és közben (+5-10"), akkor egy ilyen sokpontos pályánál mint a tegnapi volt, akár egy percet is megtakaríthatsz a későbbiekben.</div><div class="gmail_default" style="font-size:small"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:small">Egyébként Mets Mikiék a 2012-es tájbringa VB-n dupla szimbóllal (a második "perforálva", szinte teljesen levágva) adták a térképet, tehát nem csak elvben, hanem gyakorlatban is megoldható az ilyen irányú igény, mégsem gondolom azt, hogy kombinációs pályák esetén általánosan el kellene terjednie a pótszimbólnak.</div><div class="gmail_default" style="font-size:small"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:small">És ha már pótszimból, én is felvetnék valamit:</div><div class="gmail_default" style="font-size:small">A szeniorok, rövidlátók köszönik szépen, nagyon örülnek a 10 000-es térképeknek, mert ezt könnyebb kiolvasni.</div><div class="gmail_default" style="font-size:small">Hasonló nagyítást a pótszimból esetén is szívesen fogadnánk. Ha jól emlékszem, a szabályzat 5-7mm-es négyzetet említ, nem nehéz belátni, hogy a rövidlátók a 7mm-es ráccsal könnyebben megbirkóznának.</div><div class="gmail_default" style="font-size:small">Most az ÉOB-on a térképen 7,5mm-es, a pótszimbólon pedig 6-os rács volt, és hát éjszaka az utóbbi igen aprónak tűnt (de azért mégis azt használtam)</div><div class="gmail_default" style="font-size:small"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:small">Kovács Péter</div><div class="gmail_default" style="font-size:small">BBB</div><div class="gmail_default" style="font-size:small"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:small"><br></div><div class="gmail_extra"><br><div class="gmail_quote">2014. október 27. 0:56 Kéri Gerzson írta, <span dir="ltr"><<a href="mailto:gfkeri@gmail.com" target="_blank">gfkeri@gmail.com</a>></span>:<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex"><div dir="ltr"><div>Kedves Sporttársak!</div><div><br></div><div> Kivéve a pótszimbol hiányát, ami a rövidebb és sokpontos pályákon zavart meg jobban, az OCSB-n kevésbé. Egyelőre a költségektől eltekintve, elméletileg az lehetne egy megoldás, hogy minden térkép duplán kerüljön kinyomtatásra, aztán a plusz térképekről a szimbolt kivágva csatoljuk minden egyes versenyző térképéhez, ezzel kész a pótszimbol, a térképek többi részét pedig dobjuk ki. Természetesen nem azt javaslom, hogy így kelljen eljárni, hanem ezzel csak azt akartam bizonyítani, hogy van megoldás, s egyúttal feltételezem, hogy lehet találni kevésbé költséges megoldást is, csak akarni kell. Természetesen azt is tudom, hogy a rendezés enélkül is milyen borzasztóan sok munkával jár, <b>de országos bajnokságok esetén talán fel lehetne vállalni </b>a pótszimbol biztosítását egyedi pályák esetén is. Ha másképp nem, akkor úgy, hogy aki igényli, az kapjon egy ollót a rajt előtt, hogy a szimbolt ki tudja vágni és a szimboltartóba tudja helyezni. (Bár ez az utóbbi megoldás nem valami elegáns, és nehezen valósítható meg többhasábos szimbolelhelyezés esetén.)<br></div><div><br></div><div>Üdvözlettel:<br></div><div>Kéri Gerzson</div><div><br></div><br></div>
<br>_______________________________________________<br>
Tajfutas mailing list<br>
<a href="mailto:Tajfutas@lazarus.elte.hu">Tajfutas@lazarus.elte.hu</a><br>
<a href="http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas" target="_blank">http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas</a><br>
<br></blockquote></div><br></div></div>