[Tajfutas] bringával az erdőben?

Julianna Grant jzgrant at yahoo.co.uk
2013. Május. 10., P, 07:48:53 CEST

Sziasztok!

Mivel nem vagyok se bringás, se tájbringás, de tájfutó és
túrázó igen, szeretnék egy megjegyzést tenni: Múlt szerdán geoládáztam Solymár
és Pesthidegkút között. Útban a Hármashatárhegy felé majdnem letepert bennünket
egy jó pár bringás, még jó, hogy elõre figyelmeztetett két pasas, hogy
vigyázzunk.  Azt hiszem valami hosszútávú
vagy maraton verseny volt.  Felteszem egy
ilyen versenyt nem lehet engedély nélkül megrendezni, és így elhültem, hogy
milyen apró keskeny ösvényekre felengedték a versenyzõket minden jelzés, szalag
vagy bármi más figyelmeztetés nélkül. Ha megszavazzák ezt a törvényt akkor gondolom
még gyakrabban és nemcsak a frekventált szombat délutánokon, de hétközben is,
életveszélyes lesz egy jó pár erdei ösvény a Budai Hegyekben.

Júlia

>________________________________

      erdei kerékpározást illetően, ne zavarjuk az erdő nyugalmát, és
      próbáljuk meg minimálisra csökkenteni a gyalogos turistákkal való
      konfliktusok kialakulásának lehetőségét is....

>lehetőleg ne a szombat délutáni „csúcsforgalomban” válasszuk a
      frekventált normafai ösvényeket mountain bike-ozásra…"

>Vajon a bringások hány százaléka fogja ezeket betartani?
>
>Ami pedig a törvénytervezetet illeti, a bringások helyében nem
      örülnék annyira, az a lovasokról szól. Idézet az indokolásból:

>"A biciklisekkel, quadosokkal, cross-motorosokkal való találkozások a lovasok számára rendkívül veszélyesek,..."
>
>http://www.parlament.hu/irom39/10680/10680.pdf
>
>A kerékpárra vonatkozó módösítást egyébként Révész Máriusz
      visszavonta, míg egy másik módosítás a terep-kerékpárokat
      egyenesen kitiltaná az erdőből.