[Tajfutas] bringával az erdőben?

Cserteg István cserteg.istvan at chello.hu
2013. Május. 9., Cs, 23:37:05 CEST

Én az idézett cikkről írtam, amely elég riasztó "lehetőségeket" ad fel,
amitől csak a bringások hozzáállása óvhat meg bennünket. És a
tájbringások sajnos csak az elenyésző kisebbség.

Idézetek a cikkből:

"Fontos, hogy minden bringás elfogadjon egy „etikai kódexet” az erdei
kerékpározást illetően, ne zavarjuk az erdő nyugalmát, és próbáljuk meg
minimálisra csökkenteni a gyalogos turistákkal való konfliktusok
kialakulásának lehetőségét is....

lehetőleg ne a szombat délutáni „csúcsforgalomban” válasszuk a
frekventált normafai ösvényeket mountain bike-ozásra…"

Vajon a bringások hány százaléka fogja ezeket betartani?

Ami pedig a törvénytervezetet illeti, a bringások helyében nem örülnék
annyira, az a lovasokról szól. Idézet az indokolásból:

"A biciklisekkel, quadosokkal, cross-motorosokkal való találkozások a
lovasok számára rendkívül veszélyesek,..."

http://www.parlament.hu/irom39/10680/10680.pdf

A kerékpárra vonatkozó módösítást egyébként Révész Máriusz visszavonta,
míg egy másik módosítás a terep-kerékpárokat egyenesen kitiltaná az erdőből.

CSI