[Tajfutas] bringával az erdőben?

Zoltán Bihari zoltan.bihari1 at gmail.com
2013. Május. 10., P, 08:23:56 CEST

Sziasztok,

Nos, én pedig bringázom és tájbringázom is.
Ettől a törvénytől nem lesz több kerékpáros az erdőben, aki ezt a sportot
űzte, eddig is használta az erdei ösvényeket, csak épp - mondhatni -
illegálisan. Az én kerékpározási szokásasim sem fognak attól megváltozni,
hogy mostantól nem büntethetnek meg.
Az nyilván az emberi hozzáálláson múlik, hogy valaki hogyan használja az
erdőt, legyen akár kerékpárral, lóval, gyalog vagy futva. Elismerem, hogy
mozognak itt a környéken olyan kerékpárosok, hogy szégyellem, hogy egy
kalap alá vesznek velük, de összességében nem ez a jellemző. Egyszóval
azzal nem értek egyet, hogy az elenyésző kisebbség kerékpározik mások által
elfogadható módon, mint ahogy az erdőt járók nagy részére sem jellemző,
hogy elszórja a szemetét, mégis sajnos találkozom néha ilyenekkel is.

Múlt szerdán a buda maraton volt a Hármashatárhegyen és környékén. Ez közel
40km hosszú távot jelent, amit végig kiszalagozni elég nehézkes lenne. Az
útelágazások nagy részénél voltak irányítók, akik alapvetően a
versenyzőknek mutatták az utat, illetve az arra járó turistákat
figyelmeztették a kerékpárversenyre, feltételezem, Nektek is két rendező
szólt. Ebben az időpontban amúgy számíthattok minden évben erre, idén
tizedik alkalommal rendezték május 1-én a vitorlázó repülőtéren ezt a
mountain bike szezonnyitó versenyt.

Üdv,
golyó