[Tajfutas] Hóhelyzet Galyatetőn

Zentai József jozsef.zentai at gmail.com
2013. Feb. 6., Sze, 12:10:34 CET

  Pásztón már nincs hó, elvitte a délelőtti nagy eső. Ellenben fél órája megváltozott az időjárás, baromi hideg lett, így ha ott fent ez idő tájt Galyatetőn nem eső zuhogott, hanem fehér lepel zúdult a tájra, akkor a tegnapi fallóskúti 15 cm-hó, mostanra igencsak megvastagodhatott.

  Egyébként a legjobb állóképességi téli edzés a hóban futás. Akinek bírja az Achilles-inacskája az kipróbálhatja ezt a formát akár szűzhóban is.
  Ja, hogy ilyenkor könnyen előjöhet másnap az izomláz az sem számít, hisz legalább tudod melyik húsikádat kell a jövőben jobban kezelésbe venned.
  Jó téli futást.
  Popey

  Feró meglátásait én is tanúsíthatom, a klasszikus stílushoz tényleg szinte semmi nem kell, hó is alig.
  Persze nyilván kelemesebb egy géppel kiúzott nyomon síelni, de a saját nyom is tökéletesen megfelelő lehet.
  Én nagyrészt 150 m tszf magasságban síelek, de néha felmerészkedem 250-300 m-ig is, és eddig még mindig találtam alkalmas havat hozzá. (Igaz, ilyen téren igen alacsony az igényszintem, cserébe viszont sokat tudok síelni)
  Lehet, hogy nem gyorsabb, mint a futás vagy biciklizés, de most így télen kellemesebb, az biztos, és az ízületeket is jobban kíméli, vagy legalább máshogy terheli.
  kovacsp