[Tajfutas] Súlyos kérdés: frissítőpontok

péter kovács kovacsp969 at gmail.com
2012. Nov. 5., H, 21:13:04 CET

Sziasztok!

Lehet, hogy fiziológiailag nem megalapozott a véleményem, de az igényben
fontos tényező az aktuális hőmérséklet.
Márciusban, novemberben, éjszaka biztosan kevesebbet innánk (akár 10 km
fölött sem).
Nyáron, 35 fokban (esetleg nyílt terepen) pedig akár 3 km-ként is.
És ha ugyanott másnap szakad az eső, akkor esetleg egy korty sem fogyna.

ELvileg meg lehetne határozni egy hőfokot, ami felett már kell a rövidebb
pályákon is (a triatlonosoknál pl. a neoprén ruha használata ilyesmi módon
engedélyezett, ott bizonyos hőfok alatt engedélyezett)
 Itt persze kacifántosabb a dolog, mert nem arról van szó, hogy a versenyző
magára húzhat-e még egy ruhadarabot, még csak nem is arról, hogy a rendező
kiviszi-e a falkonokat,  hanem arról, hogy jóformán csak aznap derül ki,
hogy kellene-e, a pohár jelnek pedig már napokkal előbb a szimbólba,
térképre kellene kerülnie.

A rendezők nyilván a legegyszerűbb megoldásban érdekeltek, így a van/nincs
frissítőpont kérdését az ellenőrzőbíró nyakába varrnám, persze valami
általános érvényű szabállyal megtámogatva.

Én a magam részéről a frissítőpontok helyett inkább a frissítő helyeknek
vagyok híve: pohár jel a terep/térkép tetszőleges, a hosszabb pályák által
érintett, és amúgy jól megközelíthető részén.
Így a frissítőpont túlterhelése nélkül is sok versenyző megitaható ott, a
személyzetnek meg tökmindegy, hogy a poharai mellett van-e bója vagy nincs.

Kérdés lehet még, hogy mi legyen a frissítő?
(és itt visszatérünk a fiziológiai vonatkozáshoz)
Nem értek hozzá, de sok helyen azt lehet olvasni, hogy a sima víz inkább
ront a helyzeten, még ha a hangulatot pillanatnyilag javítja is.
Komoly izotóniás löttyök felszolgálása már anyagi romlásba is döntheti a
rendezőket, ha pedig a hirtelen jött eső miatt az összes a nyakukon marad,
akkor még a guta is megüti őket.

Nehéz okosnak lenni :-)

Változás nyilván csak akkor lesz abban, hogy ne csak a 10 km fölötti
pályákon legyen kötelező, ha ezt valaki valahol (Közgyűlés?
Versenybizottság?) előterjeszti, megszavazzák, stb.
A Közgyűlésig van idő kidolgozni a javaslatot, ajánlást, aki komolyan
gondolja, kezdjen neki. Ha csak vitázunk róla, de nincs előterjesztés,
akkor minden marad így.
kovacsp