[Tajfutas] HOB

Zentai Laszlo lzentai at caesar.elte.hu
2012. Feb. 14., K, 19:24:21 CET

Sziasztok!

Nem vagyok én ellensége az új dolgoknak, de átolvastam mind a
versenyszabályzatot, mind a bajnoki rendszerre vonatkozó dokumentumot, az
elnökségi ülések jegyzőkönyveit, de nem találtam nyomát annak, hogy ki és
mikor döntött a tömegrajt engedélyezéséről a hosszútávú bajnokságon.
Előkerestem a listára 2010-ben írt üzenetet a bajnokságok odaítéléséről
(http://lazarus.elte.hu/lists/tajfutas/2010-July/000863.html), ebben sincs
szó tömegrajtról.
De biztosan figyelmetlen voltam, hogy nem találtam meg az erre való utalást.
A tavalyi HOB után volt ugyan erről említés a levlistán, de azért ez nem
tekinthető hivatalos tájékoztatásnak:
http://lazarus.elte.hu/pipermail/tajfutas/2011-April/003538.html
Szóval nekem meglepetést okozott a tömegrajt (ha tudom, akkor másképp
szervezem az alapozásomat :-)).

A bajnoki rendszer állományban szerepel ez az (új) kitétel (2012. januári
elnökségi ülés):
"Azon kategóriák legmagasabb szintű futamai melyek létszáma nem éri el a 15
főt, futhatnak más kategóriával azonos pályát, de az egy pályán futó
versenyzők száma nem
haladhatja meg a 40 főt."
Hogy kell ezt értelmezni egy tömegrajtos verseny esetén?
Gyaníthatóan lesz pillangó a pályákban, vagy legalábbis a fenti
szabályzatmódosítás tükrében legalább ott, ahol 40 fő indul (bár erről nem
szól a kiírás).
Mondjuk F85-ben vagy N70-ben nem lesz könnyű pillangót belepréselni a
pályahosszakba (igaz ott nem is lesz 40 induló), de bízzunk a pályakitűzőben
(Hajrá, Madár!).
Tavaly egyetlen kategóriában, F50-ben érte el a nevezők száma a 40 főt (bár
a Kotló-hegy sokakat elrettentett az indulástól; azért a béri terep sem lesz
fizikai szempontból sokkal könnyebb).

Milyen meglepetésekre számíthatunk még az idei OB-kon?
Lehet, hogy az idei sprint OB is tömegrajtos lesz (esetleg összevonva a
tájékozódási kerékpáros és a sítájfutó bajnoksággal azonos pályán, egy
tömegrajttal)?

Nem a tömegrajt ellen vagyok (valószínűleg indulok, legalábbis akkor, ha a
nevezési határidő előtt lesznek végleges pályaadatok), de azért egy ilyen
horderejű döntésről jó lett volna a versenyzőket korábban tájékoztatni (a
hozzám hasonló, már esetleg feledékeny szeniorokat esetleg többször is).

Zetor