[Tajfutas] alapranglista, korosztályos ranglista

zala.ztc at zalaszam.hu zala.ztc at zalaszam.hu
2012. Feb. 3., P, 11:15:22 CET

Sziasztok!

Én inkább visszakérdeznék:
Miért is baj, hogy van egy korosztályos ranglista?
Ez a korosztályos ranglista csak az adott korosztályban (pl. F14-ben csak az F14-es kategória versenyei) futott eredményeket tartalmazza. Vagyis, itt ha valaki feljebb megy (pl. F16-ba) akkor az ott futott pont már csak a magasabb kategória korosztályos ranglistájába számít. Ez valamennyivel valósabb (bár nem vagyok matematikus) képet mutat, hiszen a közvetlen korosztálybeliekkel vannak összemérve a versenyzők. Ez a korosztályos ranglista lényege. A feljebb indulás és sikeres futás meg egy összetett ranglistában (ifjúsági, felnőtt, szenior) való előbbre kerülést, magasabb minősítési fokozat elérését jelentheti.

Persze, ha nem lenne éves szinten 160 verseny, vagy nem rangsorolna mindegyik, csak kb. 20, akkor ezek az eredmények még valósabbak lennének. De jelenleg ezekre a versenyekre mennek el a magyar tájfutók, ezekre a versenyekre van igény (minden versenyre másért: közel van, olcsó, jó terep, jó rendező, saját verseny nem kerül pénzbe ... stb.).

A számítási módszereket meg évek óta kritizálják sokan (én nem értek hozzá), de jobbat még senki sem alkotott!

Talán Borsódban is megér egy sajtó megjelenést, hogy a DTC-s fiatalok milyen előkelő helyen szerepelnek a korosztályos ranglistákon! Ennyit biztosan ér a ranglista.

üdv
fehérfecó