[Tajfutas] hibás tájoló

compass-sport c-sport at medex.hu
2010. Jún. 30., Sze, 19:18:06 CEST

Sziasztok,

Léteznek olyan iránytűk, tájolók ahol az inklináció miatti tűelhajlás nem
csak simán a gravitációval kiküszöbölt egyensúlyozással megoldott, hanem
egyéb módokon tartják vízszintesen a tűket. Ezek az iránytűk érzéketlenek a
föld szélességi fokára (azaz a Földön melyik féltekén vagyunk) ilyenek pl. a
Brunton/Silva Voyager <http://www.multinavigator.hu/termek.php?id=250>
sorozat tájolói valamint a Silva JET tájfutó
<http://www.multinavigator.hu/termek.php?id=301>  tájolók is, amely éppen
dupla csapágyazása végett nem képes elhajolni a gravitáció illetve a
mágneses erővonalak furmányos változása miatt.

Egyébként megoldás ideiglenesen: mágnesezd át a tájolódat egy erős állandó
mágnessel mondjuk hangfal mágnes vagy az áruházak biztonsági rendszerében a
biztonsági tű eltávolító mágnes segítségével.

Ekkor nem a tű piros fele fog északra mutatni hanem a fehér, de a tű
legalább nem akad fent és szabadon elforog.

Ha vissza jössz az északi féltekére, akkor visszamágnesezed a tájolót és
használod ahogy előtte.

A tűt nem tudod tönkretenni csak, megfordítod a polaritását.

Amikor valaki elmágnesezi a tájolóját és visszahozza nekem, hogy az nem
tökéletes akkor én is egy GPS külső antenna mágnesével javítom meg és úgy
csinálok ilyenkor mintha elővenném varázserőmet és mint Herry Potter
varázsolnék. Pedig sima fizika.

Üdv zoli

Guttmann Zoltán

multiNavigator.hu portál és webáruház

www.multinavigator.hu - egy webáruház ahol ajándék a vásárlás

Figyelje az arany óra <http://www.multinavigator.hu/cikk.php?id=764>
akciónkat nap, mint nap!

PartnerProgram 2010 - kedvezményes
<http://www.multinavigator.hu/cikk.php?id=1806>  vásárlás webáruházunkban
egész éven át

GPS Trade Kft

Üzlet kis és nagykereskedelem

1134 Budapest, Dózsa György út 63.

                                                      ( bejárat az
Angyalföldi utca felöl)

tel: 061/ 239-6013; 061/7 888 888; fax: 061/237-0563

  _____