[Tajfutas] hibás tájoló

Sylvacons sylva at t-online.hu
2010. Jún. 30., Sze, 17:31:59 CEST

Idézek:

*Inklináció (lehajlás)*

A mágneses iránytű tűjének függőleges lehajlása illetve felemelkedése,
amit az okoz, hogy a mágneses erővonalak nem párhuzamosak a
Földfelszínnel. Szélsőséges esetben akadályozza az iránytű tűjének
szabad forgását. A mágneses sarok közelében az iránytű tűje
gyakorlatilag függőlegesen lefele (É-i sarok) illetve felfele (D-i
sarok) mutat. Magyarországon a lehajlás 63 fokos!

Az inklináció korrekt kezelése miatt az iránytűk érzékenyek arra, hogy
melyik féltekén használják őket, ezért vannak északi illetve déli
féltekére korrigált iránytűk.

Feró