[Hallgato] =?UTF-8?Q?levelez=C3=A9si?=-lista gondok a freemail.hu-s cimekkel

Kovács Béla climbela at map.elte.hu
2013. Május. 3., P, 10:43:41 CEST

Tisztelt érintettek,

A fremail.hu-s email cimekkel az elmúlt napokban nagyon sok gond volt.
A fenti cimre küldött listaleveleket a freemail.hu napokon keresztül nem
fogadta, mindenféle érdekes hibaüzenettel visszadobva az ELTE központi
levelezőrendszerére (pl. megtelt mailbox, a felhasználó kérésére a
levélfogadás letiltva, nem létező fiós stb.)
Miden visszapattanást a rendszer "pontoz":
- Egy nap alatt egy pontot lehet összesezdni (bármennyi levelezési hiba is
törénne, kivéve az alábbi lista végén szereplő tétel)
- 10 ponttól lép életbe a levélküldési tiltás az adott címre.
- 5 egymást követő "sikeres" (vagyis hibamentes) nap nullázza a számlálót
A felhasználót a rendszer igyekszik értesíteni a hibáról, az üzenetben
leírva a pontos teendőket is (a szépséghiba: ha egyszer a cím hibás, hiába
küld rá a rendszer hibaüzenetet, levelet, a címzett nagy valószínűséggel nem
kapja meg azt...)
A hibapontok kivonata:
1.0 pont: a levél visszapattan a címzett email rendszeréről (egy napon belül
max 5 levélküldés után ugrik a számláló egyre)
0.5 pont: csak késleltetve lehet a levelet elküldeni a fogadó rendszer
hibája miatt
0.1 pont: bármilyen temporáris hiba (pl. levelezérendszer túlterheltsége)
5.0 pont: SPAM-nek minősített levél küldése az adott címről (ez nagyon
szigorú szabálylista alapjál kerül kijelölésre, ilyen nem sokszor volt az
elmúlt években)

Most mindenkinél töröltem a "BOUNCE" mail stop-ot, tehát "lenulláztam a 10.0
feletti számlálükat, tehát nem kell csinálni semmit sem (érdekes módon 16
freemail.hu-s, 11 citromail.hu, 3 gmail.com, 2 yahoo.com és 1-2 egyéb cím
volt érintett...)

MEGOLDÁS:
Ha lehet, kerülni kell a freemail.hu (citromail.hu és
társai) "szolgáltatót"... vagy
NAGYON figyelmesen olvasni a rendszerüzeneteket, időben üríteni a
levelezőrendszerekben a "kukát", figyelni az átirányított címekre is...

Dr. Kovács Béla
  adjunktus
Eötvös Loránd Tudományegyetem -IK- Térképtudományi és Geoinformatikai Tanszék
H-1117 Budapest, Pázmány Péter sétány 1/a
Tel:+36-1-3722975, Fax:+36-1-3722951                   http://lazarus.elte.hu