[Tajfutas] 100 éve vagy,

BTFSZ tájfutás tajfutas at btfsz.hu
2024. Feb. 4., V, 22:39:27 CET

2025-ben tervezünk megemlékezni a tárgyban szereplő évfordulóról.

A későbbi pontosítási javaslatokat megelőzendő, kérem a hozzá értők
segítsenek megfogalmazni, 2025-ben mi 100?

100 éve lesz, hogy az első "tájfutó" verseny megrendezésre került*, vagy
...?.

(azt tekintem kiinduló pontnak, hogy Ripszám Henrik nevéhez fűződik az
első ilyen esemény Magyarországon, legalábbis Budapesten 1925-ben.

Az én számításaim szerint idén lett volna a 100-adik, ha minden évben
rendeztek volna, de mivel nem, így jővőre lesz 100-éve, hogy az első
verseny megrendezésre került.

Ha 2001 óta minden évben megrendezésre került, akkor idén volt a 25-ödik
Ripszám verseny, és jövőre lesz a 25-ödik emlékverseny.

amit találtam a témához hirtelen:

"A múlt évszázad első magyar tájékozódási versenyének emlékére a Tabáni
Spartacus 2001 január 14.-én rendezi meg az új évezred első magyar
tájékozódási versenyét!"

"Éppen 90 éve annak, hogy 1925-ben először rendeztek Budapesten ilyen
versenyt. Aligha kell mondani, hogy a szervezésben, a térképek
rajzolásában és a teljes lebonyolításban oroszlánrészt vállalt az
egykori németbólyi atléta."

Minden esetre a BTFSZ  lassan elkezdi szervezni az évfordulóhoz
kapcsolódó emlékversenyt és Szenior találkozót.

Szívesen fogadjuk javaslataitokat a témában.

Mets Miklós