[Tajfutas] ROB EH

Dóra Tóth tdori1020 at gmail.com
2023. Sze. 12., K, 07:29:17 CEST

ROB-VOB

Sziasztok!

Elnézést,hogy én is hozzáteszek,néhány gondolatot, bár hölgyek még nem
nagyon tették,de csak nem estek a torkomnak ezért.

Én az emberi oldala mellett nem tudok elmenni,és azok gondját érzem át
igazán,akiknek nincs kitömve jó sok pénzzel,a havi költségvetés,nem
rendelkeznek túl fényes nyugdíjjal,vagy már a szép koruk végett megterhelő
számukra 2-300 km levezetése,éppen ezért a vonatot választják mint
közlekedési eszközt. De! A sport iránti szeretetből,és a fittségük
megőrzése miatt, rendszeresen versenyeznek. Szerintem ennek örülni
kell,hogy vannak a sportunkban még szép számmal idős versenyzők,gondolok
itt a 70 feletti korosztályra.

Őszinte leszek,minden TISZTELETEM,az övék.

Sajnos az utóbbi években, szegényedünk,nem kicsit,hanem nagyon. (bocs a
szófordulatért) Jelen 625-660 ft/ liter a 95-ös benzin,a diselét,nem
követem sorry,és ezt ciki,nem ciki de tudomásul kell venni. Magyarul van
egy réteg,- nem tagadom mi is,- akinek egy 200 km-re lévő versenyre utazni
drága. Ráadásul nem csak odaút,van,hanem visszafele is. Nem mindenki jár
felsőkategóriás autóval versenyre,hanem sokak alatt öregszik a
gépezet,evvel egyenes arányban meglehet kicsit többet is eszik,az
üzemanyagból.

Amúgy csak nézz körül,drága a minden,a napi betevő,a patika,a lakhatási
költségek, az utóbbi két évben elszabadultak az árak,az ember fia meg
örül,az egyre jobban lecsúszó középosztályban,hogy a hónap végén még
pislákol valahogy. Ettől függetlenül imádja,mondjuk 60 éve már a
TÁJFUTÁST,igy csupa nagybetűvel,meg az öreg cimborákat akikkel találkozhat
a versenyeken.

De kanyarodjunk vissza.Egy 8 literes fogyasztású autónál,( tudom,dobjam
el,sok) egy oda-vissza 400 km-es túra,640 ft/l benzinnel számolva 20.480
Ft. Nekem például sok,a havi bevételem 11%-a, de ez más lap,az én helyzetem
speciális.

Gondolom egy idős,szépkorú versenyzőnek is ugyanolyan sok,de egy szép korú
versenyzőnél,más probléma is lehet,amiért vonatra száll,lehet sok minden
más tényező,nem csak a vonatjegy/helyjegy olcsósága. Az ember
halandó,öregszik,kopik,megtalálják a nyavaják,és lehet a hosszú vezetés már
megterhelő,vagy a reflexei már nem ugyanazok,amik 20 évvel ezelőtt,és
felelősen gondolkodik,mind magára,mind az autós társaira nézve. Úgyhogy
jobb a békesség és a VONAT.

Úgy gondolom,hogy, mindezt nekünk,a tájfutó családunkban tiszteletben
kellene tartani,úgy ahogy az én kisfiam befogadtátok,ugyanúgy el kéne
fogadni, a szép korú versenyzőink problémáit is. De tovább megyek,segíteni
őket.

Például avval,hogy nem ők indulnak ki a pályára a karanténból a verseny
végén,és számukra méltó eredményhírdetés után,elérik a hazafelé tartó
vonatot.

Jó tudom,a ROB eredményhírdetés show. Nem nekünk,hanem az éppen arra járó
népeknek.Népszerűsíti sportágunk,és sorolhatnám,mert kell az utánpótlás.

Egyébként tök mindegy,milyen ötletem lenne a megoldásra,úgyis találnátok
rajta fogást,de azért csendben leírom. Én két eredményhírdetést tartanék. A
szeniorokét és a gyerekekét vegyíteném,a többieknek meg oda lehet jönni
tapsolni,tiszteletből,a jövőnek és a letűnő múltnak. Aztán meg a király
kategóriáknak. A Tv stáb úgyis ott van egész nap. Pont azt néztem az
Esztergom kupán.

Szerintem az egész csak szervezés kérdése,és az empátiáé,és akkor mindenki
jól jár. Az is aki ki tudja fizetni a benzinjét,és az is aki siet a
vonathoz,hogy értelmes időben még hazaérjen.

A szállásról meg annyit,hogy annak költsége az utazás költségeihez adódik.
Az meg együttesen már elég húzós tud lenni. Érthető ha sokan nem tudják
megfizetni.

Régen volt elérhető támogatás, volt egyesületi busz,(már ahol),nem volt
gond egy nagy verseny elérése.Vagyis nem volt akkora mint most. Miután nem
vagyunk TAO-s és Olimpiai sport sem,eléggé mostohák az anyagi
körülmények,rengeteg egyesület önfenntartó. Ehhez pluszban hozzáadódik az
infláció, ( inkább nem jelzőzöm) és nagyon sokan már nem,vagy nagyon
nehezen tudják kifizetni a versenyzési költségeket en block. Csak körül
kell nézni,hogy egyes versenyeken,hogy esnek vissza az indulószámok.

És hogy jön mindez ide? Hát úgy,hogy sajnos van egy réteg,akik már az
autóval utazást a nyugdíjukból vagy még nem a nyugdíjukból nem tudják
megfizetni,és vonatra szállnak. Szeretetből a sport iránt,és muszájból mert
a pénztárca megálljt parancsol.

Igen,az utóbbi években drága sport lett a Tájfutás,és ezt igen sokszor
hallom,olyanoktól is,akik ezt sosem mondták ki nyíltan. Igen drága lett,
nekünk is,másnak is. Úgyhogy tartsuk már tiszteletben azokat,akik koruk
vagy pénztárcájuk miatt,vonattal kénytelenek versenyre utazni,mert nekik
úgy a gazdaságos. A szép korú idős sportolókat meg főleg!! De ha már...

Ha mindenki ragaszkodik az eredményhírdetéshez,ám legyen,de legalább
szervezzétek meg azt,hogy a ceremónia után, a vonattal utazó idős
embereket,elviszitek autóval a vasutállomásra,hogy elérjék a hazafele
induló vasparipát!

BÉKE!

Mellékelek egy képet,amit minden utánpótláskorú versenyzőnek felírnék..Hogy
miért? Azt gondolom nem kell ecsetelnem..Elfogadás,Empátia......Ennyi.

Üdv:Dóri

(A női oldalt képviselve.....)

ZTC / Fehér Ferenc <zala.ztc at zalaszam.hu> ezt írta (időpont: 2023. szept.
12., K 0:22):