[Tajfutas] Eger Nagydíj - Kerítésmászás

Imre Urban urbimre at gmail.com
2023. Okt. 30., H, 18:20:00 CET

Tisztelt Sporttársak!

A tájfutó szabályok és etika mellett illik figyelembe venni - különösen a
pályakitűzőknek, de a versenyzőknek is - az erdőről, az erdő védelméről és
az erdőgazdálkodásról szóló 2009. évi XXXVII. törvény 91. § (5)
rendelkezését, amely az alábbiakat mondja:
"*Üdülési, sportolási, illetőleg kirándulási célból – a kijelölt út
kivételével – gyalogosan, kerékpárral és lóval sem vehető igénybe*
* a) az erdősítés területe, amíg a rajta lévő faállomány a két méter
átlagos magasságot el nem éri;*"

Az erdei terepeinken a be kerített területek szinte biztos, hogy erdősítési
területek. Tehát nem lehet rajtuk átfutni. A fentiek alapján a nem
bekerítet erdősítési területeken sem lehet átfutni.
Továbbá, azok is erdősítési területek lehetnek ahol az idős faállomány még
nem tarolták le. Ilyen is lehetett az Eger Nagydíj terepén.

Az a "szerencsénk", hogy az erdőgazdálkodó (valamint a természetvédelmi
hatóság) a hozzájárulási kérelemhez mellékelt térkép alapján nem tudja vagy
nem akarja beazonosítani az erdősítási területeket, így nem ír elő
korlátozást.
Egyébként a be nem kerített erdősítési területeken a vadállomány (őz,
muflon, szarvas, vaddisznó) jóval jelentősebb kárt okoz mint az áthaladó
tájfutó.

Üdvözlettel: Urbán Imre

András Komjáti <komjatiandris at gmail.com> ezt írta (időpont: 2023. okt. 30.,
H, 16:31):