[Tajfutas] Horror NYK

Oszlovics Ádám oszlovics.adam at gmail.com
2023. Május. 10., Sze, 13:19:53 CEST

Szia Dóri, sziasztok!

Hát igen, ez a levélhömpölyeg is tipikus példája annak, hogy igazából miért
nem szoktunk leveleket írni a listára és igyekszünk csak
versenyreklámokkal bombázni a maroknyi megmaradt olvasót. De néha csak
beleesünk ebbe a hibába. Ahelyett, hogy Izaura szemére gyűjtenénk és a
királyi tévé híreiből vennék fel a napi idegfeszültség adagot, sokszor
akaratlanul is megteremtjük magunknak a helyzetet...mert az jó...de
igazából nem az...

Az korábbi levelem célja az volt, hogy rávilágítsak, hogy most már több év
tapasztalat van a birtokunkban, hogy ésszerűsítsük azt a rengeteg
kategóriaelnevezést, amit használunk, frissítsük a rendezéstechnikai
elvárásokat és jobban ellenőrizzük a gyakorlati megvalósulásukat.

Innentől a gyengébb idegzetűek kapcsoljanak át egy másik csatornára :-)

Dóri, miből gondolod, hogy nem értem, hogy mi a Flex-O, mit akar az a
Flex-O, kiknek van az a Flex-O?
Szerintem tájfutószakmailag eleget letettem már az asztalra,
társadalmi-közösségi életem okán merem remélni, hogy elég vértezett vagyok,
hogy komolyabb magyarázat nélkül értsem és támogassam ezt az újdonságot.
Legközelebb kedden megyek ovis programot csinálni...szeretetből !

Miért kéne nekem a főtitkárral egyeztetnem? Nem tudom hogyan kéne ezt a
mondatot értelmeznem...remélem nem úgy, hogy meg kelljen sértődnöm!
Ne haragudj, de úgy tűnik nekem, hogy beindult nálad a védekező reflex...

Személy szerint nagyon örülök, hogy rengeteg ihlet és tenniakarás dolgozik
a Flex-O kitalálói, megvalósítói közt, valószínűleg családi indíttatásból,
de lehet, hogy azzal, hogy ezt idebiggyesztettem, ismét megtámadtam akár az
egész közösséget. Bocsi, de még tanulom ezt a mai túlérzékeny világot.

A lényeg, hogy nagyon jó dolog és büszkék lehetünk arra, hogy a tájfutó
közösség egyre szélesebb társadalmi csoportoknak/rétegeknek (ez így
korrekt?) tud szabadtéri programot, élményt, örömet okozni.

Szerintem azt nem írtam, hogy a Flex-O elvonna embereket más kategóriáktól,
vagy hogy össze kéne vonni valamivel. 120 fős diákolimpián indulnak a 10
kötelezően kiírandó korcsoportban, tehát minden 4. induló érmet kap, ettől
még nem szüntetünk meg kategóriákat, de nem írunk ki mellé még D-t DK-t,
15-18C-t, mert akkor minden 2,5-edik induló kapna érmet. Bár ez így nem
állja meg teljesen a helyét, egyszerűrstettem :-)

Flex-O-t kiírhatnánk minden versenyen, ha van igény. Nyilván nem tudtuk,
hogy van rá, mert ha jól sejtem nem érkezett semmilyen szervezettől levél
az MTFSz-hez, hogy találjuk ki hogyan lehetne bevonni SNI-s gyerekeket a
tájfutásba, vagyis igazából a ti elhatározásotok teremtett kínálatot.
Kicsit olyan ez, mint amikor építünk egy elkerülőt, vagy új metróvonalat
amin majd emiatt lesz forgalom...ezt gondoltuk a 15-18-ról is, de az úgy
tűnik zsákutca.

A Flex-O-ból viszont lehet sikersztori, kívánom, hogy legyen úgy!

Hátha mást is izgat, idei részvételek amit hirtelen találtam:
TIPO 18 nevezés 13 indulás + másnap 4/4
Spari 12/10 + 3/1
Postás 15/10
Remélem egyre több induló lesz!

Lehet másokat is érdekel, szóval érdemes a lista közössége előtt
megkérdeznem, hogy ki is indulhat Flex-O-ban? Van rá szabály, amit bárki
elolvashat? Bárki, vagy csak akinek van orvosi papírja, hogy ő SNI-ű? Ez
tudtommal egy gyűjtőfogalom, aminek különböző területei vannak.
"Versenyezhet" együtt igazságosan egy mozgásszervi és egy érzékszervi
hátrányokkal küzdő diák? Egyáltalán illik hátránynak nevezni, vagy a küzdő
szót használni?
Végülis ez verseny, vagy szabadidős tevékenység? El kell-e ezt egyáltalán
dönteni? Versenyszabályzat miatt esélyes, hogy igen...ha majd rengetegen
indulnak rajta, akkor vajon daraboljuk-e a mezőnyt további kategóriákra?
Tudom, abba a tócsába majd az akkori gumicsizmával ugorunk seggest :-)
Majd kiderül...bárcsak már itt tartanánk :-)

Sajnos kétlem hogy, ha ti nem toljátok, az átlag rendező fog-e
szigiri-szorgalomból áldozni arra, hogy legyen ilyen kategória kiírva és
megrendezve a versenyén. Azt sem tudjuk jelenleg, hogy mennyi ideig kell
tolnotok bele az energiát. Hogyan és mikortól lesz ez önjáró, vagy ha lesz
róla szövetségi szintű szabályzat, meg kötelezvény, az majd megold mindent
és végleg gyökeret ver a dolog? Majd elválik...

Szerintem abban sincs vita, hogy az új kezdeményezéseket pedig támogatni
kell (vagy legalább nem gátolni) és azok majd kiforrják magukat...ahogy a
teremtájfutás, a mátrixápályák, trail-O-ból VB is van, mobile-O, sörváltó,
2x2 váltó stb.

Béke
Oszi

Természetesen bárki felhívhat bármilyen témában, ahogy eddig is:
+36204189971.
Versenyen előreláthatólag a cseh 24 óráson és a KOB-VOB-on leszek
megtalálható.

Dóra Tóth <tdori1020 at gmail.com> ezt írta (időpont: 2023. máj. 10., Sze
1:02):