[Tajfutas] Horror NYK

Balázsné Krasznai Orsolya bakrorsi at gmail.com
2023. Május. 9., K, 18:32:19 CEST

Szerintem itt a lényeg: ami számunkra, gyakorlott tájfutók számára
"zsibbasztóan unalmas" az a kezdők számára már kihívás lehet: pl.a
kereszteződésben a megfelelő út kiválasztása.
A pályakitűzők a rutinos tájfutók közé tartoznak, és félnek, hogy unalmasak
lesznek - de nem, mert kezdő fejjel kell gondolkodni a kezdő pálya
tervezésekor!
Az szép elképzelés, hogy edzésen tanítsuk meg a kezdőket, csak kevés a
realitása. Hova, milyen edzésre menjenek el kezdő érdeklődők? Ki tart
felnőtteknek tájékozódási gyakorlatot? Mert az NYK leginkább felnőtt
kezdőknek való: hozzátartozóknak, "odavetődőknek", akiket jó élménnyel
megfoghatunk, rosszal elriaszthatunk. (Kezdő gyerekeknek a saját
kategóriája is kezdő.)
Szóval én azt javaslom, hogy csak akkor induljon NYK-ban az új próbálkozó,
ha van "asszisztenciája", azaz szakavatott kísérője. Ha egyedül megy, akkor
a szalag legyen a kísérője, azaz NYSZ-n érdemes kezdeni!
Orsi

Marosffy Dániel <Marosffy at interface.hu> ezt írta (időpont: 2023. máj. 9.,
K, 17:11):