[Tajfutas] 1:7500-as méretarány

Péter Gombkötő oldgombi at gmail.com
2023. Már. 28., K, 10:04:03 CEST

Sziasztok!
80-os szeniorként hadd osszam meg veletek a véleményem. Először is a
lényeg: ez a méretarány nekem nagyon jó!
Már nagyon rossz volt a szemem, a térképolvasáshoz már +3,5-ös szemüveg
kellett, annak minden hátrányával.
3 éve mindkét szememmel  megcsinálták a műanyag lencse beültetést, azóta
nagyon sokat változott minden. Az 1:7500-as erdei térképeket pl. szemüveg
nélkül is tudom olvasni, a 10 000-eseket már nem.
A városi és parktérképeknél már használok szemüveget, hiába nagyobb a
méretarány, itt a jelsűrűség és a színösszetétel miatt ez szükséges. (Nem
beszélve a gellérthegyi térképről, azt szerintem a jószeműek is nehezen
olvassák!)
Szóval maradjon az 1:7500!
Üdv
Oldgombi