[Tajfutas] Miért jó a 7.500-as méretarány? (HOSSSZÚ!)

miklos mets miklos.mets at gmail.com
2023. Már. 27., H, 09:56:28 CEST

Szia Gábor!
Kisdolgozatod nagyon szépen elemzi a nagyított térképek lényegét.
Még ha akarnék se tudnék belekötni egyetlen gondolatot ba se.
Viszont megemlíteném a térképjavítók felelősségét.

Én azt gondolom hogy az probléma hogy a térképjavítók  kényelmesen haladva
a terepen, másképp értékelik a beazonosítható jelsűrűséget mint egy gyorsan
futó. Ezért van néha, hogy túl sok minden van a térképen. Ebből az is
következik hogy nehezebben olvasható. Nekem nagyon nehéz volt eleinte egy
tájfutó térképről tájkerékpár térképet csinálni, rengeteg hasznos dolgot
kellett lehagynom. De ha sikerült rendesen húznom a jelekből meg
egyszerűsítenem a szintvonal rajzot, akkor egy, nagy sebességnél is jól
olvasható térkép lett az eredmény.
Szerintem az a jó térkép, ami a felhasználó futótempójában jól olvashato,
és ehhez a technikai részek mellett a javitó is hozzátehet.
MM