[Tajfutas] VB 1983, Magyarország - esti webinárium

Kelemen János kelemen.janos111 at t-online.hu
2023. Dec. 12., K, 16:10:39 CET

Sziasztok,

Ma este "Szintvonal" (Színvonal) előadás: Link:
https://meet.google.com/nxw-yhce-iuj <https://meet.google.com/nxw-yhce-iuj>

Edzéstervezés a témája.

Múltba révedés: 1979 első hete, főiskolai hallgató vagyok Pécsett a
Pollackon. Vizsgaidőszak. Mit tehetsz tanulsz, készülsz a vizsgákra és
edzel.

Az első hét munkája az edzésnaplóm alapján.

Január 1. hétfő, Újév.

0 km Szél és hóvihar, áramszünet, torokfájás. Ezt elszabtuk!

Január 2.

de: 9:30-10:30 12 km egyenletes futás PMMF-Istenkút-Szigetvár felé-PMMF

du: 14:00-16:00 21 km egyenletes futás. Bejegyzés: ilyen időjárásban és
felfogásban nem lehet minőségi munkát végezni. PMMF-Bánya-Hősök
ter-Konzum-PMMF

Január 3.

de: 7:30-8:10 7 km egyenletes futás PMMF-Donátus felé-Abaligeti
út-Uránváros-PMMF

du: 17:00-20:45 20 km váltakozó iramú futás, 50-200 méteres
beleerősítésekkel + tornatermi edzés PMMF-Istenkút-Kertváros-Verseny
utca (tornaterem)-PMMF

Január 4.

14:20-16:30 23 km egyenletes futás, benne 10 km hóban, terpen, a többi
jeges, csúzsós utakon !!!! PMMF-Remete rét-Kék + turista út-Orfű,
kilátó-Remete rét-Abaligeti út-Vadász tanya-POTE-PMMF

Január 5.

de: 10:00-11:00 10 km Bemelegítés 2 km Főrész: 40 x 100 m közte 50 m
joggal Levezetés 2 km PTF atlétikai pálya

du: 16:55-20:00 23 km (15-6-2 km bontásban) Egyenletes futás jeges,
havas utakon + tornatermi edzés
PMMF-Istenkút-Kertváros-Csarnok-Kertváros-Csarnok-PMMF

Január 6.

14:25-16:05 18 km Egyenletes, kocogó futás havas betonon. Az
Achilles-inam be van dagadva. Ciki!! PMMF-Bánya-Külszíni fejtés
(Borbálatelep-Doki-Zsolnay-PMMF

Január 7., vasárnap

0 km és innen elindul egy hosszú, rövidebb és hosszabb szenvedésekkel
teli időszakom ami végül a 1983 évi VB partvonalról követését, majd azt
követően 1983 végén az Achilles-in műtétembe torkollott.

https://tajfutaspecs.hu/images/stories/Image/20080618_edzeskilometerek/km_kj.pdf

Tanácsok:

Ne akard behozni a kényszerszünetek miatt kiesett kilométereket a
következő napokon.

Soha ne fuss jeges, csúszós utakon, tehát olyan környezetben, ahol a
lábfejed ostorcsapás szerűen hátracsapódhat.

Figyelj a sérülések kezdeti tüneteire. Amennyiben az Achilles-in
környéke fáj, bedagad és a hüvelyk és mutatóujjaddal lazán megfogva az
Achilles-int, a lábfejedet lefelé és felfelé mozgatva az ujjak alatt
"hóropogás" szerű vagy "homok szemek" dörzsölődésére hasonlító érzést
tapasztalsz, akkor azonnal állj le a futóedzésekkel.

Használj minőségi felszerelést, zoknit és futócipőt. Örökre felejtsd el
a "titokzoknit"!!!!!!!!!!!!!

https://www.flickr.com/photos/101487580@N03/52670664036/in/album-72177720305802878/

Előttem van egy pillanat az 1980-s évek elejéről. Északon vagyunk, tán
Svédországban vagy Norvégiában. A közelemben készül a versenyre Oyvin
Thon (https://snl.no/%C3%98yvin_Thon). Magas szárú, thermo zoknit húz a
lábára (május elején vagyunk, a skandináv mocsarakban és csatornákban
még magasan áll a hideg víz). Én pedig felhúzom a veszprémi katonai
tiszti ruházati boltban vásárolt HM 52 mintájú, fehér gyapjú zoknimat.

Gyertek, ti is hallgassátok meg élőben  a mai előadást. Kezdés 19:00

Slav ...

Janó